Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby gfery » 17 Sep 2018, 11:08

vezi unde merge furtunasul ala de la supapa, ca multi umbla si le pun aiurea la loc. de asemenea, poti incerca sa legi furtunasul ca in tutorialul de mai jos sa vezi daca remediezi ceva:

https://www.saabcentral.com/forums/show ... p?t=206993

ca o curiozitate, vezi ca furtunasul nu duce vacuum, ci presiune pozitiva care tine supapa inchisa, pana cand electrovalva schimba si leaga supapa la niplul de pe galeria de admisie, ceea ce arunca presiunea din admisie prin supapa inapoi in amonte de turbo.

supapa = BOV
electrovalva = control valve

spor
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 18 Sep 2018, 08:44

Nu stiam ca tine presiune pozitiva... tot timpu am mers pe ideea ca acolo e vacuum. O sa urmez tutorialul sa vad ce se mai rezolva. "Fericire" mare cand m-a sunat ieri mecanicul sa imi zica ca cineva s-a distrat cu intinzatorul de la accesorii, si e blocat, in consecinta trebuie schimbat cu totul, iar filtrul de benzina nu potriveste -_-. O veste buna, pe de alta parte, mi-a zis ca a bagat freon in instalatia de AC si a pornit compresorul, baga rece, functioneaza in parametri. Am ramas socat sa aud asta, dar bine ca e asa.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 21 Sep 2018, 09:19

Domnilor, vreau sa va cer un mic sfat, desi cred ca is offtopic :))
Frate-mio are o laguna 2 grandtour, si i s-a pus pata sa o schimbe de cand am luat eu saabul, si a gasit un 9-3 cabrio, din baia mare, din 2000. Am fost si am vazut masina, situatia sta cam asa: la origini masina a fost cu volan pe dreapta, si undeva in trecut cineva a schimbat volanul pe stanga. Treaba pare facuta cu simt de raspundere, inafara de doua lucruri. Butonul de deschidere portbagaj si cel de reglaj oglinzi nu au fost trecute de pe dreapta pe stanga. Mai departe, problemele pe care le are sunt asa: modulul de ABS dus, dar cu aia ma descurc, ca si la a mea a fost la fel, 2 cm de vopsea bulbucata la aripa dreapta spate, si ceva la sistemul de decapotare, el functioneaza, dar nu se ridica plasticu ala care acopera locasul in care sta prelata, trebuie ridicat cu mana ca sa poata intra acolo. Pe parte de mecanica nu am auzit batai sau sunete ciudate, insa am auzit totusi, cam o data la 5 secunde un mic rateu, cand sta masina la relanti, in turatie trage ok. Acuma catch-ul aici e ca tipu mai are inca un 9-3 cabrio de anglia, pe care il da in acelasi pret, si care are pe laterale embleme de Viggen. Ca sa fiu foarte sincer, pe ala l-am vazut numa fugitiv, si am observat emblemele numa cand am plecat de acolo si nu m-am mai intors sa ma uit... stupid me. E foarte posibil sa nu fie Viggen, dar oricum, aia e masina de piese care vine in acelasi pret cu cealalta, amandoua la pachet. Nu stiu ce sa fac :)) ma bate gandul sa dau Laguna pe Saaburi, dar totusi am o mica rezerva. Care ar fi chestiile la care ar trebui sa ma mai uit la 9-3 ca sa fiu sigur ca masina e cat de cat ok? Mersi anticipat!
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 02 Oct 2018, 17:07

Small updates... Weekendul trecut am facut 1200 de km cu masina. Cluj-Transalpina-Bucuresti, apoi 2 zile prin Bucuresti, trafic as usual... Lunea back home pe Transfagarasan, am prins fix momentul cand a inceput sa ploua, 3 grade la Balea si eu cu anvelope de vara... Consum, aproximativ 9%, overall. Decent pentru masa masinii, incarcata cu 5 persoane si bagaje, si nu am mers deloc batraneste. Inca asteapta schimbarea kitului de accesorii. Sper sa urmeze cat de curand. Also, recomandare din partea mea... Daca sunteti prin zona, mergeti la Tiriac :) Merita din plin.
Attachments
saab12.jpg
saab11.jpg
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 24 Oct 2018, 15:29

A cedat bateria ieri.. Exide 74Ah, 380 de lei.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby andybumbu » 25 Oct 2018, 20:40

Distributia la motorul 2.2TiD se recomanda sa se schimbe la fiecare 250Tkm..Sunt destule Aero-uri pe mobile, care au motorul schimbat..bineinteles, nu neaparat din acest motiv..Dupa parerea mea, 25-300Tkm e o borna deloc de neglijat, indiferent de tipul carburantului.. :idea:

As recomanda si o capitala la alternator
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby booster » 25 Oct 2018, 23:25

Ionut are 2.0t si motorul e schimbat avand vreo 100 si ceva de mii de km in prezent.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 29 Oct 2018, 11:05

Da, confirm, motorul de pe masina are 8 ani si 113 mii de km acum, deci nu cred ca ar fi cazul de schimbat distributia... Totusi o sa o verific cat de curand.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby andybumbu » 29 Oct 2018, 21:46

Ma refeream la ce spusese Fery vis a vis de distributie, iar tu ai motorul schimbat, dar conexele sunt probabil cele originale, adica au vreo 250Tkm..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 21 Nov 2018, 10:46

Small updates, s-a schimbat toba finala, si e mai liniste in masina acum, se apropie vertiginos de 250Tkm. Pe langa asta am reusit sa rup T-ul de la furtunele de vacuum :)) am comandat altul, si urmeaza sa fie schimbat. O data cu schimbarea tobei am aflat ca am si o mica scurgere de ulei fix pe evacuare, motiv pentru care se mai simte uneori miros de ulei ars in interior. La urmatorul schimb de ulei o sa fie investigat, ma gandesc ca poate fi de la garnitura de la baie sau de la capacul de tacheti :-?
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 03 Dec 2018, 13:56

Ca sa mai aducem topicul la zi putin...
S-a montat pe masina o instalatie GPL Zenit Pro, cu injectoare Hana si rezervor toroidal de 56 de litri. Consum GPL, calculat pe cate un rezervor, 17 in Cluj, 10-11 in afara. Happy. Nu sunt happy in schimb cu cei de la RAR, fiindca la Cluj am gasit programari pt omologare doar prin ianuarie, asa incat am mers la oradea, bucuros fiind ca o sa rezolv inainte de sarbatori si omologarea. Uite ca astrele nu au tinut cu mine, pt ca cei de la Oradea elibereaza actele numa dupa vreo 2 saptamani :/...
In alta ordine de idei, urmeaza sa ii fac schimbul de ulei de cutie si toate lichidele (frana, servo, racire), si intr-un final sa i se monteze kitul de accesorii. Tot cu ocazia asta o sa ii rog pe baieti sa se uite si la frana de mana, care a decis sa se blocheze subit :)). S-a deblocat intr-un final, da nu mai am curaj sa ma ating de ea pana nu se rezolva ce e pe acolo.
Drumuri bune!
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 10 Dec 2018, 13:06

Salutare si drumuri bune!
Tot sapand pe forumuri si cataloage de piese am observat ca pe 9-5 s-a pus un motor 2.0t de 141kw(192hp), dar sunt extrem de putine detalii despre el si variaza foarte mult de la un site la altul. Are cineva idee daca codul motor pentru asta e B205E sau B205R (am gasit specificate ambele variante), si mai ales in ce perioada s-a fabricat? Unii zic 98-00, altii 98-01... Thanks!
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 07 Jan 2019, 11:47

Inca ceva updates.. S-a schimbat kitul de accesorii impreuna cu intinzatorul si pompa de apa. Desi am cerut celor de la service sa treaca inapoi la varianta cu doua role fixe, nu au facut-o.. Asta e, daca nu e timp sa stai langa ei, fac ce le trece prin cap. S-a schimbat lichidul de servo, lichidul de frana si antigelul. I-am rugat sa imi regleze si frana de mana, si acum prinde ok, dar trebuie sa schimb cablurile fiindca.. ingheata :))
Am schimbat din nou bujiile si am pus PFR7H-10. Nu se simte nicio diferenta fata de BCPR7ES. Dar macar acuma stiu ca-s bune, noi, si macar cateva zeci de mii nu mai am treaba cu ele.
Am atins 250.000 de km pe la jumatea lui decembrie, iar in ajunul de revelion pompa de benzina a decis sa isi dea sfarsitul, prost moment. Am gasit un kit de reparatie de la Magnetti Marelli, comandat, in 5 am reusit sa o schimb. Procedura e destul de simpla dar necesita rabdare si cel mai important sa nu fie frig... Plasticul e foarte casant la frig si cu greu am reusit sa dau toate jos fara sa rup nimic.

Undeva in primavara ar trebui sa urmeze un schimb de ulei plus investigatii la compresorul de AC si schimbat daca e necesar.
Drumuri bune si un An nou fericit tuturor!
Last edited by ioanmoldovan95 on 09 Jan 2019, 09:08, edited 1 time in total.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby andybumbu » 08 Jan 2019, 13:22

Masina- veche+frig=daune asigurate...Azi maine are 2 decenii, ai stiut la ce te bagi..ma gandesc :D
Asa-i cu mecanicii' din ziua de astazi..schimbatori de piese...VIPuri..de aceea m-am saturat si eu..cei vechi e vechi, ba pica aia, ba e influentata de aia...Eu am saabul de nou aproape..avea doar 3ani...azi maine are 15ani..si300000km doar de mine parcursi

La multi ani si multi km fara surprize dureroase :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 09 Jan 2019, 09:12

Normal ca stiam :)) si daca voiam sa fie totul usor si simplu, ma duceam si imi luam altceva... Dar imi place Saab-u si imi place si sa mai lucrez eu una alta. Daca as avea spatiu si timp aproape ca nu m-as mai duce la service deloc, dar cum n-am, fac ce pot. Si pentru o masina de aproape 20 de ani se tine bine, chiar foarte bine. Ma tot gandeam zilele astea ca dupa ce se incalzeste sa aduc conexiunea canbus in OBD, numa ca eu am TCS, si toate tutorialele is pentru masinile cu ESP.. Are cineva idee daca pot sa trag fire si de altundeva inafara de manunchiul din compartimentul motor?
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron