Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 02 Sep 2018, 19:43

Orice diesel da fum cand o calci pe coada.in special cele fara dpf.cu clapeta sper ca te referi la swirl si nu la altceva.
La time banui ca a fost cumuli de factori.egr blocat regenerari ratate etc.
Bine ca ai rezolvat.de acum ar trebui sa nu mai ai probleme.
Au folosit mpps la scrierea pe obd si ala se blocheaza pe saab.am o banuiala de ce.pe ecu au scris cu bdm care e mai safe.asta spune ca sunt profi
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 04 Sep 2018, 00:05

scanteia care i-a mancat viata a fost intercoolerul. si eu si mecanicul croat, am banuit ca intercoolerul a fost spart de la accident. posibil sa fii fost spart si cel de la aer conditionat, dar pt ca ala s-a vazut ca curge l-a schimbat (primu din fata e radiatorul de aer, intercooler, radiator apa) ... poate au fost toate 3 sparte ... dupa cum arata bara si capetele de lonjeroane. in fine, intercoolerul a tras dupa el admisia ... egr, dpf ... totul de aici a avut moarte. inca nu vreau sa vorbesc de consum, insa daca e asa cum imi indica acuma eu pierdeam cam 2 litri/100 km. s-a dus tare in jos consumul. azi pt prima data am vazut consum 5,4 , bine dupa ce am mers destul de liber 15 km, oricum 5,4 nu aveam nici pe autostrada inainte.

acuma inteleg si eu de ce lumea apreciaza cu adevarat marca Saab. acum ma bucur si eu, dupa juma de an, in care am tras de ea rau. dupa juma de an in care am schimbat numai la 3000+, de multe ori mergeam constant la 3000 de ture, huruia motorul ala , acuma merg ca tot omul la 2000-2200, schimb pe la 2700-2900. alta viata. oricum imi place si cutia acuma, e mai rigida, ceva s-a modificat si la ambreiaj, raspunde mai repede la cuplu.

deja am 1000 de km de cand e reparata. mi-am schimbat parerea despre ea. daca pana in prima parte a anului viitor nu cade turbina, desi nu a fluierat inca, are parte 5 ani de acuma de la mine. cam asta e "garantia" mea de cand am cumparato. daca in primul an nu mananca 1000 de koko, ramane inca 4+.

clapeta la care ma refer e aia care regleaza aerul din galeria de admisie, aia e pe deschis lasata (care vine legata cu egr-ul). aia de tot am curatat-o eu de s-au dus filetele din galerie.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 04 Sep 2018, 06:04

Verifica si consumul la pompa.a mea ma mintea cu 1.8 l/100. Banui ca de la resoftare.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 15 Sep 2018, 11:53

asa e, verificat cu pompa, erroare cam de 1l fata de ce da pe bord, posibil resoftarea.

culmea, ca sa vedeti ce ghinion am. eu de cand am fost in zagreb nu am ridicat capota. din momentul in care am primit masina, mi s-au dat cheile in mana sa o probez, nu am ridicat capota, am mers pe incredere ca nu e nimica de verificat. in fine. dupa 2 saptamani, fara sa verific ce s-a intamplat sub capota, cu motorul pornit, stateam de vorba cu un coleg de munca si chiar ii ziceam cat de multumit sunt de croati. ca una ca alta, ca uite nici nu m-a interesat ce e sub capota ... bla bla bla. dupa 2 minute de stat de vorba, hop moare motorul. amandoi ne uitam unu la altul si ne bufneste rasul. dau sa pornesc, canci. la a 3a incercare, cu piciorul pe acceleratie la maxim, a luato dar baltacaia. opresc, ridic capota, si o iau de la capat cu rampa injectoare. se pare ca de asta n-am scapat. sper sa nu mi se repete foarte curand. am aproape 2000 km de cand am luat-o de la zagreb, fara nici o problema, insa asta cred ca tine de partea electronica a rampei injectoare, si trebuie schimbata.
ps: cand mi-a murit motorul era deja dupa ce facusem vreo 10km prin trafic infernal, nu era la rece, ci dupa ce parcursesem ceva km. exact ca inainte, doar ca acuma stateam pe loc, norocul meu pe marginea soselei.

cod om piesa:55200251
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 16 Sep 2018, 09:37

Eroarea de afisaj consum se poate corecta si cu opcom.in limita la +- 12.8% din consum.
Rampa de injectoare??? Vorbesti se sensorul de presiune de pe rampa sau de regulator de debit? Ambele se inlocuiesc si pot fi trecute la consumabile.
Era bun daca aveai un cod de eroare.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 17 Sep 2018, 00:32

mariansro wrote:Eroarea de afisaj consum se poate corecta si cu opcom.in limita la +- 12.8% din consum.
Rampa de injectoare??? Vorbesti se sensorul de presiune de pe rampa sau de regulator de debit? Ambele se inlocuiesc si pot fi trecute la consumabile.
Era bun daca aveai un cod de eroare.

nu am cum acuma sa vad erroarea, poate zilele viitoare ma duc la prietenul meu cu obd-ul. pana imi cumpar eu unul o sa mai dureze. desi nu cred ca am erroare la el. face rar chestia asta, si cred eu, ca sa ai erroarea trebuie sa fii pe moment connectat, nu ramane stocata. martorul nu mi s-a aprins. pur si simplu i s-a luat respiratia de'o'data.
scrisesem mai sus codul la piesa cu problema. copii codul pe google si iti apare piesa cu pricina. stiu ca sunt de inlocuit, toate piesele sunt consumabile. insa acuma ma pregatesc de turbo sa o reconditionez. a inceput sa fluiere, si nu dupa femei,ci dupa 2300 rotatii are un fluierat. eram sigur ca asta se va intampla dupa "curatarea" dpf-ului.
nu fluiera foarte tare, si doar de la 2300-2500, peste 2500 de ture scade zgomotul, insa nu-mi place.
partea proasta, n-am timp de Zagreb iar. sunt prins in alte planuri, masina a ramas la urma momentan. sper sa o tina pana in ianuarie, cand am in plan sa ma intorc in Croatia.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 20 Sep 2018, 22:17

Nu prea recomand reconditionare de turbo, mai degraba second hand sau nou :idea:
Secondhand de la colegul Cristi de pe forum, e corect, eu am cumparat 2 turbine de la el, una peste 100Tkm iar cealalta, adica actuala, exact 125Tkm in <2 ani efectivi de utilizare:lol:

In alta ordine de idei, nu vrei tu o bestie unicat :roll:

viewtopic.php?f=38&t=890
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 21 Sep 2018, 05:42

Pana la schimbarea turbinei mai e. Merge si asa momebtan,nu flhiera tare. Cand o cadea ...ne punem problema schimbarii. Nu ma gandescsa schimb masina. Daca as schimba-o as lua tot un 9-5 de prin 2010-2011, arata besrial ultima generatie de 95.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 14 Oct 2018, 19:00

Am revenit, din pacate ca masina merge foarte rau. De data asta nu am nici o idee in ce parte s-o apuc.
Problema sta in felul urmator. Merge bine, uneori, nu imi apare nici o erroare pe nici un tester. Cand iti este lumea mai draga, da sa moara motorul. Daca esti pe faza il tii din abreiaj si acceleratie. Merge in suturi, ca si cand i-ar venii motorina aruncata cu lopata.
Problema e ca nu intotdeauna il prind sa-l tin din ambreiaj, de multe ori imi face schema dupa ce merg cu ceva viteza si ajung intr-o coloana, frana ... nu prea pot sa apas toate 3 pedalele de-o data. Ca na, stai cu ambreiaj+1 prima viteza, ca se merge bara la bara, um picior pe frana ... sau acceleratie. Problema e ca de multe ori mi-a murit exact cand sa plec de pe loc. Am luat piciorul de pe frana si hop mort. Sau invers, cand sa franez... deci problema, parerea mea, zic ca sunt injectoarele. O singura data a facut figura, saptamana trecuta, si a scos un fum mare in spate. Si nu mi-a facut figura la relantiu, ci in a 3a viteza, la vreo 60 km/ora. Noroc ca eram in accelerare si i-am dat "viata" dar mergea in suturi.
E enervant rau, mai ales ca am de a face mult cu trafic bara la bara. Enervant e ca blochez traficul. Enervant e ca nu stiu de unde sa ma apuc. Mi s-a recomandat in prima faza sa fac o curatare de injectoare, posibila destula calamina si unu sa imi picure. Am miscat mufa la injectorul 3, scot mufele de la rampa ... nimica concret.
Pana azi imi facea figura cam o data la saptamana. Azi de 4 ori intr-o singura zi. Deci ?!?!?
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 14 Oct 2018, 20:28

Nu cred ca-i de la injectoare. Poate e o problema cu furtunasele de vaccum..cel putin la mine asa facea, desii erau noi...Adica, cand plecam de pe loc, o tineam din ambreiaj..sau murea motorul din scurt ..Uitandu-ma atent la ele vad niste taieturi foarte-foarte subtiri..zic in gandul meu..futu-i, sunt OEM noi si nici dracu nu le-a cumparat ani de zile de la dealer :lol: si cand desfac un teu' de la vaccum, vad ca era strans parca de un cleste...le rontaise un dihor :mrgreen:

Sau ti-a plesnit intercoolerul sau un furtun ceva de genu'

Spunea-i ca ai avut un incident cu pol Hu si ca din acest motiv nu calci pe acolo, apropo de service Buda..
Sa stii ca daca te opresc pt un control de rutina, au dreptul sa se uite dupa tine doar cu 6 luni in urma :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 14 Oct 2018, 20:47

Mai mult de 5 minute nu-mi sta la relantiu. Dupa ceva timp, 3-4 minute, moare. Dai sa pornesti, 2 secunde si moareiar. Scot mufele de la rampa, le pun la loc, dau cheie, ca noua.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gratiann » 14 Oct 2018, 22:04

Regulatorul din pompa/rampa


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 15 Oct 2018, 21:40

Tot nu ti ai luat un amarat de tester? Macar op com.
Eu zic ca Gratian are dreptate.pe partea de alimentare/ presiune motorină e problema.
Injectoarele nu pica de felul asta.
Pe rampa aia ai 2 chestii: regulator de presiune si senzor de presiune
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 15 Oct 2018, 23:57

n-am patit niciodata la common rail, dar e posibil sa traga aer impreuna cu motorina? normal nu e posibil la partea de inalta presiune, dar mai stii? Schimba senzorul de inalta din rampa comuna si ia-ti ceva tester penal sa vezi macar cat ai presiune in rampa cerut vs real.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 04 Nov 2018, 10:30

dupas 2 saptamani de mers cu obd-ul conectat, sa vad neregurile ... nici un rezultat. cu torque platit, nu citeste presiunea din pompa de motorina. scrie "no data".
in fine, ieri am mers si cu Delphi connectat si nimica. pentru prima data un alt simptom. la 200 km/ora mi-a intrat motorul in protectie, fara sa-mi apara cheitza in bord. mai mult de 130 km/ora (3000 de ture in a 5a) n-a mers. asa ca raman in continuare la ideea ca problema vine de pe alimentare.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron