Cum am promis, voi scrie pe larg cand ajung acasa.
E nasol sa scrii de pe telefon, plus ca nu poti pune poze (prea mari), plus ca nici nu merge uneori butonul de "submit" la mesaje de pe telefon.
1400 de km am facut. Nu am restartat calculatorul pt a vedea consumul pe parti, la dus si la intors. Oricum, acuma la intoarcere, cand am ajuns in fata casei, arata consum de 6,6l. Daca la dus, pana in zagreb aveam consum 7,3 si mersesem mai "lin" pt ca noapte si pt ca nu era trafic, acuma la intoarcere dupa alti 700 de km.. consum 6,6 zic eu ca e bun. Asta inseamna ca am venit cu un consum sub 6/100. In fine, nu asta era important.
Atelierul lui Ali din Zagreb. Il recomand cu toata increderea celor care cauta oameni seriosi. Nu zic prea multe despre om ca nu vreau sa creada cineva ca il laud. Important e ca nu prea sunt lucruri, cel putin la mine, care sa nu stie sa le faca. Sa nu credeti ca e service de reprezentanta, e un atelier ca cel de la coltul strazii, poate, cu 3 elevatoare, adica are spatiu. Majoritatea saaburilor din zagreb se repara acolo, nu doar saab.
La mine problema a fost foarta grava. De la intercooler spart, la DPF blocat, clapeta blocata, EGR mort, galerie admisie cu depuneri. Astea au iesit si pe calculator, pe un tech2 care nu prea rateaza errori, fie el si pe saab. Nu se putea apuca de nimic pana nu facea intercoolerul. Deci primul lucru hai la lipit cu el, nu avea printre piesele de desmembrari nimica. Cum am zis, la spalatorie, pt ca trebuia curatat inainte, cand s-a bagat furtunul cu jet in el facea ca fantana arteziana. Norocul meu ca toate gaurile erau pe un singur element, primul de jos, pentru ca acolo sa busit cand a fost accidentata masina.Pentru ca el nu sudeaza radiatoare, m-a dus cu masina la nea Pishti care sudeaza radiatoare. Pt ca batran, pt ca meserias, trebuie asteptat. Ne-am intors la masina, am schimbat ulei, s-a dat jos filtru, s-a schimbat placute de frana (comandate de el).
Dupa ce a venit intercoolerul, s-a montat, si s-a facut un nou test. Au iesit doar errorile de la clapeta blocata, DPF blocat.
S-a dus masina la un alt service, vreo 30 de km distanta, unde sunt cei care scot, modifica, rescriu softuri. S-a lasat masina peste seara acolo pt ca erau foarte multi in rand, urmand sa o iau a 2a zi gata. Si aici au avut probleme, obd-ul lor nu a vrut sa se connecteze (sau n-am inteles eu bine) asa ca a trebuit sa o faca direct pe calculator (noul soft).
In tot acest timp cat eu nu am avut masina, ei mi-au dat alta masina sa ma descurc cat sta saab-ul la ei. Un Renault, jur ca nu am sa-mi cumpar chinazerie dinaia de masina niciodata. Chiar le-am spus la intoarcere ca mi-a facut o deosebita placere sa testez un Renault, macar asa stiu ce nu o sa cumpar.
Bun. Dupa 700 de km parcursi, concluzia. Masina rupe asfaltul. Pentru ca nu am vrut fum negru deloc, au setat masina la doar 160 cai putere. Se poate duce lejer in 180 dar scoate fum negru si nu vreau deloc. 160 e mai mult decat trebuie pt o masina de familie. Nu mai am nici o erroare, nimic. Masina nu mai tremura la 2000 de ture ca inainte. Nu se mai limiteaza. Nu mai face figuri la subturatii. Urc muntele cu a 5a fara sa clipesc. Am facut orice test in mers, nimica nu a scartait. Acuma, sau mai bine zis de acuma, ma pot bucura si eu de un SAAB. Ca fapt divers, inainte credeam ca am o problema cu tampoanele de la motor. Pe la 2000 de ture daca luam piciorul de pe acceleratie, o lasam in viteza, avea o baltaiala mare in maneta. Acuma canci. Intra mult mai bine in viteze, e mai rigida cutia, cred ca au umblat ceva si la ambreiaj, nu i-am intrebat ca nu eram sigur cand m-am suit in ea. Dar am vazut diferenta si nici ca ma intereseaza ce au facut, e de bine.
Costuri: Motorina e in functie de unde vii.
Vignieta: Slovenia 15 euro pt 7 zile, Croatia se plateste la km autostrada,cred ca am platit vreo 11 euro cand am mers prin Croatia.
Modificarea DPF cu tot cu soft: 350 euro (pretul e intre 350-400) la mine a fost minim.
Sudare Intercooler: 20 euro
Frane: 40 euro ( cu schimbarea lichidului de frana ca era cam negru)
Manopera lui Eli, proprietarul de la service, unde include si transportul si toate magariile care le-a facut la masina e de 110 euro (in 2 zile in care s-a frecat cu masina mea)
TOTAL 520 euro, am lasat 550, cu greu a acceptat diferenta, mi-a zis ca imi face o reducere data viitoare.
Va exista o data viitoare pt ca a vazut celelalte probleme, unde e accidentata masina, se rezolva si asta, o poate indrepta sa ajunga totul la drept iar. Plus ca o sa vreau o evacuare dubla, dar pt moment ajunge, poate la urmatoarea revizie
.