Pentru a nu mai starni discutii offtopic aiurea am decis sa fac un topic special pentru colegul nostru de forum SacreD, unde poate intreba tot ce doreste despre SAAB; ma gandesc ca acest topic va putea fi citit si de altii care vor sa-si cumpere un SAAB si le-ar prinde bine sa citeasca atatea raspunsuri la volumul de intrebari pe care colegul nostru de forum le are!
SacreD a scris:
"...eu o sa incerc sa-ti explic cum sta treaba la mine.
In primul rand am specificat ca vrau o masina pe la 3-4000 de euro,poate 5000 de euro in caz exceptionat,pentru ca dupa parerea mea nu se merita sa dau mai multi bani pe o masina,pentru ca in timp trebuie sa mai schimbi o piese,doua,poate zeci,cel putin asta e deviza mea.
Acum eu cum am gandit-o:am cautat frumos pe net,pe mobile.ro si mobile.de sa vad cam ce masina Saab s-ar incadra in bugetul meu,am decis ca un 9-3 ar fi suficient,poate chiar foarte suficient,model pana in 2002-2003 da?exact inaintea de lansarea noului model.Apoi m-am interesat sa vad anul de fabricatie si am vazut ca incepe de la 1997 pana in 2002.Dupa aceea m-am interesat pe ici pe colo sa vad cum sta masina la capitolul faibilitate,atat pe partea mecanica cat si pe cea electrica,am inteles de la voi ca este ok,este solida da?,foarte bine,am lamurit un lucru.Am trecut apoi la partea de intretinere,sa vad cati bani bag pe partea electrica si mecanica ca s-o fac functionala si sa nu troncane nimic importanta la ea,am vazut cum stau cu preturile,cam tot acolo ajung daca imi iau ori un Benz ori un Saab,piesele sunt cam tot pe acolo,cel putin asa am vazut eu pe site-ul Mercedes-ului la modelul pe care ma interesa pe mine.Am ajuns la parte de consum,la modelul asta 9-3,am inteles ca pe benzina este motor de 2.0l cu sau fara turbo,iar la diesel mai mic de 2.2 nu gasesc.De aici au pornit intrebarile,ce tip de motorizare sa iau,ca sa ies mai bine la bani tinand cont ca difera si impozitul,iar asigurarea obligatorie lafel.Dupa calculele mele,lunar ar trebui sa dau mai multi bani la pompa daca iau benzina,in caz contrar pe diesel as iesi mai bine.Dar, si aici vine un dar mai mare,am inteles tot de la voi ca motorul pe benzina este mai fiabil decat cel pe motorina,pentru ca la cel pe motorina costa furtunele si pompa de motorina mai mult,decat cel pe benzina,asa ca am gandit-o ca ar fi mai avantajos sa iau masina pe benzina si ulterior poate o sa pun gpl pe ea,ca in oras sa imi ia mai putin.
Mai tarziu am inteles ca exista mai multe variante de motor pe benzina,eu asta pana recent nu stiam,credeam ca este acelasi motor din '97 pana incoace in '02.Fiind astfel cazul,am zis sa vad cam care dintre ele ar fi mai bune la capitolul consum/fiabilitate si am inteles ca la consum cam tot pe acolo iesi.Deci motor pe benzina de 2.0,fara turbo pentru ca ies mai bine la cunsum,iar in cazul in care Doamne fereste se duce turbo,trebuie sa scot alti bani din buzunar.
V-am mai intrebat cum e cu piesele,cu reprezentanta ca sa vad cum ies mai ieftin,am inteles ca piese se gasesc,dar reprezentanta ioc,in Craiova nu este,asa ca va intreb de ce este neaparat nevoie sa merg la reprezentanta,este cumva obligatoriu sa fac acolo verificarea tehnica periodica,daca cade ceva mai serios la masina,trebuie sa ma duc la reprezentanta ca acolo au scule si un service mai bun si poate baietii se pricep ceva mai bine decat service-urile de aici din Craiova,fie ele la reprezentanta Opel(ca asa am inteles ca se mai potrivesc piese de Opel si in unele cazuri se poate repara masina la ei) sau la service-uri locale.
Sper ca acum am fost cat se poate de clar.
Aa, am uitat se precizez in legatura de ce zici tu Edy cu forumul,prima impresie a mea a fost ca este un forum cam sarac in membri si de aici am avut o oarecare reticenta in a ma interesa in continuare de Saab,pentru ca dupa cum a zis cineva "Saab nu este o masina pentru oamenii saraci",iar eu am dedus ca este o masina scumpa de intretinut,de aceea am si o inclinatie spre Mercedes.
Numai bine..."