Am scris un e-mail revistei Auto-Bild care suna cam asa:
Buna Ziua
Sunt un client al revistei dvs. de ceva timp si pur si simplu nu pot sa ma abtin sa nu observ cum in mod sistematic masinile nemtesti au mereu castig de cauza in fata celorlalte. Eu inteleg ca revista isi are originile in Germania si reproduceti articolele de acolo cuvant cu cuvant, dar e mult prea tras de par articolul ala cu japonia vs. germania....; nu-mi vine in minte decat o singura intrebare:
CU CAT VA PLATESTE VW CA SA SCRIETI NEMERNICIA AIA DE ARTICOL NEVEROSIMIL???
PENTRU CA PUTE A SPAGA DE LA DISTANTA!!!
Nu reprezint nici un importator al masinilor japoneze, dar am avut un civic, conduc un SAAB in particular si un opel la servici; dar e cutremurator aberatia aia de articol.
Hai sa va spun cum am ajuns la concluzia asta:
1. smart contra IQ: castiga IQ,mi se pare corect (desi cred ca daca smart ar fi sarit cu banul, ar fi ras si curcile sa puneti smartul in fata )
2. Honda jazz contra polo: aici a inceput porcaria: pret 12828 euro honda 1.2 si 11.716 euro polo cu tva inclus...voi puneti tva la una si la polo nu? Am intrat la configuratorul polo de pe vw.ro si la versiunea de polo cheala (cea de 11700) am adaugat optionalele pe care honda le ofera standard in versiunea 1.2. Vreti sa ghiciti pretul la care a ajuns polo??? A ajuns cu 1000 de euro peste pretul lui jazz si nu are modularitatea si spatiul interior a japonezei. Reproduc mai jos calculatia polo
Polo A05 Attractive HL.1.4/85 CP M5 4usi
Benzina / 1.4l / 63 kW/85 CP / Manuala - 5 viteze / 4-usi
Incarcarea totala permisa: 1550 kg Sarcina utila nominala: abhängig vom Aufbau
cc.alt.lbh: -/-/-
Consum combustibil: 5.9l/100km
Emisia de CO2 (CO2): 139g/km
Pret fara TVA:
EUR 10.778,-
Airbag cortina fata/spate EUR 637,-
Airbag frontal sofer si pasager cu
posibilitatea dezactivarii airbag
pasager EUR 29,-
Faruri de ceata cu lumina statica la
viraj inclusa EUR 24,-
Radio CD RCD 310 cu functie mp3,6
incinte acustice,antena Diversity si
conector multimedia AUX IN EUR 102,-
Volan multifunctional piele 3 spite EUR 96,-
Alb (candywhite)EUR 0,-
Scaun: Stofa
Culoarea tapiteriei: negru titan
Podea: negru
Consola: -
Plansa de bord: negru titanEUR 0,-
Total:
EUR 11.666,-
La pretul ala de jos adaugati si TVA si ajungeti la 13882 de euro. Atat costa Polo, fata de 12828, pretul Jazz-ului.
Jazz-ul a fost descalificat din cauza pretului? Care pret???Ca e mai ieftin!!!! Cu peste 1000 de euro!!!
Voi spuneti ca trenul de rulare este mai rigid la Jazz decat la Polo? Inafara de o pozitie ceva mai inalta la volan, la Jazz, care favorizeaza condusul in oras (locul unde se va folosi aceasta masina cu preponderenta, la fel ca si polo) nu am gasit nici un neajuns. Faptul ca este cea mai fiabila masina de ani de zile, din lume, nu conteaza pentru voi? Jazz-ul are costuri de intretinere mult mai mici decat Polo, mergeti si interesati-va inainte; valoarea de revanzare este foarte buna pentru japoneza - un Jazz din 2006 se vinde cu 7500 de euro pe cand Polo 2006-2007 am vazut si la 5600 pe siturile de specialitate (benzina 1.4, nu 1.2 care incepe de pe la 4500 de euro ).
De ce mintiti? Orice om poate vedea diferenta, voi nu; este evident ca articolele astea sunt platite pentru a face publicitate...; urat din partea voastra
Dar ce urmeaza depaseste orice limite...
3. toyota prius vs. vw golf...
SERIOS?!?!?!?
De cand golful concureaza priusul? Nu am auzit de o asemenea aberatie in viata mea! Dar daca Vw v-a platit sa aratati "clientilor" ca a achizitiona un Golf este mai eficient din punct de vedere a costurilor, incepe sa aiba sens.
Pai in cazul asta, ORICE MASINA DIESEL ESTE MAI ECONOMICA D.P.D.V. FINANCIAR SI ACHIZITIE DECAT PRIUSUL...; de ce ati pus Golful?
A, pentru ca Vw v-a dat spaga...
Prius-ul face parte din cu totul alta clasa decat Golful (a, daca golful ar fi fost Hibrid, as fi inteles) si merita sa stea alaturi de alte masini Hibrid...cum ar fi Insight...de la Honda...care sunt tot japonezi....
Imi place cum se incheie articolul: Victorie pentru germania! Hahahaha, unde? Nici nu poate fi vorba de razboi sau comparatie intre cele 2 modele!!! Am auzit ca Panda de la fiat cu 1.3 multijet echipata nu vrea sa consume mai mult de 5% in oras si e o masina ok; geamuri electrice, inchidere, aer conditionat, servo, 5 ani garantie...; de ce nu faceti un articol gen prius vs. panda? Nici nu incape indoiala ca banii care-i dati pe prius ajung pentru 3 panda...deci "victorie pentru italia", nu? Rusinica...
4. mazda 3 2.0 vs. opel astra turbo 1.4. In articolul asta mazda nu a avut nici o sansa: 2.0 aspirat contra 1.4 turbo? La masina japoneza se stie ca pretul de achizitie initiala este mai mare dar si lista dotarilor standard este foarte lunga. Daca se va face un echivalent pentru lista dotarilor, preturile masinilor se vor echivala, poate chiar opel va trece in fata,devenind chiar mai scumpa. Am tot condus opel la viata mea si inca merg cu unul dar directia este atat de artificiala incat e singura masina in care nu am incredere sa merg cu viteza,de aceea o tin strict doar pentru oras. Nimic nu se poate compara cu directia japonezelor: precisa si ascutita ca lama unei "katane"; am avut civic si am mers si cu mazda, deci stiu ce zic.
5. audi a 5 cabrio vs. lexus is 250 cabrio. Niciodata un motor aspirat nu va avea cuplul unuia turbo, normal ca audi " cu motorul sau turbo incisiv" sprinteaza mai bine...; dar va rog sa urcati in ture un motor aspirat japonez, duceti-l la 6000+ de ture, acolo unde dezvolta cuplu si unde ii place sa mearga; vom vedea atunci cat de incisiv este audi. Intr-o privinta aveti dreptate: citez - audi a 5 pare mult mai ieftin, dar doar daca e vorba de pretul de baza. cine se lasa coplesit de farmecul listei de optionale, a bagat usor contravaloarea unui cabriolet compact sub acoperisul textil al lui a5. Deoarece multe din optionalele pe care lexus le ofera in standard costa suplimentar la audi, pretul lui a5 creste foarte mult, la echipare comparabila- inchei citatul. Niciodata un audi nu o sa egaleze eleganta unui Lexus. Acolo unde Lexus nu a pus un motor ce se regaseste si pe corolla de exemplu, audi pune motorul de 2.0 tfsi care il gasim si la golf, octavia sau leon...
Cu asta am spus ce aveam de spus la capitolul asta....
6. subaru forester 2.0 diesel vs. bmw x1 2.0 d. Foresterul nu ar trebui sa fie comparat cu x3-ul? Ce cauta x1 acolo? Aaaaa, e mai ieftin decat x3 si ca sa nu para diferenta enorma la pret s-a adus un x1 in lupta cu foresterul. "Aceste doua modele nu puteau fi mai diferite" - asa este, aveti dreptate! Subaru si-a pastrat intact blazonul, concepand de la zero un boxer-diesel extraordinar impreuna cu tractiune integrala permanenta simetrica, una dintre cele mai manevrabile si mai precise masini la conducere, indiferent de teren sau anotimp si primeste la voi 2,5 stele din 5, pe cand x1 ia 4 stele pentru acelasi lucru ( WTF!!!?!?!? ) Cu banii de pe x3 chel (care ar fi trebuit sa fie in acest comparativ) iti iei 2 forester normale sau unul full options si-ti raman bani de benzina si intretinere pentru tot restul vietii!!! Asta nu mai apare pe nicaieri, pentru ca victoria trebuie sa fie a masinilor nemtesti...
7. Lexus Ls 460 awd vs. mercedes s 500 4matic. Masinile sunt din aceeasi clasa insa motoarele nu corespund; mi s-ar fi parut mai normal ca valorile de cilindree sa fie mai apropiate. Lexus ls 600h ar fi fost mult mai potrivit in acest comparativ cu s classe, dar nuuuuu; 600h este mai puternic, mai dotat, mai rafinat si...mai ieftin decat s500 4 matic. Nu punem la socoteala ca e hibrid, consuma mult mai putin, intretinere este mai ieftina...; 600h este cu mult in fata mercedesului, o stiti asta dar trebuia sa castige neamtul...
8. Nissan gt-r vs. Porsche 911 turbo. Castiga gt-r-ul clar si evident, normal. Chiar ar fi fost neobrazare curata sa bagati 911 in fata...
In concluzie, testul comparativ Japonia vs. Germania este o rusine si o reclama mascata pentru grupul VAG si nu merita sa dau cei 3,9 lei pe revista ca sa citesc o minciuna platita. Victoria este incontestabila in favoarea japonezelor cu 7-0 (nu bag prius vs. golf pentru ca sunt extreme total diferite). Totul depinde si din unghiul care te uiti, dar este scandalos modul nerusinat in care a-ti descalificat masinile japoneze.
Doresc raspuns oficial la acest e-mail in paginile revistei dvs. in urmatorul numar cu justificari palpabile si refacerea testului la noi, in romania , dar corect si luandu-se masini comparabile din aceeasi clasa, comparabile si d.p.d.v al dotarilor.
Verdictul subliniat cu rosu de la sfarsit mi se pare ca pune si mai mult paie pe foc. Japonezii s-au piedut in ultimii ani? Asiaticelor le lipsesc ideile noi, pline de viata, in ce priveste designul? Chiar asa sa fie?
Honda Civic nu este oare o dovada clara ca s-a renuntat de mult la designul anost? Ati vazut interiorul noului Accord? Dar Mitsubishi Lancer Evo este o masina urata,nu? A-ti vazut cumva Lexus IS-F sau Nissan GT-R?
Hai sa ne uitam si in curte la nemti sa vedem un golf care respecta aceeasi reteta de design din anii 80, audi, bmw si mercedes parca primeste mereu din ce in ce mai mult negru in interior si exterior, parca sa fie in tonul culorii pielii principalilor clienti iar porsche 911 este acelasi din anii 70 doar un pic mai "tunat"
Toate aceste lucruri aduc dovada ca articolul este "platit". Nu-mi pasa ca revista dvs. are "origini" nemtesti, in jurnalism trebuie sa spui adevarul si sa fii impartial nu sa minti in favoarea celui cu "banul" pentru ca cititorii nu sunt prosti si unii poate chiar cunosc adevarul.
Daca nu-mi dati raspuns in paginile revistei si daca nu refaceti testul sa reflecte piata romaneasca si realitatea, voi trimite acest e-mail tuturor revistelor de specialitate, tuturor importatorilor de masini japoneze si voi posta pe toate forumurile de specialitate pentru ca toata lumea sa stie adevarul despre asa-zisele teste auto-bild...
Nu mai pun la socoteala faptul ca nu o sa mai cumpar revista niciodata, ca probabil o sa va umfle rasul...
Cu stima si adanc respect...pentru jurnalismul de calitate
Edward Hagiu
Daca o sa cititi revista cu pricina, o sa intelegeti de ce mi-am rupt cateva ore din dupa-amiaza de duminica...