Torque steer

Tot ceea ce nu poate fi incadrat.

Torque steer

Postby bullet » 09 May 2009, 08:59

Fiind mare fan al emisiunii Top Gear, mai mult fun decat informatii pertinente, totusi le place Saab-ul, am tot auzit la ei in emisiune cand testau Astra GTC, Alfa GTA, etc de TORQUE STEER, bai ce sa fie ce sa fie ? Am inteles eu printre randuri ca ar fi ceva legat de putere mare sau prea mare pe rotile viratoare si la acceleratii mai sanatoase masina o cam ia unde vrea daca nu tii strans de covrig. Dupa ce s-a terminat emisiunea eram fericit ca invatasem un lucru nou si am dat uitarii torque steer-ului. Pana ieri :oops: Mergeam agale prin orasul natal, nu zic strada ca poate se uita vreunu in uniforma pe site :D, cu vreo 30 la ora, si uitandu-ma la acul de la APC era pe verde -si ce rau ii statea acolo- asa ca ma infig ca animalul in acceleratie..... poc, kick down, acul la rosu si de volan am uitat sa prind cum trebuie, a luat vaporul o traiectorie spre contrasens ata spre niste masini parcate (era ingusta strada) numai D-zeu stie cum am tras inapoi dreapta si am trecut la mm de masina parcata. Dupa isprava m-am dat jos, am iesit din masina m-am uitat pe sezutul scaunului sa vad daca nu era ceva maro pe el si am plecat mai departe. :D
Morala: Don't mess with torque steer sau mai bine zis fii treaz cand vrei sa te joci.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby tony » 09 May 2009, 09:42

:lol: :lol: :lol: tare povestea dorine
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby john_doe_cj » 09 May 2009, 13:17

si eu am patit asa ceva .... dar tocmai voiam sa ies in depasire .........bineinteles i-am dat trepta inferioara si.............. nu a lipsit mult sa ma intalnesc cu o ambulanta care venea din sens opus. Habar nu aveam cum se numeste acest efect dar........... morala :nu da inferioara inainte de a intra in depasire (cand rotile sunt deja virate) In caz ca se intampla ceva macar era salvarea pe aproape :P
john_doe_cj
Junior
 
Posts: 47
Joined: 14 Oct 2008, 01:31
Location: Cluj

Postby bullet » 09 May 2009, 16:48

Salutare tony. Da....povestea e tare insa senzatia nu. Cand pui prea multa putere pe puntea fata asta iese. Bine ca au scos xwd-ul acuma. Totusi ma gandesc la un 9-5 aero cu kit-ul hirsch de 300 de cai oare ce fel de om tre sa fii sa tii masina dreapta la un demaraj in forta? :roll:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby tony » 10 May 2009, 17:05

nu stiu, poate hulk :lol: :lol: :lol:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby john_doe_cj » 15 May 2009, 14:56

cred ca efectul apare numai daca sunt virate rotile. Cu rotile drepte nu cred sa fie probleme de genul ,cel putin eu nu am simtit asa ceva (si am incercat va rog sa ma credeti ,am incercat de mai multe ori)
john_doe_cj
Junior
 
Posts: 47
Joined: 14 Oct 2008, 01:31
Location: Cluj

Postby tony » 19 May 2009, 20:42

ba se poate. crede-ma. ca de curand am experimentat-o si eu. pe un 95. la plecarea de la semafor, dupa ce am schimbat in a 2-a si am ridicat piciorul de pe ambreiaj, concomitent cu apasarea acceleratiei am avut surpriza de care povesteste dorin. senzatia e mosto si totodata curioasa. nu dureaza mai mult de 1 sec., adica atat timp cat datorita puterii transmise la roti se rupe aderenta. cred ca oricum aici depinde si de anvelope, de cat de incalzite sunt, etc.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby saabby-727 » 21 May 2009, 15:37

... si depinde si de anvelope, ce marcä, ce calitate, ce presiune a aerului si MAI ALES ce grad de uzurä :!:
Apoi: se gindeste cineva la citä mizerie este pe asfalt?
Nu degeaba se spalä asfaltul (carosabilul) in occident cu masini speciale cu perii si sub presiune.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby cristian_93 » 24 May 2009, 10:36

Am patit-o si eu acum cateva zile pe calea Vitan: in fata mea o Fiesta mergea cam cu 30-40 la ora de ceva vreme si vroiam sa depasesc. Nedandu-se la o parte, am gasit o portiune de drum de vreo 20 de metri in care pe banda 1 nu erau masini parcate si m-am bagat sa depasesc pe dreapta... am dat kick down, am tras de volan... iar in timp ce eram in dreptul Fiestei am vazut ca distanta laterala dintre mine si aceasta (si asa nu prea mare) scade simtitor :? Norocul meu a fost ca Fiesta este o masina scurta si Saab-ul una puternica, astfel ca totul s-a petrecut foarte repede, la revenirea pe banda 2 aproape ca nemaifiind nevoit sa trag de volan...
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby saabby-727 » 24 May 2009, 13:08

pinä va inväta fiecare sä tinä dreapta cind altul are nevoie sä depäseascä si sä se comporte dupä principiul "ce tie nu-ti place altuia nu face!" :wink: va mai trece multä vreme :(
sä nu mai vorbim cä unii o fac anume :evil:
poate dacä cei ce vor sä depäseascä vor claxona de fiecare datä asa incit celor in cauzä li se va face sistematic viata amarä pe banda din stinga se va schimba ceva, insä atita vreme cit le permitem ei vor continua sä blocheze neregulamentar banda 2 circulind cu viteze reduse.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby mtudorascu » 24 May 2009, 20:11

[quote="cristian_93"]Am patit-o si eu acum cateva zile pe calea Vitan: ........../quote]

Dar ESP-ul n-a bagat de seama?!
pe de o parte poate ca masina avand transmisie automata socul creat de cuplu la kickdown este f mare si acesta nu poate reactiona suficient de rapid.
In cazul meu insa(manuala) sistemul nu permite deloc scapari....chiar si intentionate....tot cea ce mi se pare ca se intampla este o turare a motorului si semnalul martorului esp din bord.
Odata scos insa lucrurile se schimba.........
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Postby cristian_93 » 24 May 2009, 22:12

Si eu aveam ESP-ul decuplat... :D
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby ess1902 » 25 May 2009, 07:48

Mie mi s-a intimplat la masina din semnatura intr-a 2-a de mai multe ori pe asfalt uscat. Esp-ul nu l-am decuplat niciodata insa nici nu am reusit sa il " starnesc" :D pana acum..nici macar pe drumuri mai proaste.Imi face impresia ca intra destul de tarziu fata de alte masini. In orice caz in sit de mai sus nu cred ca are timp sa reactioneze antipatinajul (pt ca acela ar trebui sa intre ca sa compenseze power steringul)
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby saabby-727 » 26 May 2009, 10:07

Sigur cä ESP nu are timp sä actioneze in situatia de mai sus, are nevoie intii ca masina sä derapeze lateral, volanul sä fie mult tras intr-o parte (deci o curbä), ca sä activeze senzorii si desigur ABS sä fie in functiune.
Chiar si pe pistä specializatä (de exemplu Hockenheimring) e greu de adus masina voit in stare de a declansa ESP. Numai cä de asta e acolo un instructor, chiar si asa nu se prea simte mare lucru in masinä, numai cä reusesti sä urmezi curba cam cum ti-ai planificat dupä ce a derapat putin. De afarä se poate vedea cum o fractiune de secundä roata din interior spate se blocheazä, atit. Ce se intimplä cu rotile din afarä nu a stat nimeni sä se uite :lol: .Era vorba de derapaj lateral cu rotile din fatä in curbä si stai sä te uiti numai din interior.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby ct_gabriel » 18 Jun 2009, 21:06

"Morala: Don't mess with torque steer sau mai bine zis fii treaz cand vrei sa te joci."
Pe vremea cind abia imi luasem permisul de conducere si nu auzisem in viata mea de torque steer, intr-o seara, intr-o parcare Metro aproape goala, dorind sa-mi impresionez prietenii am forjat masina p-acolo pina cind fenomenul mai sus mentionat s-a facut resimtit atit de puternic si pe neasteptate incit am cazut de pe scaunul soferului, m-am pravalit peste frina de mina ca un sac de cartofi si m-am oprit cu mina infipta in usa din dreapta. M-am ales cu o vinataie pe coapsa dreapta de la frina de mina, cu o sperietura pa cinste si cu glumele prietenilor despre cum am cazut eu de pe scaunul soferului, glume care si acum stirnesc hohote de ris intre ei.
A part of me suspects that I'm a loser, but the other part of me thinks I'm God Almighty...
User avatar
ct_gabriel
Junior
 
Posts: 25
Joined: 19 Feb 2009, 22:54
Location: Hässleholm Suedia

Next

Return to Discutii libere

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest