Page 15 of 27

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 25 Sep 2017, 09:21
by booster
De la un anumit numar de kilometri incep sa necesite schimbare mai multe elemente cum ar fi in special ambreiajul. Ma mir ca in 120k km nu a fost necesar sa schimbati amortizoarele si arcurile, dar poate alea de fabrica erau alta mancare de peste.

Si eu am avut parte de cateva din astea: "Saab e facut de Volvo, nu?"

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 26 Sep 2017, 23:39
by booster
Astazi, la 225700km, s-au schimbat filtrele de aer si habitaclu dupa aproximativ 11000 mii de km. Daca data trecuta filtrul Mann a venit fara burete, acum surpriza, s-au gandit totusi sa il puna in pachet. Oricum, nu eram neperegatit buretele vechi de 4 luni fiind intr-o stare buna.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 27 Sep 2017, 20:10
by gfery
vezi ca filtrul ala e trecut la inlocuire tot la a 2-a revizie, deci la vreo 30k km. Nu e necesar sa-l inlocuiesti asa repede, mai ales ca nu e chiar ieftin. Dar, bucuria ta daca il schimbi mai repede.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 27 Sep 2017, 20:38
by andybumbu
Fery, poate-n Elvetia :lol: , schimba-le cat de des booster.. :mrgreen:

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 27 Sep 2017, 20:49
by booster
Simteam deja mirosuri neplacute in interior, gaze de esapament, fum si altele.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 27 Sep 2017, 21:16
by andybumbu
Eu fac bestiei in ultimii ani 3-4revizii/an minim...4 filtre/ulei...ceea ce vad pe filtrul de habitaclu ma orilpileaza...desii are in permanenta <15Tkm... majoritatea rulati in occident :lol:

Recordul negativ, la o masina de 10 ani vechime si 140Tkm, filtrul de habitaclu era...nu am intalnit asa ceva, imi pare rau ca nu am facut poza, de domeniul SF...prima reactie a mea a fost..asta-i cel original.... :shock: si da, data marcata pe filtru era exact anul de fabricatie...

Booster, vezi ca exista spray special pt curatat mirosurile neplacute tip ciorap imputit'..
Am folosit cu succes 100%, are un furtunas jucaus cu diuza care se introduce pe tubulatura sistemului de ventilatie, am la mine-n topicul bestiei detalii
Asa-i cu km multi parcursi in timp scurt... :idea:

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Sep 2017, 00:08
by booster
Mirosul era in momentele in care intram prin fum, ma afuma baiatul cu tdi-ul, zone cu miros de canalizare, etc. In rest, nu exista miros in masina decat de aer"proaspat".

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Sep 2017, 19:43
by gfery
Acuma serios, are cineva impresia ca filtrul ala de hartie "filtreaza" mirosuri? Filtrul retine particule solide, praf si frunze, pentru mirosuri, adica vapori, trebuie altfel se sisteme de filtrare, n-au masinile treaba cu asa ceva. Nici macar fumul nu-l poate retine, aici vorbim de elemente filtrante de cativa microni, fumul este cu ordine de marime mai mic.

Iar gazele de esapament sunt fix alea, gaze, iar cartonul ala nu-l va retine niciodata.

Asta ca sa nu va faceti iluzii desarte daca pute in masina zic.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Sep 2017, 23:24
by booster
Pai atunci de ce mai fac astia cu filtru de carbon daca oricum e aceeasi chestie ca si ala simplu, nu poate retine mirosurile? Intreb si eu ca sa nu mor prost.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Sep 2017, 10:35
by gfery
insertiile de carbon in filtrele de aer auto sunt fix pedala si sunt puse acolo pentru pret mai mare si placebo.

ca sa explic, carbonul activ intr-adevar adsoarbe cantitati de vapori de diverse chimicale pe care le retine pe suprafata lui (este unul din motivele pentru care se foloseste in intoxicatii gastrice, gen otraviri sau supradoze de medicamente la oameni si animale). capacitatea de retentie este insa limitata, iar pe un filtru de ala daca pui 3 flinticuri de carbune, la volumul de aer care trece prin el, cred ca acel carbon se satureaza in primele 2 zile.

cartusele filtrante la mastile de gaze au durata data in ore, si alea au carbon gramada si filtreaza 20-30 de respiratii pe minut, nu metri cubi pe ora.

acuma voi stiti daca dati bani pe prostii, ca-s banii vostri

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Sep 2017, 13:42
by booster
Si ala Valeo pe care mi l-ati recomandat dumneavostra e tot cu carbon activ si e vreo 95 de lei. Unul mai ieftin e de la JC Premium pe la 50 de lei, iar altul Meat Doria e 25 de lei, dar nu cred ca pune cineva asa ceva.

Nu prea exista alternative ieftine, cel putin nu pe epiesa.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 02 Oct 2017, 08:32
by booster
Se pare ca schimbarea bujiilor si reglarea lor a avut un efect benefic asupra consumului. Am facut 420 de km(piatra-cluj) cu un consum de 8.8l ceea ce nu s-a intamplat niciodata pe acest drum si nici pe oricare altu.

Ma gandesc ca fiind racoare poate nu a mai mers compresoru asa mult, dar cand am venit prima data la Cluj in aprilie am prins si -3 grade si tot nu am scos consumu asta.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 02 Oct 2017, 14:49
by mariansro
Piatra-cluj aeroport sunt 301 km prin praid.mai putini prin toplita

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 02 Oct 2017, 16:16
by booster
Nu mai vin prin Cheile Bicazului, Praid sau Apahida deoarece drumul este mai rau. Prefer sa fac mai multi km si sa vin prin Targu Neamt- Borsec sau Gura Humorului.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 03 Oct 2017, 13:08
by booster
In weekend-ul ce a trecut am schimbat intr-un final bateriile si condensatorii la alarma. Condensatorii nu i-am gasit exact la acelas voltaj ci un pic mai mare la fiecare, dar nu a fost nici o problema.

Costul:

-baterii cr123a, 24 lei

-condensatori, 4 lei

-manopera, gratuit

https://imgur.com/a/D50HD