Stil de condus - ambreiaj

Tot ceea ce nu poate fi incadrat.

Stil de condus - ambreiaj

Postby Icar » 05 Jul 2013, 11:53

Salut,

Pentru ca tocmai am schimbat volanta + ambreiaj, am niste intrebari legate de tehnicile corecte de a conduce. Va astept cu raspunsuri argumentate. :)

1. E ok sa lasi masina in viteza si nu pe punctul mort + frana de mana?
2. E indicat sa apesi ambreiajul inainte de a porni si opri motorul?
3. Cum e mai bine sa franezi cand te apropii de un stop, scoti masina pe liber si apesi frana sau folosesti mai intai frana de motor? (eu unul folosesc preponderent frana de motor)
4. Frana de motor, chiar daca duce in turatii mai mari, sa zicem 3000, e preferabila franei mecanice?

Alte metode de a folosi ambreiajul pentru a-i spori viata? Metode care sa nu insemne sa schimbi placute si discuri anual...?

Mersi!
Last edited by Icar on 05 Jul 2013, 13:27, edited 1 time in total.
Our most careful measurements indicate that in about 70 weeks’ time, Icarus (Saab 9-3 SS '06 1.9 TiD) will slam into the North Atlantic Ocean at approximately 72,000 mph, releasing explosive power equivalent to half a trillion tons of TNT.

Our very survival is uncertain.

Icarus must be stopped!
User avatar
Icar
Junior
 
Posts: 27
Joined: 30 Oct 2011, 22:07
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby cristian_93 » 05 Jul 2013, 12:27

E bine sa le folosesti impreuna, de altfel nu ai cum sa folosesti DOAR frana de motor. Si da, este bine sa folosesti si frana de motor, nu doar pe cea hidraulica sau cea de mana. Frana de motor atrage un consum mai mic de combustibil si o uzura mai mica a placutelor de frana, dar o folosire mai mare a ambreiajului. Nu poti obtine un randament bun al franei de motor decat in turatii medii sau ridicate; in frana de motor, rotile, prin intermediul transmisiei, antreneaza miscarea motorului si astfel o parte din energia necesarii franarii este absorbita de angrenajul motorului.

Pentru conservarea cat mai buna a ambreiajului, iti recomand apasarea pedalei pana la fund atunci cand e folosita, evitarea "stationarii" cu piciorul pe ambreiaj intre doua schimbari de treapta si in timpul mersului, evitarea franarii tinand simultan piciorul pe frana si pe ambreiaj, evitarea asteptarii la semafor in treapta intai si piciorul pe ambreiaj, evitarea pe cat posibil a "patinarii" ambreiajului la schimbarea treptelor sau la urcatul obstacolelor cum ar fi bordurile, rampele mai abrupte. Trebuie sa ai in cap ideea ca ambreiajul este o pedala fierbinte, incandescenta, pe care trebuie sa o atingi cat mai scurt ca altfel te arzi :D

Mai multe sfaturi cred ca poti gasi si rasfoind internetul.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby Icar » 05 Jul 2013, 13:30

Mersi, cam asta cred ca am facut si eu pana acum. Poate o fi de la piesa dar totusi vroiam sa verific niste obiceiuri.

cristian_93 wrote:Mai multe sfaturi cred ca poti gasi si rasfoind internetul.


Am gasit raspunsuri contradictorii la 1, 2 si 4.
Our most careful measurements indicate that in about 70 weeks’ time, Icarus (Saab 9-3 SS '06 1.9 TiD) will slam into the North Atlantic Ocean at approximately 72,000 mph, releasing explosive power equivalent to half a trillion tons of TNT.

Our very survival is uncertain.

Icarus must be stopped!
User avatar
Icar
Junior
 
Posts: 27
Joined: 30 Oct 2011, 22:07
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby MagicPenguin » 05 Jul 2013, 13:55

Icar wrote:2. E indicat sa apesi ambreiajul inainte de a porni si opri motorul?

Este obligatoriu in cazul tau, deoarece ai volanta cu masa dubla!
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby Dansb » 05 Jul 2013, 14:17

cristian_93 wrote: Trebuie sa ai in cap ideea ca ambreiajul este o pedala fierbinte, incandescenta, pe care trebuie sa o atingi cat mai scurt ca altfel te arzi :D

Aici as zice ca mai degraba sa-l percepi ca pe o pedala fragila,din sticla, nu incandescenta. O atingere cat mai scurta inseamna a-i da drumul brusc (cel putin eu asa am interpretat) ceea ce ar fi o greseala - bruscarile nu fac bine nici discului, nici placii si nici volantei. E adevarat ca nu trebuie sa uiti de el cand e la blana, dar trebuie incercat sa corelezi ridicarea piciorului stang cu apasarea piciorului drept (acceleratiei), astfel incat schimbarea vitezei sa nu o simta nimeni din masina (doar tu, ca stii ce faci :mrgreen: )
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1368
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby cristian_93 » 05 Jul 2013, 14:20

Da Dan, ai dreptate, poate nu m-am exprimat complet, dar ideea era aceeasi: sa nu adormi cu piciorul apasat pe pedala. Debreierea se face cat mai rapid, n-ar fi prea confortabil sa stii ca ai pedala de "sticla"; ambreierea se face la fel, cat mai scurt, dar fara a cobora sub un minim necesar.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby Icar » 05 Jul 2013, 18:45

MagicPenguin wrote:Este obligatoriu in cazul tau, deoarece ai volanta cu masa dubla!


Ok, asa si faceam. :D Dar de ce e obligatoriu? Vrei sa explici te rog?

Asta elucideaza punctul 2, raman celelalte.
Our most careful measurements indicate that in about 70 weeks’ time, Icarus (Saab 9-3 SS '06 1.9 TiD) will slam into the North Atlantic Ocean at approximately 72,000 mph, releasing explosive power equivalent to half a trillion tons of TNT.

Our very survival is uncertain.

Icarus must be stopped!
User avatar
Icar
Junior
 
Posts: 27
Joined: 30 Oct 2011, 22:07
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby MagicPenguin » 06 Jul 2013, 02:07

In primul rand, la pornire daca nu apesi ambreiajul, apare o forta suplimentara care trebuie invinsa de catre electromotor deoarece axul central din cutie se invarte. Daca e iarna si ai uleiul rece in cutie, se va simti din plin. Asta e valabil pt orice masina. In al 2-lea rand, asa protejezi volanta de socurile de la pornire, care in timp o vor uza prematur.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby Icar » 07 Jul 2013, 22:28

Ok, inteleg. La intrebarile celelalte, ai ceva sfaturi?
Our most careful measurements indicate that in about 70 weeks’ time, Icarus (Saab 9-3 SS '06 1.9 TiD) will slam into the North Atlantic Ocean at approximately 72,000 mph, releasing explosive power equivalent to half a trillion tons of TNT.

Our very survival is uncertain.

Icarus must be stopped!
User avatar
Icar
Junior
 
Posts: 27
Joined: 30 Oct 2011, 22:07
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby MagicPenguin » 08 Jul 2013, 01:06

1. Nu cred ca are influenta modul in care lasi cutia

3. Eu folosesc frana de motor (cand imi permite spatiul) si apoi franez fara sa calc ambreiajul pana cand masina ajunge undeva spre 1000rpm (benzinar). Abia atunci calc ambreiajul si o scot din viteza. Sa scoti masina din viteza inainte de a frana, mi se pare gresit.

4. Eu o folosesc dar logica imi spune ca solicita suplimentar ambreiajul si volanta.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby andybumbu » 08 Jul 2013, 20:21

Icar draga, dupa vreo 400000km parcursi in aproape 20 de ani& peste 1500km de probe speciale si vreo >80 de concursuri, imi dau si eu cu parerea :roll: :mrgreen:

1 orice s-ar spune, frana de motor e foarte solicitanta pt cutie+toti gresim rapoartele-turatiile din varii motive, mai ales la diesel se duce turatia catre 4000rpm de multe ori si peste, dar ma ajuta sa ma agat pe virajele pe care incerc sa le crosetez 8) . E preferabil un consum mai mare cu 5%, decat sa rupi dintii in cutie etc

2 eu las apoape non stop cutia pe neutral, am manuala, dar asa zic eu, de foarte multe ori o pornesc bestia de pe partea dreapta :lol: , nici nu calc amreiajul

3 eu las sa curga masina inainte de orice semafor, deci scoasa din viteza..inertia isi face treaba, iar apoi ori franez ori accelerez

4 eu conduc apoape orice masina pe cruise control, 90% si in oras

5 parcurg cel putin 5000km\ an la viteze de peste 200km\h si folosesc rar, foarte rar frana& ambreiajul, stiu ca poate suna CIUDAT, dar a conduce inseamna anticipatie... :!: :idea:

6 cred ca iti pui prea multe intrebari, km cat mai multi
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby alfis02 » 22 Jul 2013, 10:18

1. Daca te ajuta, la 9-5 ul meu nu poti scoate cheia din contact daca nu esti in marsarrier. Asa s-a gandit constructorul.
SAAB 9-5;2.0t 2001
User avatar
alfis02
Invatacel
 
Posts: 52
Joined: 09 Jun 2013, 16:00
Location: Sibiu

Re: Stil de condus - ambreiaj

Postby alin » 29 Aug 2013, 11:15

Icar wrote:3. Cum e mai bine sa franezi cand te apropii de un stop, scoti masina pe liber si apesi frana sau folosesti mai intai frana de motor? (eu unul folosesc preponderent frana de motor)
4. Frana de motor, chiar daca duce in turatii mai mari, sa zicem 3000, e preferabila franei mecanice?
Mersi!


Salut,

parerea mea este ca frana de motor in orice situatie uzeaza ambreiajul. La cutia automata cand franezi iti decupleaza ambreiajul automat, poate ca e bine sa facem la fel si pe manuala, sa decuplezi intai ambreiajul si apoi sa franezi. Si poate ca este si asta un motiv pt care automata are viata mai lunga si nu trebuie schimbat ambreiajul.
New 2010 Saab 9-5 Aero Turbo6 XWD A6 Fjord Blue
Ex - 2007 SAAB 9-3 Vector 1.9 Tid 150cp A6 Gri
User avatar
alin
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 08 Nov 2010, 15:30


Return to Discutii libere

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron