Hai sa ne plimbam cu masinile !!!!!

Tot ceea ce nu poate fi incadrat.

Hai sa ne plimbam cu masinile !!!!!

Postby bullet » 21 Mar 2010, 12:19

http://www.vestic.ro/articol_8761/guver ... inei-.html

Masurile guvernului sunt la nivelul de competenta al unui administrator de scara de bloc * Supra-economiile si supra-taxele blocheaza productia si cresterea reala * Asa-zisul "deficit pozitiv" e generat doar de reducerea cheltuielilor si a salariilor * Combustibilii vor genera majorari de preturi in lant si tensiuni sociale
In vreme ce pe plan mondial pretul barilului de petrol ramane la un pret scazut (cca 85 de dolari), preturile la benzina si motorina in Romania le-au depasit pe cele din perioada 2008, cand pretul barilului era aproape dublu (cca. 155 dolari). Companiile Rompetrol si Petrom au in momentul de fata cele mai mari preturi pentru litrul de benzina si motorina, dar in cateva zile si celelalte, precum Lukoil si Agip vor trebui sa majoreze.

Benzina a ajuns sa coste peste 5 lei litrul la pompa, iar motorina mai mult de 4,5 lei prin majorarea accizelor impuse de actualul guvern, pe fondul unei crize economice avansate. In fapt, Guvernul Boc, incapabil sa gaseasca masuri eficiente pentru iesirea din criza, nu face altceva decat sa "economiseasca la sange" si sa majoreze taxele. Adica ceea ce face cel mai prost administrator al unei firme in situatia in care societatea intra in impas, fara a gasi solutii de dezvoltare. Desi in timp scurt aceste solutii par sa functioneze, ba chiar dau impresia ca economia romaneasca ar fi in crestere (n.red. - cresterea e data doar de economiile drastice facute si nu de urnirea mecanismelor productive), masurile vor baga tara pe termen mediu in colaps. Este parerea celor mai multi analisti economici.

Nu trebuie sa fi un geniu al economiei ca sa-ti dai seama ca majorarea taxelor si supra-economiile facute de guvern - chipurile, impuse de FMI - vor duce la o degradare galopanta a economiei si la blocajul activitatii productive a acesteia. de pilda, pretul carburantilor va duce implicit la majorarea tuturor preturilor, care si asa au trecut peste pragul suportabilitatii populatiei, dar si a societatilor economice. In lipsa creditelor pe care acestea le puteau lua pana acum intr-o economie relativ performanta, cresterea cheltuielilor va duce la blocarea productiei. Iar cheltuielile vor creste in trimestrul urmator cu peste 45%pentru firme si cu peste 33% pentru populatie. Si asta numai din marirea accizelor la carburanti si la alte produse.

In acelasi timp, pretul de productie (pentru asa-zisa productie romaneasca) va creste cu peste 25-30%, ceea ce va face produsele neperformante la export. Prin lipsa exportului, adica a infuziei de valuta in tara, pretul euro se va majora in raport cu leul. Adica, sa luam numai cazul carburnatilor, va duce in maximum trei luni la o noua majorare a acestora, iar cercul vicios va continua. Nu mai vorbim si de alte efecte ale acestor majorari, ne limitam numai la ceea ce poate intelege si un administrator de scara de bloc, numai Guvernul Boc nu pricepe.

Cu o guvernare clientelara, in care incompetentii sunt pusi sa decida soarta Romaniei, cu nepotismele generate de Boc, Blaga, Udrea, Berceanu etc., Romania este pe cale ca in foarte scurta vreme fie sa ajunga in situatia Greciei, fie sa sa genereze o revolta sociala de proportii. Niciuna din aceste variante, evident, nu va face bine economiei romanesti.

"Exprimate in lei, preturile actuale sunt similare cu cele inregistrate in prima parte a lunii iulie 2008, cand a fost inregistrat cel mai inalt nivel al cotatiilor pentru produsele petroliere. Aceasta situatie este generata de urmatorii factori: deprecierea leului in raport cu dolarul si cu euro si cresterea taxelor", explica reprezentantii Petrom. Potrivit acestora, raportul leu/dolar s-a depreciat in perioada analizata cu 32%, in timp ce taxele exprimate in lei au crescut cu 13% pentru motorina si cu 20% pentru benzina. "Daca ne uitam la preturile actuale, exprimate in dolari, acestea sunt mai mici decat cele inregistrate in perioada de varf din vara lui 2008. Pretul motorinei este in acest moment cu 31% mai mic exprimat in dolari iar pretul benzinei este cu 21% mai scazut exprimat in dolari", mai spun reprezentantii Petrom. In prezent pretul dolarului a ajuns la circa 3 lei, in timp ce in iulie 2008, cand barilul de petrol batea record dupa record, dolarul costa circa 2,3 lei. Astfel, in iulie un litru de benzina costa in dolari cam 1,8 $ iar acum costa aproximativ 1,4 $, astfel ca intr-adevar calculata in dolari benzina este mai ieftina acum decat in perioada in care barilul atingea maximul itoric. "Avand in vedere faptul ca grupul Rompetrol nu extrage petrol de pe teritoriul Romaniei, toata cantitatea necesara de titei fiind asigurata de pe pietele externe de profil, Rompetrol Dowsntream, divizia de retail a grupului a continuat si in primul trimestru al anului 2010 alinierea preturilor combustibililor comercializati la evolutia externa. In acest sens, compania a majorat de la inceputul anului cu 4,7% pretul benzinei Efix si cu 0,65% cel am motorinei Efix Diesel", spun reprezentantii Rompetrol. Potrivit acestora factorii de care trebuie sa se tina cont atunci cand se calculeaza pretul final al benzinei si al motorinei variaza de la costul materiilor prime necesare pana la cele de distributie. La acestea se adauga accizele si taxele stabilite de Guvernul Romaniei.

Cat dracu mai scumpesc astia benzina ? Cat mai suportam ? Benzina e ca in Germania, salariile ca in Ghana.
Cand vom lua atitudine si vom arata un deget mijlociu rahatilor ce ne conduc ?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Return to Discutii libere

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests