Azi avand ceva timp liber, m-am apucat de curatarea corpului clapetei de acceleratie.
Demontarea s-a realizat in 20 de minute datorira indicatiilor gasite pe net
, montarea la fel.
Fiind "in zona" am demontat si
idle air control valve (IAC).
Le-am luat la mana, le-am spreiat bine bine de tot cu STP Carb cleaner le-am frecat si cu periuta de dinti pana le-am facut ca noi.
Le-am montat si am plecat la un test-drive.
PRO:
Motorul trage instantaneu, inainte avea o mica intarziere.
Consumul pare sa fie mai mic, la 85 km/h cu cruise control consuma 6.8L/100 de km
dar asta mai trebuie verificat la un drum mai lung.
Ralantiul nu mai tremura deloc, motorul merge rotund, mai putin in cazul descris mai jos.
CONTRA:
La acceleratiile hotarate se aude suieratul turbinei mult mai tare ca inainte, de ce ?
Cateodata, ralantiul urca spre 2000 de ture, sta o perioada acolo, apoi coboara la 900-1000 unde ar trebui sa fie.
Mentionez ca toata operatiunea de curatare a fost facuta cu bateria deconectata. oare dureaza un pic pana se invata ECU-ul cu parametrii noi ?