by booster » 28 Jun 2019, 21:18
Dupa ceva timp revin cu o problema extrem de ciudata. Sa o luam cu inceputul.
In martie am schimbat instalatia de gaz montand Vialle Lsi. Totul bine si frumos, dar si acolo a fost un pic de distractie din cauza ca nu voia sa preia turatia de pe DIC si a fost nevoie sa fie luata fix inainte de baterie. Dupa totul a fost ok, a functionat fara probleme.
Acum cateva saptamani cand veneam de la Bucuresti, la o depasire in a 4-a cu pedala la podea a inceput check-ul sa clipeasca si am zis ca ce naiba se intampla. Cand am ajuns pe autostrada am tot testat in a 5-a la podea si rezultatul era acelasi, dar nu la aceleasi viteze. Putea sa faca la 160, la 180, sa nu mai treaca de 180 sau sa ajunga si la 200 si abia dupa sa faca. Pe benzina nu avea aceasta problema.
Am zis ca nu e bai, ca oricum trebuia sa ma intorc la Timisoara sa pun un rezervor mai scund ca sa fie podeaua la portbagaj plata.
Inainte cu doua zile de plecarea spre Timisoara, am reusit sa raman fara baterie curatand pielea cu radio-ul pornit si am pornit-o cu cabluri. Totul bine si frumos pana aici.
Am ajuns la Timisoara, s-a montat noul rezervor cu pompa aferenta, am fost sa alimentez cu gaz(mergand pe benzina) si dupa ce am trecut prima data pe gaz a inceput distractia. S-a apucat sa ramana fara alimentare in mers(nu intrerupea in modul clasic ci pur si simplu nu se mai accelera) ca apoi intr-o secunda isi revenea si mergeai mai departe fara sa se opreasca si fara sa apara nici un check. Pe diagnoza gazului aparea ca nu citea bine turatia si am zis ca asta e si rezolvarea micutei probleme pe care o aveam. Ne-am intors, am incercat sa il luam de pe CPS, dar nu s-a putut, apoi din nou de pe DIC, dar nici acum nu a mers asa ca am ajuns din nou la baterie.
Dupa asta am iesit din nou in probe si surpriza, a inceput sa "intrerupa" si pe benzina si nu intelegeam ce naiba are. Ne-am intors la garaj, am inceput sa ne tot uitam sa verificam diverse pana cand am observat ca borna de plus era fierbinte. Apoi am masurat si ne-am dat seama ca aveam pierdere fix intre cablu si baterie din cauza ca era oxidat unde era sertizarea. Dupa asta am observat si ca bateria era calda ceea ce nu era ok. A fost schimbata cu alta care era in stare buna fara ca aceasta sa se mai incalzeasca. In continuare totusi nu ne puteam explica de ce facea asa si pe benzina noi nefacand nimic in afara de schimbul rezervorului.
Am lasat masina la Timisoara cu gandul ca bornele sa fie schimbate si sa vedem exact cum rezolvam problema aparuta de nicaieri.
Bornele s-au schimbat, incarcarea si-a revenit, dar nu si masina. Domnul Panea a tot incercat diverse si la un moment dat a ajuns la sigurantele de 60Amp de langa baterie, le-a scos si curatat si apoi surpriza, masina a mers perfect in toate probele, dar cum toata treaba nu se putea termina asa, joia masina a stat, iar astazi(vineri) a facut fix la fel oprindu-se de vreo 7 ori intr-un km. Le-a scos din nou si le-a curatat cu flexul de data asta si dupa masina a functionat perfect vreo 50 de km ajungand si la 180 fara sa mai manifeste vreo problema. Dupa asta sigurantele au fost schimbate cu altele noi si in continuare masina functioneaza fara probleme.
Maine o sa facem si o diagnoza cu tech2 ca poate e ceva acolo ce nu am putut afla prin alte metode.
Momentan masina functioneaza, dar nu stim pentru cat timp si nu stim daca aia ar fi problema.
Voi ce spuneti? Ce ar fi de verificat dupa toata povestea asta cu intreruptu pe benzina si gaz?
Last edited by
booster on 30 Jun 2019, 16:41, edited 1 time in total.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t