Page 25 of 27

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 19 Dec 2018, 00:27
by andybumbu
Abia acum am vazut si videoul..pai nu ai fost undeva sa ti-o ridice pe un elevator..E clar ca ai ceva crapat pe sistemul de racire..A plesnit ceva acolo jos la radiator, eu zic ca e radiatorul plesnit sau un furtun..

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 19 Dec 2018, 01:04
by booster
Eu plec acasa de sarbatori si de asta masina o sa ramana la Cluj pana cand ma intorc pe 7 ianuarie. Vasul de expansiune cred ca e cel original, iar capacul nu este original nici pe Skandix.

Prima data a pierdut pe la capacul vasului de expansiune. Abia aseara a pierdut pe la radiator. Din pacate nu am gasit pe nimeni asa din scurt sa fie liber.

Azi am completat cu antigel si apa distilata si am adus masina in fata blocului de unde am ramas aseara. Totul a functionat perfect ca nu a apucat sa se incalzeasca si nu am vazut sa piarda pe undeva. Acum naiba stie.

Alte idei? Care ar fi cauza cea mai probabila?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 21 Dec 2018, 18:01
by alex_xxo
Eu as miza pe radiator de racire infundat, cea ce provoacă o presiune foarte mare. La capacul vasului a refulat, pt ca asa e prevazut capacul vasului sa faca atunci cand e presiune foarte mare pe instalatia de răcire. Succes.

Andy , cum ai montat plasa la nări? Mai ai acces sa le dai jos cand vrei?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 21 Dec 2018, 19:57
by andybumbu
Da, mai este acces, dar eu am montat plasa din dreptul narilor, direct pe cadrul masinii nu direct pe spoiler, din motive estetice, mai ales ca am narile de la neobrother, adica au gaurile foarte mari, fagurele...Deci narile actuale de pe bestie sunt mult mai permisive vs narile OEM, cu pietricele/sarea/etc..Asta a fost si motivul pt care am montat-o..Deci plasa era foarte vizibila daca era la doar 2 cm si nu aveam timp de bricolat..
Asadar, te poti uita la pag16-17 pt detalii in topicul bestiei, iar daca maresti pozele se si vede sita/plasa-n spatele narilor :idea: + plasa in partea inferioara fixata direct pe spoiler..Recomand ambele, cea de jos obligatoriu..

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 21 Dec 2018, 20:29
by gfery
acuma numa daca ar avea cineva openSID activat, sa se chiar vada temperatura motorului in timp real...

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 21 Dec 2018, 23:55
by booster
Din pacate nu am opensid si nici tech2 la indemana. Sper sa aiba la service ca sa vedem cat urca temperatura.

Se poate sa fie de la senzorul de temperatura si din cauza lui sa nu porneasca ventilatoarele si motorul sa se supraincalzeasca cand se merge cu viteza mica sau se stationeaza? Cand pornesc ac-ul, pornesc si ele semn ca functioneaza. Ma gandesc la asta deoarece tot timpul s-a intamplat cand masina stationa si sincer sa va spun, nu tin minte sa le fi auzit de cand s-a intamplat.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 00:01
by andybumbu
Boostere, tu nu intelegi ca ceva e crapat/rupt..din moment ce iti ies aburi de jos de la radiator..
Daca urci masina pe un elevator se da scutul jos, apoi v-a incepe dusul... :lol: Probabil cum spuneam scapi ieftin doar un furtun sau cu radiatorul..

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 00:12
by booster
Acum da, o fi ceva la radiator, dar ce ziceam eu mai sus era legat de prima faza cand a iesit pe la borcan.

Si acum dupa ce am completat, a doua zi scazuze foarte putin in borcan si chestia e ca am mers cu masina vreo 4km pana in fata blocului.

Putea un furtun fisurat sa faca sa fiarba lichidul?

Putea sa influienteze senzorul cu ceva ceea ce s-a intamplat initial?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 06:53
by andybumbu
Tu ai remarcat aburul tocmai fiindca e frig afara, altfel...deci apa nu e neaparat sä fiarba...ca sä ia sä a bury. .Daca ai mutat-o 4km motorul nu a apucat sä se incalzeasca...deci termostatul era inca inchis..Asta e o buna observatie, inseamna ca problemele apar cand el deschide sau NU...Si Daca nu deschide.se creeaza presiune, deci e dus El si a plesnit clar si alta piesa

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 11:21
by gfery
Baietii, luati o pauza. Daca iti arunca apa pe la borcan, exista presiune. Daca este presiune, nimic nu e spart, ok? Daca face constant presiune in instalatia de racire: exista un singur motiv, si anume scapa compresie in apa, ergo garnitura de chiulasa.
Daca fierbe apa si o arunca afara din cauza de volum prea mare, e si asta o posibilitate, atunci e usor de verificat, stai pe loc cu motorul pornit si cu ochii pe borcan. Dar asta o face o singura data, apoi nu mai e destula apa sa faca. Poti incerca si sa dai capacul la borcan jos si sa rulezi motorul asa, sa vezi daca sunt ceva bule de aer care se ridica. Normal apa nu fierbe nici cu capacul dat jos, n-ar trebui sa treaca de 100 de grade la stat pe loc.

Daca radiatorul mare se incalzese, nu e termostatul.

Senzorul de temperatura motor nu e stricat, daca n-ar fi ok ar merge ventilatoarele blana ca o masura de siguranta. Poti testa scotand mufa de pe senzor cu motorul mergand.

Pentru saab e o chestie stiuta asta cu chiulasa. Poti incerca in prima faza sa desfaci si sa restrangi conform procedurii chiulasa (cauta in WIS), e cea mai ieftina si rapida chestie. Nu lasa insa mecanici de VW sa stranga, aia strang al mano sinistra cu ochiometru.
Apoi poti merge mai departe si sa dai chiulasa jos, aici e deja cu bani. Garnitura o sa iti zica daca scapa ceva, se vede pe ea. Trebuie testata chiulasa la presiune etc. Cand ajungi la faza aia mai intrebi.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 14:43
by booster
Cu ce sa incep prima data? Sa se verifice furtunele, sa se dea jos radiatorul, sa se schimbe termostatul, .....? Intreb ca sa stiu de unde ar fi cel mai bine sa pornesc.

Daca ar fi garnitura, s-ar manifesta in felul acesta doar cand se incalzeste motorul?

Radiatorul este cald semn ca lichidul trece prin el.

In lichid nu am observat bule sincer sa fiu si nici cand l-am mirosit nu am simtit miros de gaze.

Daca nu e garnitura, ce ar putea sa fie ca sa dea asemena simptome?

Prima data a iesit pe la borcan si masina era pornita de.ore bune, iar a doua oara pe jos pe la radiator si masina era pornita de vreo 40-50 de minute. In ambele dati masina era stationata.

Daca se ajunge la garnitura fac si distributia. Am vazut in Wis ca primul pas e sa se stranga la 40nm, apoi la 60nm si la final cu inca 90 de grade. Am vazut bine?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 15:03
by andybumbu
Incearca pe un elevator/groapa, scutul jos porneste motorul si lasa-o minim 20-30min sa se incalzeasca..
In mod cert e ceva bulit in zona de jos dupa cum reiese de pe video +ai spus ca ai radiatorul original inca..
Eu zic ca nu ai nici o problema pe partea de chiulasa inca! Mai ales ca spui ca nu miroase/culoare sau bule, dar nu e exclus..
Totodata, daca ai senzorul de temperatura inca cel original sa-l schimbi, iar termostatul ai spus ca e nou :roll:
Dupa cum am mai spus mai sus, problema zic eu ca e radiatorul, posibil si termostatul..Totodata e posibil ca atunci cand ai detectat aburul, sa fi coincis chiar cu cedarea unui reper acolo jos..Eu cand am schimbat senzorul de temperatura motorul era cald, numa' ce ajunsesem de ceva minute, iar pe eSID imi arata 84grade..Am schimbat senzorul instant, in 20'' si eSID arata doar 79de grade :idea: deci ceva diferenta era..
Deci, daca ai posibilitate fa ce ti-am scris, in functie de ceea ce a-ti detectat vezi ce si cum..

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 22 Dec 2018, 15:09
by booster
Momentan masina este la Cluj, iar eu la Piatra. Abia pe 8 ianuarie ajung la service si atunci vad daca ii dam de cap.
Pana atunci incerc sa imi fac planul de lupta.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Dec 2018, 11:34
by Dansb
booster wrote:Din pacate nu am opensid si nici tech2 la indemana.

Ia-ti un OpCom, e ieftin si te ajuta foarte mult in diagnosticare si citirea parametrilor in timp real - temperatura, presiune aer, clapeta acceleratie, EGR etc.
Merge doar cu Windows7... :( eu am pastrat laptopul vechi doar pentru asta. :wink:

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Dec 2018, 17:22
by booster
Opcom-ul din cate stiu eu, nu face nimic pe benzina. E bun doar la diesel.