Saab 93SS RallyCross

Tot ceea ce nu poate fi incadrat.

Saab 93SS RallyCross

Postby andybumbu » 27 Mar 2013, 22:34

Fratii Solberg debuteaza in Campionatul de Rally Cross European. Unul dintre ei, Henning Solberg, piloteaza un .... Saab 93SS
Attachments
Saab93SS.jpg
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby Dansb » 28 Mar 2013, 10:35

Arata super, dar ma-ntreb daca, la rallycross, e nevoie intr-adevar de un eleron atat de mare. Totusi, nu se ating viteze extraordinare si, oricum, terenul fiind accidentat, masina "danseaza", cu sau fara eleronul ala imens.
Chiar mi-ar place sa aflu raspuns argumentat la intrebarea de mai sus :roll:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Saab 93SS RallyCross

Postby danezu » 28 Mar 2013, 14:44

Probabil ca masina n-are eleronul potrivit la aceasta cursa, dar sigur il are pentru altele-:)) Si pana la urma, poti sa te ca.i in gusturile omului?

Bafta!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby Dansb » 28 Mar 2013, 14:49

:lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby andybumbu » 28 Mar 2013, 15:15

Dane, bolizii astia pt RallyCross ating viteze uluitoare, reprizele sunt fantastice, iar puterea e undeva dubla fata de bolizii din campionatul mondial de raliuri WRC. Adica motoarele dezvolta in jur de 600cp, deci sunt niste monstrii mecanici care au nevoie de o mare apasare aerodinamica... chiar cu un eleron mai ostentativ :lol: fara acest urias eleron, fortele centrifuge ar conduce-o probabil de pe trasa ideala sau nu ar pune toata puterea pe pista ovala-virajata sau cum o fi .. :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby Dansb » 28 Mar 2013, 16:39

andybumbu wrote:... fortele centrifuge ar conduce-o probabil de pe trasa ideala sau nu ar pune toata puterea pe pista ovala-virajata sau cum o fi .. :mrgreen:

Fie cum zici tu, dar nu prea vad cum ajuta acest eleron la anularea/diminuarea/corectarea fortei centrifuge. E drept c-am facut fizica in urma cu foarte mullti ani, nu-s nici inginer, da' nu cred ca ajuta... la ce spui tu :roll:. Ajuta, eventual, la forta G (cred ca asa se numeste, atractia gravitationala :? ), dar pe un circuit cu gropi si denivelari (autocross)... raman la parerea mea :wink:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby cristian_93 » 28 Mar 2013, 17:15

Dupa o logica simpla, cu cat eleronul este mai mare, cu atat mai mare este nevoia de apasare pe puntea respectiva. Forta de apasare este direct proportionala atat cu viteza, cat si cu suprafata si unghiul suprafetei pe care apasa aerul. Si cum vitezele nu sunt extraordinar de mari, prin ce compensezi? Nu printr-o suprafata mai mare a elementelor aerodinamice, plus un unghi mai inclinat? Mai este vorba si de momentul fortei sau cuplu, care este dat de produsul dintre forta si brat. Si cum punctul in care aplica forta de apasare este axa spate, cu cat bratul fortei este mai mare (adica cu cat eleronul este plasat mai inspre spatele masinii si mai sus), cu atat apasarea este mai mare.

Uita-te de exemplu la celebrul eleron al Escort-ului Cosworth din anii '90 :!: , o masina cu precadere destinata WRC-ului.
Last edited by cristian_93 on 28 Mar 2013, 17:23, edited 1 time in total.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby MagicPenguin » 28 Mar 2013, 17:17

Sa nu uitam ce fel de tractiune au masinile astea :!:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby andybumbu » 28 Mar 2013, 17:31

Dane esti capos...lateralele acelui eleron transmit destula incarcare pt viraje&impreuna cu partile orizontale :idea: , iar traseele sunt exceptionale, gropi nu au, sleauri da, se fac pe portiunile de macadam...dar macadam adevarat, nu imitatie ca in Ro; totodata, sunt si mixte, adica au si portiuni de asfalt; cat despre acceleratii & viteze, depasesc un WRC, mai ales ca se conduc cu pedala de acceleratie la podea, uneori cred ca si trec prin ea :lol:
Ceea ce spune Cristian e foarte adevarat, iar Antonio a completat foarte bine, tractiunea e, bineinteles, integrala, iar cuplul motor trece de 7-800Nm lejer :roll:

Una peste alta, ar fi exact ceea ce ne trebuie pt Ro.. :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 93SS RallyCross

Postby andybumbu » 01 Apr 2013, 22:15

Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara


Return to Discutii libere

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest