Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 27 Aug 2018, 18:29

intrebare: tu dupa ce dai jos mufele alea si le pui la loc, mai si stergi codurile de eroare cu ceva, sau te astepti sa dispara asa, din neant? ca daca de ex ai rezolvat un contact imperfect nu dispare eroarea fara tester.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 27 Aug 2018, 21:53

Trafurica saab93 wrote:Uitasem! De cand cu eroarea asta crescut si consumul binisor,de la maxim 6% la 8 pe autostrada,in oras cam 9-11 .

trebuie verificat tot traseul de la turbo la admisie, plus galeria de admisie sa nu fie plina. Daca ai ulei pe intercooler poate sa fie si ala fisurat. Cand ai curatat clapeta te-ai uitat si in galerie sa nu fie plina? Daca nu baga o tija si iti dai seama. Curata si senzorul. Si fa ce fac si eu acuma, scoate mufele de la rampa, vezi daca se schimba ceva.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 29 Aug 2018, 18:05

P1908 p1909 p1125 p0244
Acestea sunt doar cateva, restul erau minore.
Da, sunt la Zagreb.. Am ajuns la meserias, din pacate nu am nimerit un moment bun, oamenii inca mai sunt in concediu, dar pt ca am venit din italia, m-au trecut pe lista maine. Eli, mecanicul recomandat de gfery, e meserias. Pt cine caita un meserias, e recomandabil, doar sa va faceti din timp rezervarile, nu ca mine.
La prima strigare, Dpf blocat, nu infumdat, deci nu are scapare. Si la ultima strigare, chiar cand sa plec, a verificat sub bara daca vine aer la accelerare. Si asa si-a dat seama ca e dus intercoolerul. Pt ca nu mai are pe "stoc" mergem maine sa-l lipim. Dupa pt rezolvarea dpf, iar daca mai ramane timp si la maruntaie gen frane , ulei, tub ... Altele.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 30 Aug 2018, 17:37

Dupa prima zi in care s-a lucrat la masina sunt multumit. Baietii stiu ce fac. Ce nu pot face ei se rezolva imediat in alta parte. In cazul meu pt ca nu aveam de unde sa iau un alt intercooler, a trebuit lipit cel vechi. Cand l-au curatat, arata ca o fantana arteziana. Cam 10 gauri avea. S-au schimbat franele, doar pe fata, si uleiul. Vesnicul ulei care zacea in portbagaj de 3 luni. Au mai reparat minoritati intre timp pt ca a trebuit asteptat intercoolerul. A trebhit sa las masina la un alt service pt DPF. Dar pt ca Croatia, mi-au dat alta masina sa ma descurc. Deci un alt plus. Problema pare ca e veche, cea de l intercooler. Posibil 1an. Deci asa am cumparat masina. Din cauza asta dpf infundat, clapeta blocata, egr ... Galerie infundata. Toate s-au distrus din intercooler, in timp.
Ramane sa vedem maine cum merg toate pe ea.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 31 Aug 2018, 21:37

Da fum nu dadea? Ca un intercooler spart se vede din china
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 01 Sep 2018, 00:04

mariansro wrote:Da fum nu dadea? Ca un intercooler spart se vede din china

de unde fum daca dpful era blocat? Dovada ca atunci cand mia ridicat masina pe elevator, totul frigea pe evacuare pana la filtru, dupa era totul rece. Deci nusi facea evacuarea, nusi facea nici admisia cum trebuie. Inca sunt in croatia, de mai stau vreo 2 zile la mare. Cand ajung acasa o sa detaliz procedurile si costurile.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 01 Sep 2018, 11:38

Ai anulat si dpf?
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 01 Sep 2018, 12:55

Vezi, doar cu mecanici profi si ridicata inspectata pe rampa poti identifica& remedia multe probleme...
Norocul tau ca pana la urma ai dat de astfel de persoane, plus ca imbini utilul& placutul, drumuri bune!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 01 Sep 2018, 20:56

Cum am promis, voi scrie pe larg cand ajung acasa.
E nasol sa scrii de pe telefon, plus ca nu poti pune poze (prea mari), plus ca nici nu merge uneori butonul de "submit" la mesaje de pe telefon.

1400 de km am facut. Nu am restartat calculatorul pt a vedea consumul pe parti, la dus si la intors. Oricum, acuma la intoarcere, cand am ajuns in fata casei, arata consum de 6,6l. Daca la dus, pana in zagreb aveam consum 7,3 si mersesem mai "lin" pt ca noapte si pt ca nu era trafic, acuma la intoarcere dupa alti 700 de km.. consum 6,6 zic eu ca e bun. Asta inseamna ca am venit cu un consum sub 6/100. In fine, nu asta era important.

Atelierul lui Ali din Zagreb. Il recomand cu toata increderea celor care cauta oameni seriosi. Nu zic prea multe despre om ca nu vreau sa creada cineva ca il laud. Important e ca nu prea sunt lucruri, cel putin la mine, care sa nu stie sa le faca. Sa nu credeti ca e service de reprezentanta, e un atelier ca cel de la coltul strazii, poate, cu 3 elevatoare, adica are spatiu. Majoritatea saaburilor din zagreb se repara acolo, nu doar saab.

La mine problema a fost foarta grava. De la intercooler spart, la DPF blocat, clapeta blocata, EGR mort, galerie admisie cu depuneri. Astea au iesit si pe calculator, pe un tech2 care nu prea rateaza errori, fie el si pe saab. Nu se putea apuca de nimic pana nu facea intercoolerul. Deci primul lucru hai la lipit cu el, nu avea printre piesele de desmembrari nimica. Cum am zis, la spalatorie, pt ca trebuia curatat inainte, cand s-a bagat furtunul cu jet in el facea ca fantana arteziana. Norocul meu ca toate gaurile erau pe un singur element, primul de jos, pentru ca acolo sa busit cand a fost accidentata masina.Pentru ca el nu sudeaza radiatoare, m-a dus cu masina la nea Pishti care sudeaza radiatoare. Pt ca batran, pt ca meserias, trebuie asteptat. Ne-am intors la masina, am schimbat ulei, s-a dat jos filtru, s-a schimbat placute de frana (comandate de el).
Dupa ce a venit intercoolerul, s-a montat, si s-a facut un nou test. Au iesit doar errorile de la clapeta blocata, DPF blocat.
S-a dus masina la un alt service, vreo 30 de km distanta, unde sunt cei care scot, modifica, rescriu softuri. S-a lasat masina peste seara acolo pt ca erau foarte multi in rand, urmand sa o iau a 2a zi gata. Si aici au avut probleme, obd-ul lor nu a vrut sa se connecteze (sau n-am inteles eu bine) asa ca a trebuit sa o faca direct pe calculator (noul soft).
In tot acest timp cat eu nu am avut masina, ei mi-au dat alta masina sa ma descurc cat sta saab-ul la ei. Un Renault, jur ca nu am sa-mi cumpar chinazerie dinaia de masina niciodata. Chiar le-am spus la intoarcere ca mi-a facut o deosebita placere sa testez un Renault, macar asa stiu ce nu o sa cumpar.

Bun. Dupa 700 de km parcursi, concluzia. Masina rupe asfaltul. Pentru ca nu am vrut fum negru deloc, au setat masina la doar 160 cai putere. Se poate duce lejer in 180 dar scoate fum negru si nu vreau deloc. 160 e mai mult decat trebuie pt o masina de familie. Nu mai am nici o erroare, nimic. Masina nu mai tremura la 2000 de ture ca inainte. Nu se mai limiteaza. Nu mai face figuri la subturatii. Urc muntele cu a 5a fara sa clipesc. Am facut orice test in mers, nimica nu a scartait. Acuma, sau mai bine zis de acuma, ma pot bucura si eu de un SAAB. Ca fapt divers, inainte credeam ca am o problema cu tampoanele de la motor. Pe la 2000 de ture daca luam piciorul de pe acceleratie, o lasam in viteza, avea o baltaiala mare in maneta. Acuma canci. Intra mult mai bine in viteze, e mai rigida cutia, cred ca au umblat ceva si la ambreiaj, nu i-am intrebat ca nu eram sigur cand m-am suit in ea. Dar am vazut diferenta si nici ca ma intereseaza ce au facut, e de bine.

Costuri: Motorina e in functie de unde vii.
Vignieta: Slovenia 15 euro pt 7 zile, Croatia se plateste la km autostrada,cred ca am platit vreo 11 euro cand am mers prin Croatia.

Modificarea DPF cu tot cu soft: 350 euro (pretul e intre 350-400) la mine a fost minim.
Sudare Intercooler: 20 euro
Frane: 40 euro ( cu schimbarea lichidului de frana ca era cam negru)
Manopera lui Eli, proprietarul de la service, unde include si transportul si toate magariile care le-a facut la masina e de 110 euro (in 2 zile in care s-a frecat cu masina mea)
TOTAL 520 euro, am lasat 550, cu greu a acceptat diferenta, mi-a zis ca imi face o reducere data viitoare.

Va exista o data viitoare pt ca a vazut celelalte probleme, unde e accidentata masina, se rezolva si asta, o poate indrepta sa ajunga totul la drept iar. Plus ca o sa vreau o evacuare dubla, dar pt moment ajunge, poate la urmatoarea revizie :D.
Attachments
89360e18-0944-4220-98ba-c12359afca1b.jpg
db419112-2e64-4ea5-8e99-2c3da6a6c345.jpg
6762df4e-e47d-4673-87a0-7a9cc33bb62c.jpg
ea29371f-4a71-4ad0-a624-a0fb9a5ecf6a.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby booster » 01 Sep 2018, 21:48

Bine ca ai rezolvat problemele mari si bine ca am mai dat de o persoana cunoscatoare in ale marcii(asta datorita domnului Fery). Vad ca si de la Cluj tot vreo 700 de km ar fi pana acolo in caz ca vreodata o sa am o problema pe care nu o pot rezolva la Brasov sau la Budapesta.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 01 Sep 2018, 22:28

Bravo, gratis..ok, tipul e fara factura etc..
Booster, mergi la Budapesta si mai vorbim :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby booster » 01 Sep 2018, 22:37

Daca o sa fie ceva complicat de facut, o sa ma duc la Budapesta sau Brasov ca de la Cluj tot acolo e. Ma inteleg cu ei in engleza?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 02 Sep 2018, 09:41

booster wrote:Daca o sa fie ceva complicat de facut, o sa ma duc la Budapesta sau Brasov ca de la Cluj tot acolo e. Ma inteleg cu ei in engleza?

Service-ul apartine unui baiat Eli. Cu el vorbesti la telefon daca e pt o programare. Vorbeste foarte bine engleza. Ceilalti mecanici, de acolo, nu prea, dar oricum nu ai de a face cu ei. Daca cu Eli te-ai inteles ce si cum, el se ocupa de masina ta, sau, daca e ceva marunt de facut le explica ce sa-ti faca. La mine o singura data a pus mana un altu pe masina, cand a dat evacuarea jos. Croatii stiu engleza cam cat romanii. Pe unde am mancat si unde am stat cazat m-am inteles cu ei in engleza. Nici eu nu vorbesc perfect, dar inca n-am uitat ce am invatat in scoala.
Booster, sincer, cum ziceam, cam greu sa nu iti rezolve vreo problema. La mine unu a fost foarte ok omul, isi da interesul sa te ajute, sa iti rezolve masina. E cel care imi spala radiatorul din poza. Ii trec foarte multe Saab-uri prin mana, cam zilnic are ceva pe elevator. A fost si posesor de Saab pana au inchis fabrica, atunci cica sa hotarat sa schimbe marca. O singura problema nu mi-a rezolvat-o. Erroarea cu evhilibrarea pt faruri. Masina are 2 senzori, pt reglarea farurilor, unu pe fata si unu pe spate. Lui in calculator i-a aparut ca cel de pe spate e "kaput". Le-a curatat pe amandoua, a verificat firele, in schimb trebuie schimbat senzorul pe spate. Pt mine nu era o urgenta asta, am lasat-o pe data viitoare.
Pt mine pt a ajunge la el la service, am facut 634 de km. 628 numai pe autostrada, 2 km de acasa pana pe autostrada, si 6 de la coborare pana la service. Eu zic ca e un avantaj tinand cont de timp. Budapesta e in drum pentru voi, face factura , ok, dar nu stiu daca si manopera ca si pret e tot acolo. Nu cred ca la Budapesta iti "curata" DPF-ul, adica sa-i dea cu praf de ninja. Sunt bune reprezentantele, nu zic nu, acuma depinde si ce vrei tu.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 02 Sep 2018, 11:42

Buna treaba si preturile okish.la dpf off cam maricel dar aia e.sa stii ca nici la 200 cp ni da fum decat daca o calci rau.acu depinde si cine face softul.
Sper ca ai lasat catalizatorul si coaja dpf pe masina.ca daca nu e cam nasol
Italienii iti confisca masina.rar numa certificatul.
Egr e off? Asa ar fi fost bine...
La itp nu o sa ai probleme.iese euro 4 lejer
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 02 Sep 2018, 14:33

Totul arata ca la iesire din fabrica. Toate piesele sunt la locul lor.
Egr- off
Clapeta (throtle) blocata pe deschis
Nimic nu s-a scos, mici modificari. :D

Pretul la DPF e ok pt mine, problema e ca ei trebuie sa transforme banii lor in euro ... ca au si ei moneda lor. Cum eu nu am schimbat euro, am mers pe calculele lor. Daca schimbam la banca aveam un curs de 1 euro=7,2-7,3 Kuna. Asa ei au facut cu 7 ... mai rotund. Problema nu e cat cer ei, e cat dai tu. Mie mi s-a spus dinainte cat ma costa, si am fost de acord. 350-400 euro, cu soft si totul. Softul e facut bine. E totul in parametri, si la gaze. Nu a dat decat un pic de fum , si o sa mai dea o perioada, pt ca se curata din piese, gen galeria de admisie care era plina. Acuma ca se rupe jegul din ea, ca vine aerul cu presiune, o sa mai vedem cu fumul. Oricum e insesizabil dimineata, chiar si cand o calci. Seara se vede in lumina farurilor celui din spate, un pic.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests