Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Comparatii intre SAAB si alte marci de auto

Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby Nick » 08 Apr 2011, 11:47

Sunt intr-o mare dilema. Sunt indemnat sa schimb dieselul meu 9-3 din 2007(150.000 Km) cu benzinarul 9-5 din 2004 (106.000 Km), ambele cu istoric de service (9-3 in vest, 9-5 in Romania). Credeti ca merita? Eu unul sunt fan benzina dar, nu stiu daca la acest model 9-5 sunt probleme majore specifice. Care este pretul pieselor uzuale? Se gasesc usor pe piata (nu neaparat la reprezentanta)?
Ce ar trebui urmarit (d.p.d.v tehnic) la un eventual schimb?
Ca pret, credeti ca schimbul ar fi echivalent? Efectiv, doresc un schimb fara diferente financiare de o parte sau de alta.
Motorul la acest 9-5 este produs tot de GM?
SAAB 9-5/2.3 AERO/2007 - 260CP
Nick
Junior
 
Posts: 40
Joined: 07 Sep 2010, 14:54

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby bullet » 08 Apr 2011, 11:59

Motorul de 2.3 e ultimul motor adevarat Saab.
Consumul va creste cu 50-100%.
Trebuie sa ai grija ca 9-5-ul sa nu sufere de "oil sludge deposits" , altfel treaba asta poate distruge motorul.
Astea asa... la o prima vedere. :mrgreen:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby andybumbu » 08 Apr 2011, 12:22

As enumera urmatoarele dezavantaje pt. 95:
-impozit anual cam 200 euro
-asigurare obligatorie peste 200 euro
-consum urban, daca e manual, binisor catre 20%, ceea ce la pretul actual inseamna lejer, peste 25 euro/100km, deci dublu dieselarului... :!: :idea:
-vechimea mai mare&aparitia pe piata, peste 13 ani, on the market :lol:
-in rest totul e subiectiv, starea masinilor, km reali, unde a fost efectuat service-ul, intervalele, eventuale accidente :?: :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby Edy » 08 Apr 2011, 13:39

Eu as enumera niste avantaje, totul depinde de felul in care privesti:
-impozitul ar fi de doar 1.90 ron/zi si daca platesti pana la 31.03 in fiecare an ai si 10% discount
-RCA-ul la omniasig persoana fizica este 620 ron/an adica 1.74 ron/zi
-consumul urban (pentru modelul 2004 cu 250 de cai automat - stiu despre ce masina este vorba-) este de 15-16% si afara cam 10-11%, ceea ce este foarte acceptabil pentru o masina de...250 de cai
-vechimea? ce vechime ca e 2004? nici nu a facut inca 7 anisori, anul asta ii face! Si garantez ca are 5 stele la crash test!
-pentru ca stiu masina kilometrii sunt reali, masina e bine intretinuta, are interior extraordinar de bine intretinut, ventilatie si racire in scaune, punte spate multilink, orice optiune pe care ti-o poate darui vreo masina, usor upgradabila la vreo 290 de cai si 400 NM pentru ca suporta cutia de viteze foarte bine, cu ocazia asta scade si consumul...
Mai vrei beneficii? :mrgreen:
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby andybumbu » 08 Apr 2011, 21:03

Vechimea...ma refeream la 93 din 2007 vs 95 2004 :wink: ; Edy da-mi detalii despre asigurarea Omniasig, sunt asigurat la ei de peste 10 ani, casco-uri, obligatorii atat pt. bunuri mobile&imobile, deci sunt client bun :lol: , deci ideea e ca platesc pt. 93 din semnatura, o asigurare obligatorie de 530 ron/6 luni :twisted: , deci peste 1000 ron/an, tu de unde ai pretul de 620 ron/an :shock: , eu mai platesc peste 650 ron/an, tot la Omniasig, pt Golf-ul de curse, cu motor de 1.8 L, deci doresc detalii :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby adi_saba » 08 Apr 2011, 21:56

off topic...eu am platit 165ron rca- ul pe 6 luni la saabul din semnatura. deci e posibil :mrgreen:
SAAB 93 2.0T Aero satge 3 Nordic 275hp
ex :Saab 9-3 1.8T stage 2 Nordic 235hp/360nm
adi_saba
Saabist
 
Posts: 514
Joined: 10 Oct 2008, 20:14
Location: Sighetu Marmatiei

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby Edy » 09 Apr 2011, 01:03

andybumbu wrote:... Edy da-mi detalii despre asigurarea Omniasig, sunt asigurat la ei de peste 10 ani, casco-uri, obligatorii atat pt. bunuri mobile&imobile, deci sunt client bun :lol: , deci ideea e ca platesc pt. 93 din semnatura, o asigurare obligatorie de 530 ron/6 luni :twisted: , deci peste 1000 ron/an, tu de unde ai pretul de 620 ron/an :shock: ,...:

Prietene banatzean, eu stiu ca acolo in banat aveti o vorba "urata" despre bucuresteni si anume ne numiti "miticii" :D ; poate de aici porneste si imboldul de a-mi cere socoteala pentru orice afirmatie pe care o fac. Ei bine nu toti suntem la fel...dar in mare ai dreptate, majoritatea mafiotilor, fitzosilor, idiotilor, tampitilor, taranilor cretini si sa nu-i uitam pe cei din categoria pierde vara sunt aici in capitala :mrgreen:
Sa revenim
E, probabil ca ai masina (masinile)pe societate comerciala. RCA-ul are pret pentru persoana juridica si persoana fizica; daca ai masina pe numele tau si dai peste 1000 de ron pe rca este japca pe fata! Du-te si cerele socoteala! Eu am platit pentru un anume automobil din posesia mea cu motor de 3,6 litri pe 6 luni rca 250 de ron (490 pe an) si e un motor mare! Am aproximat ca la motorul de 2.3 e cam 400 pe an, desi tind sa cred ca este muuuult mai putin. O sa ma interesez si revin cu suma exacta! Important este ca acest om care a pornit topicul sa primeasca informatiile pe care le-a cerut, sa cantareasca situatia si sa faca o alegere!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby bleunightdanger » 09 Apr 2011, 01:11

9-5 clar.
si 9-3-ul va consuma mult in comparatie cu dieselul, macar la 9-5 si 250CP nu va mai avea chef sa se gandeasca la consum din cauza ranjetului tamp ce ii va ramane pe fata la fiecare acceleratie puternica
if you're looking for peace, then get ready for war
User avatar
bleunightdanger
Junior
 
Posts: 25
Joined: 26 Jan 2011, 16:06

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby andybumbu » 09 Apr 2011, 12:34

Edy, stiu ca voi miticii, iubiti provincia :lol:, tot ceea ce postez pe acest forum, postez pt. a ajuta si a fi ajutat, deci eu te-am intrebat de detaliile cu pretul asigurarii, crezand ca faci afirmatia avand o asigurare platita la Omniasig, deci tu l-ai informat pe deschizatorul topicului, dupa cum spui tu, cu aproximatie..., eu l-am informat concret, avand masini de la 18 ani, deci cunosc pretul diferentiat, juridic/persoana fizica, tocmai de asta vroiam detalii, nu cumva astia imi umfla pretul :twisted: , oricum Omniasig e printre cele mai scumpe, dar care si despagubeste; sunt multe firme de asigurari, la care daca ai facut RCA si il tamponezi pe altul...ramane cu masina tamponata, daca nu are si casco :evil: . Nu prea inteleg, bleunightdanger, pai nu e vorba de un 93 diesel vs 95 benzinar :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby danezu » 11 Apr 2011, 09:35

Andy, tu platesti mai mult pentru ca probabil ai sub 30 ani, asa este? Daca nu-i asa, atunci clar este japca ce fac aia de la Omniasig cu tine :mrgreen:

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby andybumbu » 11 Apr 2011, 21:39

astazi am intrebat la Omniasig si imi vor face reducere de la peste 1000 ron la sub 450 ron :!: , iar la cealalta, de la peste 650 ron la sub 250 ron .......... :shock: :lol: :mrgreen:
P.S. prefixul l-am schimbat :lol: , pt. danezu
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby bullet » 11 Apr 2011, 21:56

Felicitari ! :mrgreen:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby Nick » 12 Apr 2011, 13:47

Hai ca discutia initiala a luat-o spre balarii.
Depozitele acelea de namol apar asa din senin la acest tip de motor? Eu cred ca este specific oricarui tip de motor (Otto/Diesel).
Eu la masina mea am schimbat recent (5zile) baia de ulei (am cumparat-o cu ea putin fisurata) si, datorita uleiului de calitate folosit in timp, era perfect curata, inclusiv sorbul pompei de ulei.
SAAB 9-5/2.3 AERO/2007 - 260CP
Nick
Junior
 
Posts: 40
Joined: 07 Sep 2010, 14:54

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby bullet » 12 Apr 2011, 14:21

Nick wrote:Hai ca discutia initiala a luat-o spre balarii.
Depozitele acelea de namol apar asa din senin la acest tip de motor? Eu cred ca este specific oricarui tip de motor (Otto/Diesel).
Eu la masina mea am schimbat recent (5zile) baia de ulei (am cumparat-o cu ea putin fisurata) si, datorita uleiului de calitate folosit in timp, era perfect curata, inclusiv sorbul pompei de ulei.


E defect specific motoarelor de 2.0 si 2.3 dintre 1999 si 2003. Dupa 2003 cica nu ar mai fi aparut probleme.
Uite aici mai multe detalii:

http://www.swedishwrench.com/oil_sludge_saab.htm
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-3/150CP & Saab 9-5 2.3 Turbo Aero/250CP

Postby almostcyborg » 07 May 2011, 13:57

kitul de update la sistemul de ventilatie a gazelor de carter e 304 lei comandat de la unix, asadar nu-i mare efort financiar. Codul kitului e 55561200.
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Next

Return to Comparatii

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron