by gfery » 02 Apr 2017, 09:17
ai niste dileme foarte funny legate de masina asta.
cum pana mea sa nu functioneze turbo la vreo turatie? ai impresia ca daca mergi subturat turbo n-o sa se invarta? din contra, mergand subturat si cerand orice urma vaga de cuplu de la motor, vei forta ECU sa ceara presiune maxima din turbo, evident fara succes, cu vibratiile aferente in ax si lagare. La cutie manuala reusesti sa tii motorul subturat, la automata nu te lasa, o fi stiind inginerii aia ceva.
Daca ai impresia ca "conservi" motorul, turbo si/sau cutia mergand intr-un anumit fel, mai ales subturat, esti in eroare. Gandeste-te la presiuni de ulei la turatii mici, gandeste-te la vibratii care nu se echilibreaza la turatii mici, gandeste-te la cum se transmite puterea mai degraba prin cuplu decat prin turatie, si multe altele.
Cum ar fi sa folosesti masina cum iti place si sa nu-ti bati capul cu atatea detalii? Sa stii ca sunt unii dintre noi care rup masinile in doua dupa standardele tale, masini care ar trebui sa ajunga in tomberon dupa 50k de km; ce sa vezi, saab-urile tin la tavaleala, aproape ca si cum ar fi fost proiectate cu simt ingineresc pentru utilizare intensiva.
Schimba-i consumabilele la timp si relaxeaza-te, oricum mai repede o sa bagi masina intr-un stalp cand o sa prinzi un pic de curaj, decat sa-i termini motorul sau cutia.