Tot ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna

Tot ceea ce nu poate fi incadrat.

Tot ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna

Postby Edy » 19 Oct 2011, 07:08

E mai simplu decat crezi
Intrebari frecvente si raspunsuri:

Pe cate roti trebuie sa am anvelope de iarna?
Conform legii, pe toate rotile care iau contact cu drumul, mai concret cu zapada, gheata sau poleiul. Asta la automobile si la vehicule cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone (deci SUV-uri, pick-up-uri, utilitare usoare).

In cazul vehiculelor de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna sau lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate. Toate acestea in conditii de zapada, gheata sau polei.

Pot circula iarna cu anvelope de vara?
Conform legii da, in conditiile in care carosabilul este uscat sau umed sau in cazul in care drumurile pe care rulati cu anvelope de vara pe zapada, gheata sau polei NU sunt publice. Cand drumul public este acoperit cu zapada, gheata sau polei este obligatorie rularea cu anvelope de iarna.

Intre ce perioade trebuie sa am pe masina anvelope de iarna?
Legea intra in vigoare la 1 noiembrie 2011. Conform legii, nu exista o perioada intre care trebuie utilizate anvelope de iarna, ci sunt definite conditiile: cand drumul este acoperit cu zapada, gheata sau polei. Deci daca va ninge in luna iunie in 2012, atunci va fi obligatorie utilizarea anvelopelor de iarna. Intervalul 1 noiembrie-31 martie este o nascocire, o interpretare gresita a unor declaratii.

Cum recunosc o anvelopa de iarna?
Inscriptiile specifice de pe anvelopele de iarna sunt macar M+S (sau M.S., M&S, M-S), potrivit regelementarilor, legilor si certificarilor europene. M+S inseamna ca anvelopa respectiva este catalogata ca fiind “de iarna” conform reglementarilor europene, dar perormantele respectivei anvelope nu au fost testate in conditii de iarna. Pe langa M+S poate exista simbolul unui munte cu trei varfuri (3 PMFS), cu un fulg de nea in interior, ceea ce arata ca anvelopa respectiva este de iarna si, in plus, performantele sale au fost testate.

Daca inscriptia M+S este prezenta pe unele anvelope all-season, ceea ce le face utilizabile iarna, insa tehnic vorbind performantele lor vor fi mai reduse decat ale unei anvelope de iarna dedicata.

Ce sanctiuni risc?
Amenzi intre 2.500 si 4.000 lei. In cazul producerii unui accident, administratorul drumului poate cere despagubiri soferului pentru a acoperi reparatiile necesare pentru a readuce infrastructura la starea initiala.

Acestea sunt prevederile legale, dincolo de ele stau insa si elemente de bun simt si respect pentru viata celorlalti. Daca legea nu te sanctioneaza daca mergi cu masina cu anvelope de vara pe asfalt uscat, dar la mai putin de 7 grade Celsius, trebuie sa stii ca sub aceasta temperatura este indicata utilizarea unor anvelope de iarna

Stire preluata de pe 0-100.ro
link: http://0-100.hotnews.ro/2011/10/18/tot- ... cat-crezi/
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Tot ce trebuie sa stii despre anvelopele de iarna

Postby anvelope » 20 Jan 2012, 11:31

Informatii foarte utile. Ar trebui sa se tina cont de aceste chestiuni.
anvelope
 
Posts: 1
Joined: 19 Jan 2012, 15:00


Return to Discutii libere

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests