Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby Polytzai » 27 Dec 2020, 15:13

Salutare și Crăciun fericit!
Sunt norocosul posesor al unui nou Saab, de data asta este unul mai recent. E singurul model din ultimii ani de existența a mărcii care m-a fermecat, Saab 9-3 2007 - caroseria simplă și bordul nou.
Am să revin și cu alte poze, dar pe scurt e varianta automată (6 trepte) și 175 cp (Hirsch Performance).
Deși are istoric complet, am câteva probleme la ea și am nevoie de o părere avizată. Acestea sunt următoarele:
- încălzitorul staționar nu funcționează (testerul nici nu comunica cu el). E original GM. Cum aș putea să îl verific fără să îl dau jos?
- a avut bornele de la baterie schimbate. Cum verific dacă a fost făcută bine treaba? Menționez că vechea borna minus sta balalau lângă baterie.
- temperatura la antigel sta la aproximativ 60 grade, doar dacă mă dau la ea se mai ridica, dar pe vremea asta (în jur de 0 grade celsius) nu crește niciodată până la 90. E normal așa?
- consumul nu scade mai jos de 9l/100.
- are tija de la clapete căzută, dar mașina trage încă bine. De ce nu am erori în bord?
- oglinda dreapta se muta în jos după ce mașina sta oprita. Nu imediat ci la ceva timp după.
- oglinda stânga e dată peste cap și mai se pliază,  a fost dată peste cap la transport. Cum o pot pune la loc?
- nu știu ce tip de ulei se utilizează la cutia automată în 6 rapoarte.
- cum pot vedea toate dotările mașinii, adică să le decodific din eticheta de pe stâlp. Aș vrea să aflu dacă are direcție activă pe puntea spate și modelul de sistem audio.
- nu are manete pt schimbarea vitezelor pe volan, dar oare se poate face un retrofit? Caut un volan cu inserție de aluminiu!
- nu are subwoofer la roata de rezervă și aș vrea să cumpăr unul.  E greu de montat?
- unitatea de navigație se blochează mai mereu - o pot schimba cu una aftermarket sau măcar pot găsi un dvd mai recent?
- as vrea să schimb toate becurile mici cu unele led. Aveți ceva recomandări in sensul asta!?
Sărbători fericite!
Attachments
IMG-20201123-WA0005.jpg
1988 Saab 900 i automat
2007 Saab 9-3 d automat
User avatar
Polytzai
Invatacel
 
Posts: 66
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby andybumbu » 27 Dec 2020, 22:29

Felicitari..bine ai venit in era noastra.. :D :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby andybumbu » 27 Dec 2020, 22:41

Cutiile Aisin nu prea sunt ele ok..gen ZF :lol:
Daca e Hirschiuita e cam la limita cu cuplul..Daca schimba ok treptele..lasa o asa :wink:
Piese poti la de la Cristi din Maramures..sau saab.hu 8)
Nu, nu e normal sa stea temperatura la 60grade..probabil e termostatul sau borcanul bulit..senzorul e incorporat..
Toate 93SS au Reaxes ..7grade..nu e activa..e pasiva in functie de viteza..
Doar 93SW au subwofer in locasul rotii de rezerva.. :idea:
Navigatia e de 2 bani..nu gasesti dvd..doar sa o schimbi cu altceva..la facelift, cazul ta, merge simplu, nu ai fibra optica.. :mrgreen:
Consumul e absolut normal :lol: ..e automata :lol:
Daca vrei si o manuala, o bestie..vezi ca am una.. :arrow: :mrgreen:
Becurile se schimba simplu cu led..si la mine n topic am facut o cu ani in urma :idea: :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 28 Dec 2020, 12:12

Salut
Aisin cutia automata ar fi bine sa schimbi uleiul mai des.
Eu fac renew 4L la fiecare 20.000km. Asa recomanda producatorul cutiei. Nu fac ca in WIS cum se recomanda de SAAB ( scos 4L pus 4L, scos 2L pe la conducata pus 2 L si scos pus 1L).
Pentru decoder de VIN https://saabparts.com/us/mysaabcar-onli ... n-decoder/
Faci cont si vezi exact toate echiparile.
In rest nu stiu ce sa zic de dizel ca am 9-5 Aero.
Drumuri bune
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby andybumbu » 29 Dec 2020, 01:04

Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby Polytzai » 31 Dec 2020, 09:40

AndreiB777KIP wrote:Salut
Aisin cutia automata ar fi bine sa schimbi uleiul mai des.
Eu fac renew 4L la fiecare 20.000km. Asa recomanda producatorul cutiei. Nu fac ca in WIS cum se recomanda de SAAB ( scos 4L pus 4L, scos 2L pe la conducata pus 2 L si scos pus 1L).
Pentru decoder de VIN https://saabparts.com/us/mysaabcar-onli ... n-decoder/
Faci cont si vezi exact toate echiparile.
In rest nu stiu ce sa zic de dizel ca am 9-5 Aero.
Drumuri bune

Până la urmă ce normă de ulei se folosește la cutie?
Am încercat să văd dacă are punte spate cu direcție, dar nu am găsit nimic.
Mulțumesc tuturor pentru urări!
1988 Saab 900 i automat
2007 Saab 9-3 d automat
User avatar
Polytzai
Invatacel
 
Posts: 66
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby booster » 03 Jan 2021, 16:41

Toate 9-3SS au punte spate viratoare pasiva indiferent de echipare. Totul se face din bucse.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 05 Jan 2021, 14:30

Salut

https://www.skandix.de/en/spare-parts/a ... l/1029573/
Asta folosesc.
Dar se poate si Mobil 1 ATF 3309 ca e identic. GM nu produce ulei.
Si o poza cu recoamndarile de la Aisin.
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby Polytzai » 09 Jan 2021, 10:43

Am găsit și eu ATF3309, dar poza atașată nu e o ciudățenie a mecanicii. E ridicol să faci reîmprospătarea uleiului la cutie la fiecare 20000 km, am un Saab 900 din 1988 automatic și acesta are un interval mult mai mare. In fine, am să caut un service care îl poate schimba tot și voi folosi Mobil 1.
1988 Saab 900 i automat
2007 Saab 9-3 d automat
User avatar
Polytzai
Invatacel
 
Posts: 66
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby Polytzai » 09 Jan 2021, 12:51

Saab sau GM nu apar...
Attachments
dc60dd813b51f7955fa68d0acbfad1ff.jpeg
1988 Saab 900 i automat
2007 Saab 9-3 d automat
User avatar
Polytzai
Invatacel
 
Posts: 66
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 11 Jan 2021, 02:59

Nu apare nici Volvo, nici Renault si alti producatori Europeni sau USA unde au fost puse cutii de la Aisin.
E un ulei mineral in cutie care se deterioreaza foarte repede de la frectioane. Asta daca de mers mai sportiv.
De schimbat tot uleiul se poate dar trebuie de facut resetate si adaptare a cutiei. Se face doar cu Tech2.
Cutia stie sa faca adaptare singura doar cand uleiul se deterioreaza (invecheste) adica pierde din viscozitate.
Daca o sa schimbi tot uleiul fara adaptare e posibil sa distrugi cutia in cateva sute de km. O sa ai niste socuri de nu intelegi nimic.
Nu recomand sa se faca si inlocuirea ca in WIS.
Scos 4L pus 4L dupa prin furtun de tur scos 2L pus 2L si dupa 1L si 1L.
Autocobalcescu nu faceau ca in WIS. Doar renew 4L.

Uleiuri care pot fi folosite la 9-5 OG si 9-3 uleiuri cu specificatia :
JWS 3309.

Important sa nu fie ulei contrafacut.
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 11 Jan 2021, 03:17

SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 11 Jan 2021, 03:34

Polytzai wrote:Am găsit și eu ATF3309, dar poza atașată nu e o ciudățenie a mecanicii. E ridicol să faci reîmprospătarea uleiului la cutie la fiecare 20000 km, am un Saab 900 din 1988 automatic și acesta are un interval mult mai mare. In fine, am să caut un service care îl poate schimba tot și voi folosi Mobil 1.


La 9-3 la XWD uleiul e recomandat sa se schimbe la fiecare 15.000 km.
Nu inteleg de ce se pare prea des 20.000km la cutie automata un ulei mineral. Mai inainte la motare cu ulei mineral maxim 5000km se recomanda.
Cum masinele nu mai sunt facute de Ingineri ci de Vanzatori e normal sa dea termeni cat mai mari ca sa fie pe foaie costuri mici de intretinere.
Dupa ce iese masina din garantie nu mai intereseaza pe nimeni de proprietarii 2, 3, 4 etc.
Chiar nu ii interesaza de sarakiile care nu au bani de masini noi.
Si la Mine la 9-5 scrie parca 60.000km schimb ulei cutie.... Dar de pe la 80.000km am inceput sa schimb la fiecare 20.000km si am deja 200.000km si tot ok. Si ulei motor schimb 5000km, conform manual exploatez masina in conditii grele si trebuie de redus la jumatate intervalul de schimb.
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby Polytzai » 11 Jan 2021, 14:53

ATF 3309 e un ulei full synthetic, uleiul mineral nu are ce căuta într-o astfel de cutie!
Nu e vorba de a fi zgârcit, e ciudată trecerea de la un schimb normal de 60000km la unul de 15000 km în baza unei poze la o rezoluție ridicol de mică și în care nu apare nici măcar o mențiune despre Saab sau GM. Nu vreau polemici inutile, vreau o opinie onestă și justă, dacă cineva chiar a verificat uleiul schimbat și îs curios de unde a plecat nebunia asta cu schimbul la 15-20000 km. Acum să nu spuneți "băi, dacă vrei mașină bună, marcă banul!"
1988 Saab 900 i automat
2007 Saab 9-3 d automat
User avatar
Polytzai
Invatacel
 
Posts: 66
Joined: 11 Jul 2016, 19:36

Re: Ultima achiziție Saab 9-3 2007

Postby AndreiB777KIP » 11 Jan 2021, 17:57

Buna ziua

Am atasat o poza din google de unde se poate downloda pdf de 8mb o pagina. Rezolutie foarte buna.


https://www.google.com/url?sa=t&source= ... EyviHIAzlz


ATF 3309 este un ulei la baza mineral aditivat. E un ulei care indeplineste cerintele pentru un ulei sintetic dar are baza minerala.
E un ulei cu specificatii de acum 20 de ani. Aisin nu inteleg de ce recomanda de schimbat la 20.000 km. Dar ce e calar de fiecare data cand schimb uleiul este foarte negru.
In mod normal odata cu uzarea uleiului de frectioane se duc si aditivii de spalare si se fac depuneri.
Cand se pune un ulei nou toate aceste depuneri se spala si exista riscul sa blocheze o valva ceva. Din acesta cauza daca la o cutie nu a fost schimbat uleiul de vreo 10 ani si multi km mai bina sa nu mai schimbi. Ca dupa mizeria spalata de uleiul nou aditivat blocheaza ceva.
Aisin recomanda 20.000km ca sa nu sa se ajunga la depuneri foarte multe si dupa deteriorarea cutiei.

200.000km inseamna 10 schimburi. 4Lx12€ etc nu ar depasi 500 de euro uleiul daca de facut renew.
Manopera maxim inca 200€. Reparatie cutie minim 2000€, exista si varianta de a lua o cutie la fel de buna din gunoi de la dezmembrari.
Fiecare face ce vrea cu banii si cu masina.
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Invatacel
 
Posts: 51
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron