Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 21 Nov 2018, 02:30

Sa continuam cu povestile:

45224322_324821001662010_6921719408188456960_n.jpg


45166160_253020348723280_381809664762839040_n.jpg


31 octombrie: Dupa ce am pierdut antigel pana ce a scazut sub minim, de doua ori, mi-am dat seama ca a venit randul valvei cu doua cai. Pe masina era valva GM, dar acum nu stiu daca cea originala sau daca a fost schimbata. Momentan am schimbat-o cu cea mai ieftina(Topran) ca sa pot ajunge de la Piatra la Cluj deoarece cea originala nu ajungea la timp. Cu asta am observat ca la mers extern nu tine temperatura motorului la 90 ci se comporta ca si cum ar fi termostatul pe duca(e schimbat in februarie), dar in oras e totul perfect. Am dat comanda de cea originala si urmeaza sa o schimb intr-o zi cu soare :lol:. Kimlometraj 256000 km

IMG_20181031_192710(1) crop.jpg
Last edited by booster on 22 Nov 2018, 01:29, edited 1 time in total.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 21 Nov 2018, 22:09

Asa da, boostere, cu poze, explicatii.. in primul rand pe tine te ajuta, te uiti pe forum si ai toate detaliile, cel putin pt bestia mea, asa e manca-ti-as :wink:
Buna treaba cu insonorizarea, ai uitat de pret..sa ne facem o idee :roll:
De ce nu montezi si folii pt fata, conteaza, tinand cont ca ai idei cu geamuri duble.. :roll:
Arata ca dracu cu bavete...

Totodata, vad ca parcurgi ceva km+ nu o vei mai vinde, recomand o camera video, iar DRLurile vad ca-ti fac cu ochiu.. :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 22 Nov 2018, 01:36

Pretul pentru insonorizarea podelei si a portierelor a fost de 2000 de lei.

Am vrut sa montez si pe fata, dar deja geamurile au transparenta de 72% din fabrica asa ca orice as pune scade sub limita legala.

La bavete te referi la aparatorile de noroi? Daca da, eu m-am obisnuit cu ele.

Camera de masina am. E acolo cu mine tot timpul, chiar si camd nu sunt in masina.

Drl-urile mi-ar placea ca nu as mai sta ziua cu xenoanele pornite, numai ca nu as gauri bara ca sa le pun. Trebuie sa ma.gandesc la alta varianta.

In 14 noiembrie la 258000 km am montat si cauciucurile de iarna.

Cu geamurile duble o sa intreb maine pe cineva care cunoaste tot felul de persoane cu proiecte care mai de care sa vad daca reusesc sa aflu ceva.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby pisic88 » 25 Nov 2018, 10:45

la corsa am facut si eu antifonare. si am antifonat-o de dracii a luat-o. de la peretele despartitor motor pana la plafon si portbagaj, usi ... pusesem peste tot in afara de usi, 1 strat de pasla si un strad de folie de aluminiu cu burete. bine in toata masina mai bagasem si 15 litri de vopsea antifonica de la cei care dadeau pe vapoare. s-a simtit diferenta. la portiere am folosit doar vopsea si folie de aluminiu.
pe ploaie, cand stateam la semafor zici ca ploua cu grindina, asa se auzea, inainte. o antifonare buna se poate face si cu bani mai putini, numai sa stii ce materiale sa cumperi.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Nov 2018, 14:48

Se poate face si acasa, dar o faci din auzite si din citite. Nu zic ca nu iese bine ca indiferent de ce ai pune tot se simte o imbunatatire.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 25 Nov 2018, 17:57

Multe se pot face at home... :idea:
Problema majora e data de faptul ca ai nevoie de un garaj pt multe operatiuni/ elevator sau groapa etc
Insonoriarea masinii asisderea..cateva zile masina sta despuiata, deci musai garaj..restul zic eu ca se rezolva cu tuturialele de pe youtube, iar materialele dedicate se gasesc..E clar ca ceea ce ai facut tu e varianta ideala, desi nu e deloc ieftina operatiunea 500e..din care doar materialele sunt probabil 200e..

Am fost la un baiat expert in detailing auto...48h/200e, interiorul e nou, inclusiv curatat/hidratat pielea etc

Ma gandeam ce ai putea sa faci apropo de geamuri..sa le faci duplex, adica sa lipesti doua geamuri laterale..sa modifici ramele etc..O problema majora ar fi greutatea mare in plus pt balamale, pt mecanismul electric/ per total..

Cred ca cel mai ieftin, realist, rapid, simplu, raman foliile si pe fata..eu am, legale 5% transparenta..Ceea ce spui tu mai sus, nimeni nu verifica+oricum primesti omologarea de la montatori..Zgomot mult vine si de la contraaripile f-s..Se pot si ele imbraca cu un fel de mochete pe interior etc...Apoi stalpii a, adica cei de la parbriz se pot umple cu spuma poliuretanica..etc si la motor se pot folosi materiale mult mai performante decat ceea ce este actual, ma refer la oricare marca..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Nov 2018, 18:36

O sa urmeze sa termin insonorizarea candva la inceputul urmatorului an. Geamul dublu are si un strat de aer(sau ce o fi) intre ele, nu este doar un geam mai gros.

Atunci o sa ma ocup si de contra aripi si de ce mai e nevoie pe langa plafon si portbagaj.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 25 Nov 2018, 19:11

Geamurile laterale nu sunt cu aer intre ele...ca doar nu sunt de tip termopan :lol: ..
Geamurile laterale duble, sunt de tipul duplex, adica sunt doua geamuri identice cu un strat de folie intre ele, exact cum e parbrizul..Adica au un rol primordial acustic, dar nu numa'.. mult mai greu de spart de catre hoti..etc. Dar atentie, nu sunt chiar de grosimea initiala standard..Avem pe Audi A6..
De aceea, astea de lux au si luneta duplex sau dupa caz full blindate usor, doar sticla+clante/yale mai speciale..Ce inseamna blindaj la nivel de sticla inseamna un rand de sticla, folie speciala, sticla...si tot asa, in functie de tipul de blindaj dorit, clasa finala. Bineinteles, nu e totuna grosimea sticlei/nr de sticle si straturile de folie..
Adica de clasa in care se doreste incadrarea, pt ce fel de atac sa reziste ceva gloante sau de tipul atacului suferit de ex.Sevardnadze :roll:
In general, un full S Mertan blindat, cantareste cam dublu, de aici si viteza finala de ex e drastic redusa
Adica, pt full S -blindat, doar parbrizul are 250kg...asa ca idee :D
Tara nr1 in realizarea de blindaje auto e Brazilia, de ce oare :lol:

http://www.romturingia.ro/*serviceID_18 ... es_details
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 18 Dec 2018, 19:12

Revin cu o problema.

Sambata dimineata opresc masina(motorul pornit) si incep sa iasa aburi de sub capota. Ma uit, antigel imprastiat in jurul borcanului. Completez ca aveam la mine de cand am schimbat valva cu doua cai. Ajung acasa incetisor. Am mai stat in fata blocului un pic si cand am oprit motorul, au iesit aburi pe langa buson.

Am inceput sa citesc diverse si prima chestia pe care puteam sa o incerc era sa schimb capacul. L-am schimbat cu Calorstat si la inceput totul bine si frumos.

Ieri dupa vreo 40 de minute de mers prin oras, fix cand am oprit sa urce cineva, a inceput iar sa iasa aburi de sub capota numai ca de data asta de la radiator din dreapta jos cum privesti din masina.

Aici este clipul cu radiatorul.
https://youtu.be/BICvw4js-sw

Azi am fost la masina, am completat si am adus-o in fata blocului.

Ca sa raspund la unele intrebari dinainte:
1. Termostatul este schimbat in februarie.

2. Radiatorul este cald-fierbinte.

3. Uleiul si antigelul sunt curate, fara spuma si culoare maronie si pete.

4. Temperatura motorului ramane la 90 de grade.

5. Baga caldura.

6. In aceste doua dati s-a intamplat doar dupa ce a ajuns motorul la 90 de grade si apoi s-a mai mers cu masina pana cand am stationat(cu motorul pornit). Prima data masina avea ore bune de cand functiona, iar a doua oara maxim o ora.

In afara de garnitura de chiuloasa cu ce sa incep? Care ar fi chestiile de verificat?

Apreciez orice sfat care ma poate duce spre rezolvarea problemei.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby gfery » 18 Dec 2018, 20:22

cand ai pus termostat, ai pus original sau aftermarket? daca e de ala din magazin romanesc, uita de el.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 18 Dec 2018, 20:42

Termostatul este original. Stiam de la dumneavostra ca e nevoie de cel original.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 18 Dec 2018, 21:17

Bostere, ne bucuram ca ai revenit de pe taramuri faceboocesti :D
Voi doi nu va tutuiti :lol:
Dupa cum ti-am mai scris, bestia mi-a dat emotii de genu' tau..
Respectiv, venind prin septembrie dinspre L spre De racheta, era sa-mi inghete inima vazand ca acul din bord urca de zici ca era acul turometrului..Dau pe eSID :shock: sa lesin 122grade..Reduc la 100kmh acul scade instant pe eSID asisderea..vreo 100-105grade.. Zic, e clar, termostatul montat in iulie e fake sau senzorul de temperatura e bulit, 10000km parcursi de la montaj, asta e..Opresc acasa, ma uit la borcan, nivel aprox 99% perfect..Dar parca ceva sclipea pe sub borcan..Zic e clar, ceva de la servo directie e bulit, fiindca toata zona casetei de directie era uda, exact sub vasul de expansiune, dar prin stropire/improscare de la antigelul scurs arata de parca era lichid servo..Dau cu mana, miros, pipai si borcanul..hopaaa..Si asa am constatat ca ceva cu sistemul de racire nu e in regula..Apoi completam cu 100-200ml la 80-100km..Cauza, radiatorul de racire, desi nou, adica <3ani/120000km a avut celule pe exterior murdare de impuritati+senzor nou+vasul de expansiune cu totul..+schimbatorul de caldura :idea:
Deci, toate cele 3 radiatoare, demontate si spalate sub presiune, cu asta as incepe la tine...si schimbatorul de caldura :roll: fiindca nu mai racea/incalzea optim...
Daca la bestia mea era asa mizerie, dapai la tine, si tu faci multi km, dar romanesti... :idea:
Temperatura ta nu e optima, 90de grade e prea putin..
Last edited by andybumbu on 18 Dec 2018, 23:43, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 18 Dec 2018, 21:44

Era sa uit, la garnitura de chiulasa bulita, iti baga bule de aer, ai observat asa ceva?
Doi, cum stii ca ai 90 de grade si de pilda nu 96? Eu am eSID unde imi arata temperatura electronic..de pilda acul din bord, din pozitia ideala, adica perfect orizontala, pleaca-n sus la exact 114grade.. :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 18 Dec 2018, 22:16

Eu zic ca acul in bord e la mijloc doar atat pot spune. Bule nu am observat, dar o sa ma mai uit. Is programat pe 7 ianuarie la service. Sper sa ii dau de cap si sa nu fie garnitura.

Care sunt alea 3 radiatoare?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 19 Dec 2018, 00:10

Dupa cum spuneam mai sus, daca acu' din bord sta clasic, adica orizontal, temperatura optima/parametrii ideali de functionare, nu si inseamna ca ala e optimul..La bestia mea termostatul deschide la 92 grade si e tare sensibila la acest aspect, adica cere termostat OEM :idea: , dupa cum iti spunea si Fery
Pe eSID, imi arata temperatura foarte exact..Zilele trecute venind spre Ro, noaptea pe Autobahn clasic, de am ajuns la Wien in 6h/900km :lol: aveam uneori 97grade/ temperatura exterior intre -7/-3grade.
Acu' porneste de pe orizontala, cel putin la bestia mea, doar de la 114grade, deci cale lunga..Cu alte cuvinte, imposibil de apreciat dupa el, ca or fi 95/105 grade..dar daca ti-au iesit aburi e posibil sa fi fost minim vreo >105grade

Cele 3 radiatoare sunt clima/intercooler/racire..Problema e ca mine toate 3 erau noi, ma rog, cum spuneam si mai sus, relativ, raportat la km anuali de peste 50Tkm...:mrgreen: Plus ca eu am sita full in spoiler, inclusiv in nari..deci sunt protejate de multe lovituri/mizerii/frunze sfaramitate de vant ploi etc..
Orice masina se raceste cel mai bine dinamic, adica-n mers..Ventilatorele ajuta mai ales urban/canicula uriasa etc..Deci, daca tie iti incalzeste pe loc si temp ext de aprox 0 grade, cum deduc., nu e din termostat neaparat..Eu as demonta radiatorele, cu ocazia asta as monta si sita-n spoiler full, le-as spala/verifica vizual
Apoi vasul de expansiune, daca e cel original al masinii, poti sa uiti de el..iar capacul sa fie OEM..pe skandix, cel OEM e dublu fata de cel no name..Capacul e foarte important, el lasa sa iasa presiunea afara din sistem :idea: Si ce dracu' faci cu masina, pana pe 7ian nu o folosesti :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron