Dupa cum spuneam mai sus, daca acu' din bord sta clasic, adica orizontal, temperatura optima/parametrii ideali de functionare, nu si inseamna ca ala e optimul..La bestia mea termostatul deschide la 92 grade si e tare sensibila la acest aspect, adica cere termostat OEM
, dupa cum iti spunea si Fery
Pe eSID, imi arata temperatura foarte exact..Zilele trecute venind spre Ro, noaptea pe Autobahn clasic, de am ajuns la Wien in 6h/900km
aveam uneori 97grade/ temperatura exterior intre -7/-3grade.
Acu' porneste de pe orizontala, cel putin la bestia mea, doar de la 114grade, deci cale lunga..Cu alte cuvinte, imposibil de apreciat dupa el, ca or fi 95/105 grade..dar daca ti-au iesit aburi e posibil sa fi fost minim vreo >105grade
Cele 3 radiatoare sunt clima/intercooler/racire..Problema e ca mine toate 3 erau noi, ma rog, cum spuneam si mai sus, relativ, raportat la km anuali de peste 50Tkm...
Plus ca eu am sita full in spoiler, inclusiv in nari..deci sunt protejate de multe lovituri/mizerii/frunze sfaramitate de vant ploi etc..
Orice masina se raceste cel mai bine dinamic, adica-n mers..Ventilatorele ajuta mai ales urban/canicula uriasa etc..Deci, daca tie iti incalzeste pe loc si temp ext de aprox 0 grade, cum deduc., nu e din termostat neaparat..Eu as demonta radiatorele, cu ocazia asta as monta si sita-n spoiler full, le-as spala/verifica vizual
Apoi vasul de expansiune, daca e cel original al masinii, poti sa uiti de el..iar capacul sa fie OEM..pe skandix, cel OEM e dublu fata de cel no name..Capacul e foarte important, el lasa sa iasa presiunea afara din sistem
Si ce dracu' faci cu masina, pana pe 7ian nu o folosesti