Page 26 of 27

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Dec 2018, 19:17
by alex_xxo
Si un elm 327 de 10 € poate sa iti ofere valorile alea, pe benzina. Am eu. Garantat ajuta foarte mult.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Dec 2018, 23:56
by booster
Am si eu un Elm 327 special luat ca sa vad ce semnifica cate o eroare prin bord.

Din pacate nu imi arata temperatura motorului. La un 9-5 din 2001 este disponibila aceasta valoare, dar la al meu, 2008 fiind, nu o poate afisa.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 08 Jan 2019, 21:11
by booster
Dupa prima vizita la service s-a constatat ca atunci cand a pierdut pe jos pe la radiator acesta s-a fisurat in partea de plastic. Deoarece vine greu si din cauza timpului necesar schimbarii, operatiunea o sa fie facuta miercurea viitoare. Radiatorul o sa fie de la Nissens.

Dupa inlocuirea lui o sa se verifice si altele.

In avans le-am spus sa mai comande senzorul de temperatura si termostatul ca sa nu mai astept dupa ele atunci. Senzorul vreau oricum sa il schimb. Cu termostatul vad atunci.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 09 Jan 2019, 00:05
by andybumbu
Vezi boostere, o rampa e ca o vampa :lol:
Cum stai cu restu' radiatoreleor :roll:
Facusi ce facusi si ai imobilizat-o vreo cateva saptamani :?
Niebuna' mea diesel face ceva fente din nou..apa nu trece de 88grade la 100kmh..se ridica nivelu' in vas vreo 20-30mm apoi se duce jos, dar face ceva presiune, normal..

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 09 Jan 2019, 14:31
by booster
Cand s-a constatat ca radiatorul e fisurat, s-a decis inlocuirea lui si verificarea ulterioara a celorlalte defecte. Momentan astept inlocuirea lui pentru miercurea viitoare.

Pana nu s-a bagat presiune pe sistemul de racire nu s-a vazut ca radiatorul e fisurat asa ca fara presiune tot se vedea greu.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Jun 2019, 21:18
by booster
Dupa ceva timp revin cu o problema extrem de ciudata. Sa o luam cu inceputul.

In martie am schimbat instalatia de gaz montand Vialle Lsi. Totul bine si frumos, dar si acolo a fost un pic de distractie din cauza ca nu voia sa preia turatia de pe DIC si a fost nevoie sa fie luata fix inainte de baterie. Dupa totul a fost ok, a functionat fara probleme.

Acum cateva saptamani cand veneam de la Bucuresti, la o depasire in a 4-a cu pedala la podea a inceput check-ul sa clipeasca si am zis ca ce naiba se intampla. Cand am ajuns pe autostrada am tot testat in a 5-a la podea si rezultatul era acelasi, dar nu la aceleasi viteze. Putea sa faca la 160, la 180, sa nu mai treaca de 180 sau sa ajunga si la 200 si abia dupa sa faca. Pe benzina nu avea aceasta problema.

Am zis ca nu e bai, ca oricum trebuia sa ma intorc la Timisoara sa pun un rezervor mai scund ca sa fie podeaua la portbagaj plata.

Inainte cu doua zile de plecarea spre Timisoara, am reusit sa raman fara baterie curatand pielea cu radio-ul pornit si am pornit-o cu cabluri. Totul bine si frumos pana aici.

Am ajuns la Timisoara, s-a montat noul rezervor cu pompa aferenta, am fost sa alimentez cu gaz(mergand pe benzina) si dupa ce am trecut prima data pe gaz a inceput distractia. S-a apucat sa ramana fara alimentare in mers(nu intrerupea in modul clasic ci pur si simplu nu se mai accelera) ca apoi intr-o secunda isi revenea si mergeai mai departe fara sa se opreasca si fara sa apara nici un check. Pe diagnoza gazului aparea ca nu citea bine turatia si am zis ca asta e si rezolvarea micutei probleme pe care o aveam. Ne-am intors, am incercat sa il luam de pe CPS, dar nu s-a putut, apoi din nou de pe DIC, dar nici acum nu a mers asa ca am ajuns din nou la baterie.

Dupa asta am iesit din nou in probe si surpriza, a inceput sa "intrerupa" si pe benzina si nu intelegeam ce naiba are. Ne-am intors la garaj, am inceput sa ne tot uitam sa verificam diverse pana cand am observat ca borna de plus era fierbinte. Apoi am masurat si ne-am dat seama ca aveam pierdere fix intre cablu si baterie din cauza ca era oxidat unde era sertizarea. Dupa asta am observat si ca bateria era calda ceea ce nu era ok. A fost schimbata cu alta care era in stare buna fara ca aceasta sa se mai incalzeasca. In continuare totusi nu ne puteam explica de ce facea asa si pe benzina noi nefacand nimic in afara de schimbul rezervorului.

Am lasat masina la Timisoara cu gandul ca bornele sa fie schimbate si sa vedem exact cum rezolvam problema aparuta de nicaieri.

Bornele s-au schimbat, incarcarea si-a revenit, dar nu si masina. Domnul Panea a tot incercat diverse si la un moment dat a ajuns la sigurantele de 60Amp de langa baterie, le-a scos si curatat si apoi surpriza, masina a mers perfect in toate probele, dar cum toata treaba nu se putea termina asa, joia masina a stat, iar astazi(vineri) a facut fix la fel oprindu-se de vreo 7 ori intr-un km. Le-a scos din nou si le-a curatat cu flexul de data asta si dupa masina a functionat perfect vreo 50 de km ajungand si la 180 fara sa mai manifeste vreo problema. Dupa asta sigurantele au fost schimbate cu altele noi si in continuare masina functioneaza fara probleme.

Maine o sa facem si o diagnoza cu tech2 ca poate e ceva acolo ce nu am putut afla prin alte metode.

Momentan masina functioneaza, dar nu stim pentru cat timp si nu stim daca aia ar fi problema.

Voi ce spuneti? Ce ar fi de verificat dupa toata povestea asta cu intreruptu pe benzina si gaz?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 28 Jun 2019, 23:21
by andybumbu
Da...cam nasol...si-n deplasare..Pai in nici un caz, Mr.Panea nu e vreun saab specialist...neaparat diagnoza...
Daca tot esti la 2 pasi de Buda..poate nu ar strica o vizita la ei :idea:
Ai mai multe probleme, posibil si alternatoru'/ceva relee/cablajele etc

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Jun 2019, 00:29
by booster
Alternatorul e refacut de vreo 55 de mii de km. Incarcarea e in parametri acum dupa ce au fost schimbate bornele.

Releele de sub volan o sa fie schimbate intre ele prima data, cel de la pompa de benzina care e ok cu cel de la engine managament system, iar daca nu se mai manifesta, o sa le schimb cu unele noi.

Nu este aprins check engine-ul deci mai mult ca sigur Tech-ul nu o sa dea nici o eroare, dar totusi nu le exclud total.

Situatia ciudata e ca a aparut fix dupa ce am schimbat rezervorul si pompa, dar totusi asta este ilogic. Mai tarziu a inceput sa faca si pe benzina. Acum masina functioneaza perfect pe ambele variante de combustibil.

Saptamana care vine mai mult ca sigur o sa mai vina electricianul sa mai verifice ce mai e de verificat ca poate totusi gaseste ceva.

In stadiul actual nu as avea curaj sa merg la Budapesta.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 29 Jun 2019, 19:02
by booster
Azi dimineata a facut la fel la prima pornire cu mers neregulat si apoi oprire. La a doua pornire totul normal. Acum astept feedback dupa testul de mers, dar pariez ca totul o sa fie ok :lol:

Din pacate azi nu am mai ajuns la diagnoza, dar luni o sa fie facuta ca sa vedem daca ne da ceva nereguli.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 30 Jun 2019, 14:38
by booster
In mers nu a mai fost nici o problema. Acum asteptam sa vedem cum o sa faca luni dupa mai mult de 24 de ore de stat nepornita.

Tin sa precizez ca dupa montarea noului rezervor, am mers pe benzina fara probleme sa alimentez cu gpl si dupa prima trecere pe gaz a inceput sa faca nasoale, prima data pe gaz si dupa si pe benzina.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 01 Jul 2019, 16:37
by booster
Dupa lupte seculare, a reusit domnul Panea sa faca masina sa mearga numai ca totusi a ramas o problema. La prima pornire dupa mai mult timp de stat(o noapte), sta un pic pornita is apoi se opreste. La a doua nu mai are nici o problema si dupa masina merge fara probleme.

Cam asa se manifesta problema: https://www.youtube.com/watch?v=vXZLOJfnA1A

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 02 Jul 2019, 19:38
by booster
S-au schimbat releele de la pompa si de la engine managament system si acum masina nu s-a mai oprit, dar tot a sughitat in primele secunde.
https://youtu.be/ix07vfg7VJE

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 10 Jul 2019, 21:16
by booster
Sa revin asupra subiectului.

1.S-a rezolvat incarcarea schimband bornele.
2.S-au schimbat sigurantele de 60Amp de langa baterie
3.S-au schimbat releele de pompa benzina, engine managament system si starter de sub volan.
4.Tech 2-ul nu a aratat nimic in neregula. Absolut nimic. Valorile de la MAF si pompa de benzina erau in parametri si nici o eroare.

Acum masina functioneaza, dar nu stim daca si-a revenit singura sau datorita celor schimbate. Am facut in weekend vreo 1300 de km fara probleme, dar in continuare a ramas problema la prima pornire dupa mai mult timp de stat(15-20 de ore).

https://www.youtube.com/watch?v=Nzj8mgZdqWc

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 10 Jul 2019, 22:36
by andybumbu
Te-a cam necajit frumusica'...ai bagat o gramada de bani si timp-nervi..
Lasa-o asa...daca vreodata ajungi pe la Budapest, poate te pot ajuta ei..un control general :idea:
La un moment dat oricum o vei schimba..faci relativ multi km, adica destui pt o benzinara...
Treci pe un volvo, e mai cunoscut, exista inca... :roll:

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 10 Jul 2019, 22:43
by booster
Acum nu a fost cine stie ce suma ca toate piesele au fost ieftine si manopera la fel. Cred ca si daca nu le schimbam, tot isi revenea :lol: . O sa vad daca reusesc sa ii dau de cap in weekend facand rost de un Tech 2 si mergand in proba.

Nu o pot lasa asa ca n-am nici cea mai vaga idee cand si daca voi ajunge vreodata la Budapesta. Cel mai probabil o sa ajung pe acolo cand o sa schimb distributia, dar pana atunci stau linistit prin Cluj.

Pentru o benzinara sunt multi km, dar nu si pentru o gpl.

Daca trec peste prima pornire, masina e perfecta. Ma pot baza pe ea fara probleme.