Page 6 of 16

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 12 Jul 2018, 22:06
by mariansro
Daca ai posibilitatea da jos dpf si spala-l la spălătorie cu spuma activa.
Firele la injectorul 3 is ok?
Clapetii de la swirl is la locul lor? Tija nu e picata?

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 13 Jul 2018, 00:25
by pisic88
mariansro wrote:Daca ai posibilitatea da jos dpf si spala-l la spălătorie cu spuma activa.
Firele la injectorul 3 is ok?
Clapetii de la swirl is la locul lor? Tija nu e picata?

m-ai bagat in ceata. Nu m-am uitat la injectoare, si de ce ar fii nevoie sa ma uit mai special la al 3lea? Ce clapeti, ce tija? Nu-s mecanic, si invat de pe net ce si cum.

Ca o paranteza, m-am dus sa fac o intrebarr la un service, aici la italienj. Mi-a facut un preavis de 700 euro, i-am imtrebat daca imi schimba si mogorul. Ca cica 500 e mana de lucru si nu stiu ce tub vor sa schimbe ei la catalizator sau filtru. Deci imi faceau niste calcule ca ma uitam ba la masina, ba la el, si chiar aveam impresia ca vorbeste de saabul meu.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 13 Jul 2018, 11:49
by mariansro
Ti-am recomandat de vreo 2 ori sa citesti pe forumul opel.
Da un search dupa ce am scris si te lamuresti.
Motoarele astea au cateva bube specifice.
Odata rezolvate o sa ai o masina ok

Deci: egr aii curatat? Ai tutorial pe net
Mufa injector 3
Tija swirl ai poze cu localizare pe net.

Ps.nici eu nu is mecanic

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 14 Jul 2018, 08:53
by pisic88
mariansro wrote:Ti-am recomandat de vreo 2 ori sa citesti pe forumul opel.
Da un search dupa ce am scris si te lamuresti.
Motoarele astea au cateva bube specifice.
Odata rezolvate o sa ai o masina ok

Deci: egr aii curatat? Ai tutorial pe net
Mufa injector 3
Tija swirl ai poze cu localizare pe net.

Ps.nici eu nu is mecanic

mariane, nu te enerva.
Scz ca fac pe prostul, dar in cursul saptamanii is foarte obosit ... Si is cam pierdut.
Erg-ul l-am curatat cam o data la 2-3 saptamani in ultimele 3 luni. Celelalte , caut acuma cu ce se mananca si o sa cobor la masina, inclusiv iar dat egr jos, si toate cele.
Ca fapt divers. Dupa ce joi mi s-a desfundat jegu ala, am mai mers cu masina vreo 80 km, mers sportiv, si ieri a disparut si martorul din bord, s-o fi ars becul de cand tot statea aprins de 4 saptamani. Glumesc.
Deci azi ma apuc de treaba iar, ca de, eu cu masina asta n-am zile libere, dar nici 700 euro sa dau la mecanici nu vreau, ca nu stiu daca sunt mecanici. Ca la felul in care mi-a facut devizul ala ... Cred ca erau pusi pe glume. Cu 700 euro, ma duc si ma intorc de la zagreb, cazare, service, si cred ca imi mai permit si o turbina, reconditionata .... Ca sa intelegeti de ce zic ca astia erau glumeti, cand calcula el, 4 ore * x euro, lucru la banc x euro, ridicare cu elevatorul x euro, coborare x euro ...aici am intervenit si le-am zis ca nu vreau coborarea si vreau sa sar de pe elevator ... In fine, Italienii si masinile !!!

intretimp,am zis sa-i fac eu devizul. galeria de admisie e "noua", are 1 an de cand e montata, si tija swirl se vede ca e buna, fara joc, se pare ca si ea e noua. nu e mizerie, la accelerare se duce in ora 11, deci lucreaza. nu e pic de mizerie in locul respectiv, si nu am spalat masina de 2 luni, motorul niciodata.
singurul loc pe unde imi da ulei, si tin sa recunosc, doar cand conduc mai sportiv, la turatii mai inalte, este pe la furtunul ala care vine pe langa capacul de ulei, atat in fata cat si in spatele motorului. Sper ca se vede in poza 4 (marcat cu verde), am 3 locuri in care face pata de ulei, 1 singur furtun, mai accentuate petele sunt la capete, in spatele motorului si in partea cealalta in spatele capacului de ulei. Colierele suntr stranse bine, de mine, furtunul nu prezinta uzura, invechire, arata bine (ca l-am scos sa-l studiez), dar tot da ulei.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 14 Jul 2018, 11:52
by andybumbu
Fa cum ti-a spus Fery, in rest te vei chinui fara sens.. :idea:

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 14 Jul 2018, 18:53
by mariansro
Galeria vine cu tot cu tot cu swirl.daca e schimbata e bine.
Ulei imi da si mie pe acolo.banui ceva epurator.
Egr se curata demontat.ai tutorial pe net.
Diagnoza fara parametri interpretati si log in mers e fix pix.fie ea si cu tech 2.
Z19dth nune chiar usor de diagnosticat.trebe cimeva care le visează.
Bafta

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 15 Jul 2018, 18:02
by pisic88
Tocmai de asta am ales Zagreb. Sper sa o scoata la capat baietii de acolo. E cam ultima sansa a ei.
Egr ul l-am demontat si curatat dupa ce m-am uitat la tutoriale, ca nici nu stiam ce e, unde e, sau ce face.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 16 Jul 2018, 21:04
by gfery
cat iti consuma masina cand e in toate mintile? cand ai adus-o din romanezia, cat a luat la suta?

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 16 Jul 2018, 22:02
by pisic88
gfery wrote:cat iti consuma masina cand e in toate mintile? cand ai adus-o din romanezia, cat a luat la suta?

nu prea m-am uitat niciodata la consum, cumva te influentzeaza sa o lasi mai moale. Romania-Italia am venit cu un consum de 6,5. Aici am avut pe perioada rece consum de 8,1 dar era in toate mintile. E un consum mixt, ca dimineata nu e trafic si ii dau pedala. Scoteam consum si mai mic, dar pornesc masina dimineata, fumez o tigare pana se incalzea. Acuma dupa ce a luat,o bolunzeala am consum de 9,2 . Acelasi stil, aceasi masina, nu mai stau dimineata asa de mult la relantiu, si consum mai mare.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 21 Jul 2018, 15:08
by pisic88
Floare verde, frunza-n tei ... am ramas cu masina in pom. N-are rima dar merge si asa.

Azi, sambata, ca de, saab-ul te face mecanic de weekend, am zis sa o luam de la capat. Desfacut totul frumos, dam egr jos, dam clapeta, dam furtune, scot senzor maff ... curatam bine totul. Hai montan, surpriza. Pun clapeta, bine, pun sa prind egr, canci. S-a dus filetul din galerie. Nu am strans niciodata ca animalul, ba chiar foarte usor, simtul mainii sa zic asa, dar de data asta a cedat nenorocitul ala de aluminiu.
Nu stiu nici o solutie decat cu prezoane, bag prezon m60 cu lungime de 70, pasta de blocare, si aia e. NU dau alt filet mai mare ca nu are rost. Una peste alta, au gresit-o din constructie cu surub si nu prezon la cele 2 prinderi de la egr. Din 4 suruburi, 2 sunt cu prezoane (unde vine tija aia de se prinde guma de la capac motor) si 2 sunt cu surub ... daca aveti vreo idee ar fii buna, tinand cont ca masina asa a ramas momentan (pana se intoarce nevasta-mea de la brico cu bara filetanta si pasta).

ps: se pare ca saptamana trecuta cand am montat egr-ul inapoi, garnitura aia metalica dintre egr si admisie mi-a cazut la montare (dracii mei pana o scoti de prin spate) si nu am ovservat dar am pus cu fanta aia invers (spre exterior) ehhh si uite asa mi-a cam dat pe afara gaze acolo, intre egr si corp admisie. se preapoate sa se fii dus filetul de sambata trecuta, fara sa observ, si a mai permis si suruburile alea un pic de spatiu.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 21 Jul 2018, 17:48
by andybumbu
:lol: anumite piese /repere, nu sunt facute sa fie bazaite zilnic... :idea:
uite http://www.helicoil.in/helicoil.htm

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 21 Jul 2018, 21:11
by pisic88
n-am timp de asteptat dupa scule, chetii, trestii. la mine masina e ca aerul, nu ca sufar eu de "aere" dar nu am cum sa fac nimica fara masina.
ca fapt divers, cat eu stateam cu masina " ???? ce dra##lui??? fac" nevasta-mea s-a dus la cel mai apropiat brico din oras, adica vreo 1 ora, numai dus. la brico aici, la niciunul nu a gasit bara filetanta :))))), italia. in fine, noroc ca se pricepe, a luat suruburi m60x80 cap 10. panza de bonfaier, piulite de cadran (alea care au cauciuc sa nu se desfileteze) ... bine ca o duce capul. in schimb, pasta antidesfacere, cucu. Italienii nu stiu decat de "solutii de desfacere" de antidesfacere nu au auzit, asa ca am folosit ce aveam la andemana, poxipol.
treaba-i buna, a iesit bine, tine foarte bine asa, chiar s-a etansat bine egr-ul acolo. cred, zic eu, ca am facut o treaba mai buna decat originalul. asta tinand cont ca prezoanele is mai rezistente la vibratii.
in fine, n-am mai facut poze ca am dus-o la spalat, nu mai vazuse spalatorie de 2 luni (si ceva) ... nici la iesire de acolo n-am mai facut poze, imi bateau lingurile in stomac, foame... si cand am ajuns acasa, e deja seara, tarziu.
maine, poate imi aduc aminte sa fac poze la "noua" prindere.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 22 Jul 2018, 08:17
by mariansro
Cand nu gasesti pasta de blocare pui ce ai.poxipol sau vopsea dar in cazul asta trebuia sa fie rezistenta la temp.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 22 Jul 2018, 22:30
by pisic88
la motor nu am mai dat capacul jos ca ma murdaream aiurea, graba.

Re: Saab 9-5 / 2007

PostPosted: 04 Aug 2018, 10:04
by pisic88
Din capitolul "Hai ca am patit-o si p'asta" continua.
Joi, acum o saptamana, nu mai aveam nici o problema. Tragea motorul in toate mintile. Chiar ma miram ca am mers o saptamana cu el si nu s-a infundat ceva. Venind de la munca, trafic, intr-o portiune mai libera am mers la un 70 km/h. Frana brusca, era coloana. Cand dau sa plec, hopa, imi murise motorul. Ma bufnit si rasul in momentul ala, chiar imi venea in minte "oare de cand nu mi s-a mai intamplat???". Pornesc, dau sa plec, motorul dadea sa moara desi acceleram destul de serios. Parca trageau 2 cai intr-o parte si altii in cealalta. In fine, apuc sa trag masina pe dreapta, clanxoane, degete pe geam ... ceva normal in Italia. O mai pornesc de vreo 2-3 ori, toate bune.
Dupa vreo 5 km, la fel. Vin cu vreo 70 la ora, fac dreapta intr-o intersectie, cand sa accelerez, canci. Murea asa frumos motorul ca nici nu-l simteam, #nesimtit. Trag iar pe dreapta, o repornesc, ii dau 2-3 sprituri sa fii sigur ca nu e sugrumata, merge brici. Pana sa ajung acasa m-am oprit intr-o parcare vreo 30 de minute. Ma intorc linistit, cand sa pornesc, canci. Pornea motorul dar murea imediat, desi tineam apasata acceleratia la maxim, nu sarea de 600 de ture cand o porneam. 3-4 incercari, nimica. Sunam doctorul, din Romania, si imi spune ca ar fii rampa injectoare, dusa, sau e infundata. Cica se intampla sa se duca pompa de motorina, si iti arunca span, din pompa, pe alimentare, si uite asa se infunda injectoarele. Mi-a zis sa scot mufele de la rampa, are 2 senzori, unu la stanga si unu la dreapta, dupa care sa incerc sa o repornesc.
Bah, sincer, a pornit la sfert dupa ce am bagat mufele inapoi.
Faza e ca problema nu-i rezolvata. La vreo 70-80 de km dupa accea problema a revenit. Iar am scos mufele, iar si-a revenit. cam de vreo 5 ori mi s-a intamplat pana acuma. La fel, fara sa-l simt ca da sa moara. Am schimbat si peco-ul, am schimbat si motorina, nu are nici o gara.
Nu e de la franare, s-a intamplat sa-mi moara in coloana, mers bara la bara (o frumusete sa blochezi traficul).
Motorul trage foarte bine. Nici nu imi mai aduc aminte de cand nu a mai mers asa. Nu mi-a mai intrat in protectie. Martorul il am aprins in continuare in bord, cred ca asa e construita masina mea, sa nu se mai stinga ala niciodata, deja mi se pare normal sa-l am aprins, lumineaza frumos oricum.

Problema e ca nu am niciun tester acuma. Prietenul meu cu testerul a plecat acasa. In Croatia a ramas sa ma duc la sfarsitul lunii, toata lumea e in concediu.

Rampa injectoare, se poate observa in pozele precedente, ca a fost schimbata. Se vede ca nu are mare vechime, nu are pierderi sau alte tampenii vizibile. Poate fii ceva electronic, sau cum a zis si maiestru din Romanica, e pompa de motorina. Cel mai enervant e ca nu te anunta, macar iti dadea un beep (poate n-are credit) si sa-ti zica "fraiere mor". O singura data, cred, a vrut sa ma anunte ca se sugruma, pe autostrada, la vreo 3200 de ture, a mers o perioada mai "intepata", parca avea un dute-vino dinala, dar cred ca din cauza turatiei si din inertie a ramas in viata.

Orice ar fii, trebuie sa astept sfarsitul lunii pentru a vedea eventuale errori.