Exista în România zeci de rute care reusesc sa strânga laolalta peisaje naturale cu nimic mai prejos decât cele din Austria sau Elvetia, monumente istorice de pe lista UNESCO, asfalt bun si trafic redus. Iata cinci dintre cele mai interesante trasee turistice de parcurs cu masina.
2.500 km de drumuri nationale au fost modernizate pâna în prezent, alti peste 4.000 fiind asfaltati în cadrul „Programului de reabilitare primara“
DRUMUL MANASTIRILOR
Bistrita – Vatra Dornei – Câmpulung Moldovenesc (DN 17) – Moldovita – Marginea (DN 17A) – Gura Humorului (DN 2E). Circa 230 km de serpentine ce leaga Ardealul de Bucovina prin pasul Tihuta (zona ce l-ar fi inspirat pe Bram Stoker când a scris „Dracula“) si apoi fac legatura între cele mai celebre manastiri din România: Moldovita, Sucevita, Arbore, Voronet si Humor, patru dintre ele aflate, din 1993, pe lista Patrimoniului Cultural Mondial al UNESCO.
SPRE INIMA TRANSILVANIEI
Ploiesti – Cheia – Brasov (DN 1A) – Sighisoara – Târgu Mures (DN 13). 280 km de asfalt ca-n palma, serpentine mai mult sau mai putin strânse, zeci de urcusuri si coborâsuri. Un drum pentru cei cu adevarat pasionati de condus (în zilele de lucru, portiunea de pâna în Brasov poate fi aglomerata cu vehicule grele). Crestele Ciucasului, cetatile din Feldioara, Rupea, Saschiz si Sighisoara ori numeroasele biserici medievale sunt „premii“ pentru cei care se încumeta la acest traseu.
PE VALEA BISTRITEI
Piatra Neamt - Bicaz – Poiana Largului – Toplita (DN 15). Traseul de140 km parcurge valea Bistritei, ajunge la barajul de la Bicaz si apoi urmeaza, în serpentine, malul lacului Izvorul Muntelui pentru circa 50 km. Urmeaza traversarea Carpatilor, spre Transilvania, trecând prin Borsec si la sud de masivul Calimani. Trebuie spus ca ambele drumuri care merg mai departe din Toplita, spre Reghin si spre Gheorgheni, sunt în stare proasta (primul fiind, pe alocuri, aproape impracticabil).
ÎNTRE OLTENIA SI BANAT
Râmnicu Vâlcea – Târgu Jiu (DN 67) – Baile Herculane (DN 67D) – Plugova (DN 6) – Anina (DN 57B) – Resita (DN 58). Drumul, în total cam 300 km, serpuieste pe la poalele muntilor Parâng, Vâlcan, Cernei, Semenic si Aninei, trecând pe lânga manastiri celebre, ca Hurezi sau Tismana sau prin locurile unde a trait si creat Brâncusi (Hobita si Târgu Jiu). Statiuni precum Baile Govora, Rânca sau Semenic sunt si ele usor accesibile.
TRANSFAGARASANUL
Pitesti – Curtea de Arges - Bâlea – Cârtisoara (DN 7C) – Sibiu (DN 1). Cel mai celebru „drum frumos“ din România este deschis, în general, de la 1 iulie la 1 noiembrie. Manastirea Curtea de Arges, cetatea Poienari, barajul si lacul de acumulare de la Vidraru sau cascada Bâlea sunt printre cele mai interesante locuri ce pot fi vazute pe acest traseu. La altitudinea maxima de 2030 m, privelistea asupra crestei Fagarasului si a lacurilor alpine îti taie rasuflarea.
In concediul de anul asta, o sa fac toate aceste trasee!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/https://www.facebook.com/nxsautomobile