Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 20 Aug 2018, 16:22

Salut, posesori si pasionati de Saab!
Ma alatur si eu grupului, acum cu acte in regula, cu al meu Saab 9-5 Sportwagon din 2001, motor 2.0t, negru.
Am cumparat masina pe 1 aprilie 2018, adusa din Elvetia, si pot sa spun ca am trecut prin multe peripetii in aceste 4 luni, pana cand am reusit intr-un final, pe 17.08 sa scot numerele definitive. Are in prezent 243Tkm.
Masina avea ceva mici probleme cand am luat-o, mai exact un pom de craciun in bord, care stiam ca e din vina modulului de ABS, apoi check engine aprins, care s-a dovedit a fi partial din cauza DIC, si cred ca si 2 supape de vacuum, care mai trebuie schimbate. Senzorii de parcare functionau doar uneori, iar acum s-au oprit de tot :)). Iar din punct de vedere estetic, are doua probleme, prima ar fi o ruptura de vreo 3 cm pe scaunul soferului, care tinde sa se extinda incet incet, iar a doua este faptul ca lacul de pe masina se exfoliaza in anumite locuri, cum ar fi bara spate si aripa dreapta fata.
Dotari prezente pe masina:
-geamuri + oglinzi electrice
-TCS
-4 airbags
-scaune + bancheta incalzite
-piele
-senzori de parcare
-17' rims
Masinuta mai are arcuri sport montate in Elvetia in 2011, am factura in cartea service, precum si(iar asta a fost o surpriza placuta), motor nou montat la 135Tkm. Undeva prin 2014 au fost schimbate discuri + placute de frana fata + spate.

Ca si lucrari de intretinere pana acum, am schimbat asa:
-DIC
-bielete antirului
-furtune vacuum
-macara geam stanga fata (a picat la 10 min dupa ce am plecat cu masina spre casa :( )
-reparat modul ABS

Planuri pe termen scurt cu masina ar fi sa ii dau jos baia de ulei si sa o curat, iar atunci va fi facut si schimbul de ulei si filtre(pe care le am cumparate de mai bine de o luna, dar timpul nu tine cu mine).. Apoi mai trebuie sa schimb 2 supape de vacuum de la turbo, adica bypass valve si inca una. Si dupa ar veni imbunatatirile, as vrea sa ii fac retrofit scaune ventilate, poate niste faruri cu xenon OEM, sa ii montez inapoi spalatoarele de faruri, pentru ca nu le are, si poate, daca ma hotarasc, un headunit cu Android, cause I'm still a tech guy. Desigur, undeva in planurile de viitor intra si o revopsire... ca sa scap de lacul care se exfoliaza.
Mai pe seara o sa adaug si niste poze cu masina.
Daca aveti ceva tips and tricks, sau sugestii referitor la ce ar mai trebui verificat sau schimbat, va ascult, si va multumesc de pe acum, fiindca masina imi place foarte mult si as vrea sa o aduc la o stare cat mai buna.
O zi cat mai buna tuturor!
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby booster » 21 Aug 2018, 00:22

Ma bucur ca ai inceput sa iti prezinti masina. Cand ma intorc la Cluj, facem cumva sa ne intalnim.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 21 Aug 2018, 07:42

Da, facem cumva. Asa cum am promis (desi cu intarziere), revin cu cateva poze :D
Attachments
rsz_saab9.jpg
rsz_saab6.jpg
rsz_saab4.jpg
rsz_saab3.jpg
saab10.jpg
saab8.jpg
saab7.jpg
saab2.jpg
saab1.jpg
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 27 Aug 2018, 08:52

Small updates... Sambata dimineata am ramas fara toba finala, mergand la tara. Dupa inspectia ochiometrica am constatat ca trebuie neaparat schimbata, si am inclus-o in planul de investitii pe luna septembrie :)). Momentan am sudat-o inapoi, sa nu umblu fara ea, desi am ramas surprins pozitiv de faptul ca nu suna mult mai tare fara ea, decat cu. Al doilea update ar fi ca am investigat problema AC-ului, si ca sa pot ajunge la firele compresorului cat de cat, am ajuns sa dau jos masca centrala, far, semnalizator... Partea buna e ca ajunge curent pana la compresor, vin 12V in momentul in care pornesti clima. Partea proasta e ca ceva nu are logica pentru mine in problema asta, mai exact: am masurat continuitatea intre firul de plus si cel de minus, si exista o anumita rezistenta, 4.85 kohmi parca, asta dupa mine ar insemna ca bobina compresorului nu e arsa.. A doua parte a problemei ar fi ca masa compresorului e foarte ruginita si sincer eu nu cred ca face contact, dar am incercat sa ii dau masa direct de la baterie si tot nu a pornit. Pe de alta parte, avand in vedere ca accesul acolo e pentru pigmei doar, nici nu pot fi sigur ca firul meu de masa a ajuns exact unde trebuia... In concluzie, tre sa imi fac timp sa o duc la specialisti. Drumuri bune!
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby alex_xxo » 27 Aug 2018, 18:06

Sa o stăpânești sănătos câți mai mulți km , arată destul de bine bruneta . Bine ai venit in club.
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Senior
 
Posts: 122
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby gfery » 27 Aug 2018, 18:32

ioanmoldovan95 wrote:Small updates... Sambata dimineata am ramas fara toba finala, mergand la tara. Dupa inspectia ochiometrica am constatat ca trebuie neaparat schimbata, si am inclus-o in planul de investitii pe luna septembrie :)). Momentan am sudat-o inapoi, sa nu umblu fara ea, desi am ramas surprins pozitiv de faptul ca nu suna mult mai tare fara ea, decat cu. Al doilea update ar fi ca am investigat problema AC-ului, si ca sa pot ajunge la firele compresorului cat de cat, am ajuns sa dau jos masca centrala, far, semnalizator... Partea buna e ca ajunge curent pana la compresor, vin 12V in momentul in care pornesti clima. Partea proasta e ca ceva nu are logica pentru mine in problema asta, mai exact: am masurat continuitatea intre firul de plus si cel de minus, si exista o anumita rezistenta, 4.85 kohmi parca, asta dupa mine ar insemna ca bobina compresorului nu e arsa.. A doua parte a problemei ar fi ca masa compresorului e foarte ruginita si sincer eu nu cred ca face contact, dar am incercat sa ii dau masa direct de la baterie si tot nu a pornit. Pe de alta parte, avand in vedere ca accesul acolo e pentru pigmei doar, nici nu pot fi sigur ca firul meu de masa a ajuns exact unde trebuia... In concluzie, tre sa imi fac timp sa o duc la specialisti. Drumuri bune!


comanda ambreiajului de la compresor e cu plus permanent si cu minus prin releu, prin firul al doilea, nu pe sasiul compresorului. incearca sa dai un minus de la sasiu pe firul pe care nu ai 12v permanent. vezi ce arzi pe acolo.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 28 Aug 2018, 08:12

@gfery, singurele doua fire pe care le-am vazut iesind din compresor sunt cel de plus, pe care vin 12V, si care e accesibil fiindca are o mufa de prelungire in spatele farului, si al doilea e unu de vreo 5 cm, care se prinde pe compresor, si logic am zis ca e masa.. Dar cum ziceam, ala nu e accesibil din cauza turbo-ului si a furtunelor din zona aia, ca initial eu am vrut sa il desfac si sa il curat, avand in vedere ca toata legatura aia e foarte ruginita. Cum am zis, am incercat sa ii dau minus direct pe firul ala, dar n-am avut niciun succes, nu s-a intamplat nimic.

@alex_xxo Multumesc frumos! Stiu ca nu-i perfecta masina, dar imi place foarte mult si intentionez sa o aduc intr-o stare cat mai buna :)
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby gfery » 28 Aug 2018, 22:13

mai masoara odata te rog daca poti rezistenta dintre intrarea aia de 12v in in compresor (cu firul dat deoparte) si minusul bateriei, iar apoi si cu carcasa compresorului;

daca ai valori de ordinul kiloohmilor, ceva pute, cel mai probabil e nasoala bobina de la ambreiaj.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 29 Aug 2018, 08:09

Pe sambata posibil sa reusesc sa o fac din nou, dar intre timp o sa il intreb pe frate-mio, poate isi aminteste el ce valoare avea, cel putin intre 12V si carcasa.
Ca si curiozitate, aveti idee careva cam ce durata medie de viata are lantul? Si patinele de la distributie?
L.E: 485 de ohmi avea intre 12V si carcasa compresorului.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby gfery » 30 Aug 2018, 08:28

eu am 300k pe 2.3 si inca nu da semne de moarte lantul de distributie.

la lanturi schema e asa: daca nu suna, lasa-l in pace. nu are durata de viata ca o curea, daca pateste ceva il schimbi. oricum te anunta din timp, nu se rupe asa ca curelele la vw.

mai degraba o sa vezi ca o sa ai pierderi de ulei pe langa capacul distributiei, ceea ce la un moment o sa te faca sa il dai jos ca sa schimbi garnitura, moment in care o sa vezi starea patinelor si lantului si iei atunci decizia daca il schimbi sau nu.

morala e ca nu e o operatiune care se face preventiv ca la curele la un anumit nr de km, decat daca ai tu un chef nebanuit de asemenea operatiuni
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 30 Aug 2018, 13:06

Asta stiu, ca nu e prima masina cu lant pe care o am :)) si chiar am auzit chestii bune despre distributiile de Saab, contrar altora (a se citi BMW, la care la 180k era asa slabit lantu de a sarit distributia 2 dinti...). Doar ca mecanicul meu zicea ca i se pare ca aude un zgomot un pic suspect din zona aia. Pierderi de ulei nu sunt de niciun fel, pe nicaieri, si chiar am o mare satisfactie spunand asta. Poate cu schimbul de ulei o sa se duca si zgomotul de care zicea el (eu nu-l aud)
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 06 Sep 2018, 20:24

Well am mai descoperit o mica problema... Unul din suruburile de fixare a DIC e rupt, si ma tot gandesc cum sa il scot, sau si mai bine unde sa merg sa mi-l scoata... Pentru cei din cluj, aveti ceva sugestii? Ca ma gandesc ca oricare poate sa ii dea gaura prin el cu burghiul (am facut si eu asta la un surub de la far rupt), da totusi aici e capacul de la tacheti si nu as vrea sa iasa mai nasol :/
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby gfery » 07 Sep 2018, 13:40

io n-am un surub deloc la DIC, a cazut candva demult. nu sunt curios de el. merge fara de vreo 50k de km. nu mi-as bate capul.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 14 Sep 2018, 19:19

Am comandat săptămâna trecută bypass valve de la turbo, voiam să scap de check engine. A ajuns într'un final și am avut și 10 min libere să o schimb. Într-adevăr, am scăpat de check engine, dar... Din păcate mașina nu mai trage la fel, nu se mai înfige, și nu am nicio explicație pt asta :)) m'aș fi gândit că cel puțin la fel tre să meargă cu bypass-ul nou, dar nope. Mă gândesc să o pun pe cea veche înapoi să văd cum se comportă, poate nu e de acolo. Dar e prea mare coincidența..
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Re: Saab 9-5 SportWagon 2.0t a.k.a. JET

Postby ioanmoldovan95 » 17 Sep 2018, 09:35

500 de kilometri facuti in weekend, consum per total 8.7% (la pompa). Azi a ramas masina la mecanic pentru schimb de ulei, kit de accesorii, reglaj frana de mana(ca n-am mai avut timp sa il fac eu), si verificat jocuri pe la directie, sa stiu la ce sa ma mai astept mai departe. Am montat inapoi supapa veche de bypass si masinuta trage iar :)), chiar daca e cu check engine aprins.. Problema la supapa noua e ca deschide la un vacuum foarte mic, si astfel cam tot timpu supapa e deschisa, deci se pierde presiunea facuta de turbo, ceea ce nu mi se pare normal, o sa mai investighez si aia e.
ioanmoldovan95
Junior
 
Posts: 43
Joined: 03 Apr 2018, 08:01

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron