eugenmanea wrote:Facand o comparatie cu fosta mea Kia (ramasa in familie) care e din 2008 si ce e drept are doar 155,000 km, dar facuti in Romania.. mi s a parut ca bestiuta cere cam multa atentie:
- oglinda decolorata
-alternator
-eroare bord sonda lambda
- zgomot rotire volan
- ''Se pare ca check engine-ul care se aprinde dupa aproximativ 1000km de la sonda lambda(amestec bogat) e un pic mai serios. Azi cand veneam la Cluj a inceput sa clipoceasca(nu mai tragea) dupa ce am terminat o depasire(maxim 3000 rpm). Pana sa opresc isi revenise, dar tot am scos siguranta 17 ca sa resetez eroarea. Am mai patit o data asa, dar atunci a fost talpa grava si am zis ca e de la asta legat cu amestecul bogat.''
-''Azi am mai descoperit ceva la scaunul soferului. Daca ma imping in scaun(spatar), acesta are o miscare de rotatie(ca si cum ai vrea sa il rastorni) ca sa zic asa. Sezutul si spatarul se misca spre spate foarte putin. Daca e dat la maxim in sus sau jos, acesta miscare dispare. O sa pun si un clip facut sub scaun. Poate isi da seama cineva ce ar putea sa fie.''
-''Daca geamul se misca un pic in portiera si scoate un zgomot ca de rascait la un momentdat pe traseu inseamna ca trebuie schimbate rolele?''
-''Simeringul de la arborele cotit a fost schimbat si el, dar din pacate nu a gasit nici mecanicul un o-ring pentru capacul pompei de ulei.'
- ''Check engine-ul apare dupa mai mult de 1000 de km si nu i-am dat inca de cap. Pana ajung la Brasov in iulie nu mai merg atatia km. Atunci o sa schimb si sonda lambda care apare pe diagnoza pentru amestec prea bogat si dupa o sa vad daca mai apare.''
-''Din pacate e pompa. Pana la anu cand schimbam si rezervorul o sa mai mergem asa cu ea pana se duce de tot si apoi continuam pe benzina.
-''S-au mai gasit bieletele antiruliu pe care o sa le schimb tot acum''
-Din pacate dupa ce am vazut plinul la gaz, a incetat sa mai functioneze si din aceasta cauza nu am mai ajuns pe Stelvio ca nu mai ieseau calculele cu pretul la benzina din Italia. Am o ciuda de numa, dar asta e.''
Dar revazand acum toate problemele tale..se pare ca multe sunt consumabile.
Totusi raman la recomandarea sa iti faci odata timp si sa mergi la Calin ca sa iti faca o verificare cap coada si sa vezi ce mai trebuie schimbat. E cam neplacut sa apara asa peste noapte diverse probleme si sa risti sa ramai in drum.
Drumuri faine.
Ca sa ajungem la un numitor comun:
1.oglinda asa a fost de cand am luat masina, nu s-a intamplat la noi. Sa o schimb cu una fara antiorbire ma costa 200 de lei, iar cu una cu acea functie undeva la 500-600 de lei
2.alternatorul la aceste masini se stie ca are o buba si la un moment dat trebuie refacute. La el am schimbat releul de incarcare(Bosch) care m-a costat 150 de lei
3.eroare de sonda lambda e de la pompa de gaz care nu mai functioneaza in parametri si nu mai ofera tot timpul volumul necesar de combustibil. Aceasta o sa fie schimbata la anul impreuna cu rezervorul. Costul este de 1000 de euro, un pic mai mult decat o instalatie Zenit Pro. Mergand pe benzina 1800 de km acesta eroare nu a mai aparut.
4.Zgomotul de la volan nu l-am mai sesizat, dar poate nu am mai fost eu atent la asta. Cand eram in Cluj am dat cu niste vaselina grafitata de la Nigrin, dar sunetul atunci a ramas. O sa fiu atent cand mai conduc si revin cu un update.
5.Exact ca la punctul 3.
6.la scaun am observat doar atunci cand m-am apasat puternic in spatar. In folosirea normala a masinii nu se simte nimic sau cel putin eu nu sesizez. Nu mi-am dat seama de la ce ar putea fi.
7.La geam mai mult ca sigur e vorba de role care costa 30 de lei. Asta e moartea la toate geamurile indiferent de anul masinii.
8.Eu zic ca simering-urile si o-ring-urile sunt niste consumabile care la orice masina trebuie schimbate la o perioada de timp.
9.Punctul 3.
10.Punctul 3. Aici nu e vorba deloc de masina ci de sistemul de gaz si pompa de gaz care e un consumabil si care necesita schimbare cam la 7 ani sau 200k km.
11.Bietele antiruliu sunt si ele niste consumabile si la un moment dat trebuie schimbate.
12.A incetat sa mai functioneze atunci, dar acasa, ca prin miracol, si-a dat drumul.
Nici una din aceste probleme nu putea sa ne lase cu masina in drum si nimeni cand vinde o masina nu ti-o vinde boboc cu toate schimbate pe ea, asta ca sa fim sinceri unii cu altii. Cu toate acestea, masina pot sa zic ca a fost sincera fara sa aiba probleme necunoscute grave sau sa fi fost infrumusetata pentru vanzare. In legatura cu problemele, cam toate apar asa peste noapte asta daca nu te duci o data la 6-12 luni in service pentru o verificare. Acum cand o sa schimb ambreiajul o sa verific ce mai este de schimbat ca sa stiu pe viitor.
La Brasov chiar nu stiu cand o sa ajung, dar totusi sper sa ajung macar o data cat e masina la noi.