SAAB 9-5

Comparatii intre SAAB si alte marci de auto

Postby saabby-727 » 03 Sep 2009, 11:20

...eu am fost... dar pe vremea aceea nu condusesem incä nici un saab :lol:
10 minute in saab au sters total opelul de pe listä.
noul 9-5 prea artä a insignia, se pare cä e numai cu 12 cm mai lung, in rest nimic deosebit. Voi fi la IAA in Frankfurt in 19 sept. sä-l väd. mä astept la o dezamägire totalä, oricum nimeni nu va cumpära saab ca sä arate ca un opel. se cumpärä saab tocmai pentru a avea ceva deosebit... si asta nu au inteles cei de la GM.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby erny » 03 Sep 2009, 13:49

Am sa te rog sa-mi trimiti si mie niste poze cu 9-5 de la Frankfurt, pe site-urile dealerilor SAAB de aici nu a aparut nimic inca si nici nu cred ca va apare ceva in curand.
Daca va fi doar un OPEL cu sigla SAAB pe el va mai trebui asteptat probabil mult timp pana cand vom vedea un 9-5 cu adevarat SAAB.
Si asa am facut greseala sa schimb anul trecut 9-5 GRIFFIN cu AERO, doar pe considerentul ca era din 2001, desi mergea perfect. Chiar ma gandesc sa-l recumpar ( l-am dat buy-back, iar dealer-ul nu l-a scos la vanzare pana acum ).
Oricum ar fi cel nou - adica cu o calitate mult mai proasta a materialelor folsite in interior, totusi e singura masina in care ma simt ca acasa. Si in curtea firmei zac si ruginesc Jaguar XJ, Infiniti FX 35 si Porche Boxter S.
Acum 3 ani am cumparat un Jaguar X-type 240 CP, pe care l-am vandut dupa 1 an cand am realizat ca am mers cu el 500 km ( 1 drum la mare ).
Dar daca suntem la comparatii sa-l comparam cu masinile similare.
Audi A6 - daca esti destept iti cumperi Skoda Superb, aceeasi masina, alta coaja, pretul la jumatate la dotari similare - eu refuz sa comentez aceasta marca care este in opinia mea cea mai mare pacaleala din istoria auto.
Mercedes clasa E - motorizari mult mai slabe, ca sa ai aprox. aceeasi putere trebuie sa cumperi motorul de 3.5l, care are 272 CP si care costa 45.150 euro + TVA, iar pentru a avea dotari similare cu cele din AERO-ul meu mai platesti aprox. 12.000 euro.
BMW seria 5 - motmotorizari mult mai slabe, ca sa ai aprox. aceeasi putere trebuie sa cumperi motorul de 3.0l, care are 272 CP si care costa 47.000 euro + TVA, iar pentru a avea dotari similare cu cele din AERO-ul meu mai platesti aprox. 15.000 euro.
Dincolo de aspectele legate de pretul ambelor, destul de piperat, trebuie sa le recunoastem si unele plusuri in fata SAAB-ului : calitatea materialelor folosite la interior este net superioara fata de 9-5 din 2008 ( nu si fata de modelul Griffin din 2001 pe care l-am avut ), poti pune contra cost cateva gadget-uri pe care la SAAB nu le poti avea, iar la Mercedes trenul de rulare e mai bun ca la SAAB, nu cu mult, dart e mai bun.
Dincolo de asta, sunt niste masini impersonale, care "merg singure pe strada".
Oriunde in Europa sti ca va cobora din ele unul dintre sefii de la o multinationala ( ca doar intra in pachetul salarial ), iar in Romania mai vezi coborand si cate 1 lant de 2 kg inainte sa vezi gatul proprietarului.
Pentru cei care masinile inseamna ceva, ele se numesc : SAAB, SUBARU, ALFA ROMEO, LANCIA, JAGUAR, ASTON MARTIN, PORCHE, etc. functie de gusturi, de utilitate si de posibilitati.
PENTRU MINE MASINA INSEAMNA SAAB.
9-5 AERO
erny
Invatacel
 
Posts: 50
Joined: 02 Sep 2009, 12:23
Location: BUCURESTI

Postby bullet » 03 Sep 2009, 14:17

Salut erny! Bine ai venit in club. Prezinta-ti si tu masina la "My Saab" sa ne clatim si noi putin ochii. Cred ca esti singurul de pe forum cu 9-5 AERO MY2006-.
Poze cu noul 9-5 gasesti aici: http://www.saab-romania.com/ro/forum/vi ... .php?t=648

Numai bine!
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby erny » 03 Sep 2009, 14:44

Salut bullet,

Merci de urare si de informatii.
Am vazut masina, din poze cam seamana cu Opel Insignia ( sau cum se numeste ). Ramane sa o vedem si pe viu.
O sa va scriu despre masina, dar invata-ma cum sa incarc poze.
9-5 AERO
erny
Invatacel
 
Posts: 50
Joined: 02 Sep 2009, 12:23
Location: BUCURESTI

Postby bullet » 03 Sep 2009, 14:54

Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby erny » 21 Sep 2009, 10:59

saabby-727 wrote:...eu am fost... dar pe vremea aceea nu condusesem incä nici un saab :lol:
10 minute in saab au sters total opelul de pe listä.
noul 9-5 prea artä a insignia, se pare cä e numai cu 12 cm mai lung, in rest nimic deosebit. Voi fi la IAA in Frankfurt in 19 sept. sä-l väd. mä astept la o dezamägire totalä, oricum nimeni nu va cumpära saab ca sä arate ca un opel. se cumpärä saab tocmai pentru a avea ceva deosebit... si asta nu au inteles cei de la GM.


Ai fost la IAA ? L-ai vazut ?
Oficial au aparut pozele si in Romania, din ele pare un Insignia mai frumos.
Tot oficial au aparut si noile motorizari, vom avea din nou un V6, ceea ce e f. bine.
La dotari, probabil f. multe obtionale, e chiar SF. ( vezi site-ul Augusta Motors - www.saab-romania.ro
Neoficial se pare ca pretul ptr. 2.0 T ( 220HP si 350Nm ) va fi in jur de 34.500+TVA, iar la cel V6 ( 300HP, 400Nm si 4x4) in jur de 37.000 + TVA, asta bineinteles la dotari minime.
Te rog sa ne spui ce ai aflat tu.
Merci
9-5 AERO
erny
Invatacel
 
Posts: 50
Joined: 02 Sep 2009, 12:23
Location: BUCURESTI

Postby saabby-727 » 27 Sep 2009, 11:04

@ erny:
da, am fost, am väzut, m-am dezamägit (in ceea ce priveste 9-5) si m-am intors.
am scris in rubrica "noul saab 9-5".
poze si video mult mai frumoase decit orice vizitator poate face, poti vedea spre delectare in google: "iaa frankfurt 2009" primul link, apoi click sus pe "zum IAA 2009 spezial" si mai apoi peste tot unde se vede simbolul video, film , plus peste 100 poze. numai cä e totul in germanä, dar filmele meritä väzute, au fost fäcute la deschidere, inainte de a avea acces publicul, deci vezi ce publicul nu a väzut :!:
dar intii fiindcä tu scrii mai sus cä la mercedes "trenul de rulare" e mai bun ca la saab, hai sä-ti povestesc o istorie din cele träite de mine (care nu sunt putine cind e vorba de masini :D ):
Cind Anni 9000 a fost distrus de o femeie intr-o parcare pe timpul noptii intrind cu cine stie ce vitezä in stinga spate si a trebuit sä stea 3 säptämini la reparat (bara spate trebuind fabricatä in suedia) am primit un mercedes in loc. Nu mä intreba exact ce model, atit stiu cä a trebui sä fie echivalent masinii mele, deci automatic, peste 200 cp cu optiuni grämadä, limizinä, sport, etc. A trebui adusä de la 35 km, la noi in zonä nefiind ceva semänätor chiar in acea zi liber.
Deci am condus-o 3 säptämini. Primul incident (si au mai urmt si altele care nu sunt demne de a fi amintite aici) a fost la iesirea de pe strada principalä intr-o curbä la dreapta de 180 grade pe care eu o iau zilnic de mai multe ori. Am condus ca de obicei, ca pe 9000, de ani de zile stereotipul fiind instalat, cu ce vitezä, cind sä calc frina, cind s-o las, cit pot trage de volan...etc. SURPRIZÄ: masina s-a inclinat ingrijorätor spre stinga,(9000 stätea orizontal) nu a räspuns la trasul volanului la dreapta, a trebuit sä frinez, cauciucurile au fluierat si m-am trezit pe partea stingä a drumului, noroc cä am reusit sä rämin pe drum si cä nu venea nimeni din sens opus 8) . A doua oarä in acea curbä am venit incet, incercind sä "sondez" masina, sä vedem ce vrea ca sä meargä normal. Si am aflat: sä iei curba cu 30km la orä, (ca incepätorii), sä frinezi usor pe toatä lungimea curbei, sä nu ai greutate in masinä, sä nu tragi tare de volan... intr-un cuvint, sä faci tot ceea ce nu mai ai nevoie la saab. Si asa m-am chinuit 3 säptämini. Nu mi-as cumpära niciodatä mercedes! Technic vorbind nu mä pricep, dar asta trebuie sä aibä a face cu trenul de rulare, nu?
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby erny » 28 Sep 2009, 08:25

Ce povestesti tu cred ca are legatura mai mica cu trenul de rulare si mai mare cu sistemele de siguranta instalate pe masina si cu sistemul de tractiune.
Mercedes-ul are tractiune spate, ceea ce inseamna ca in viraje se conduce cu totul altfel, mai ales in viraje stranse si mai ales la modelele mai vechi care nu aveau toate sistemele de siguranta gen TCS, EBD, etc.
Daca vei incerca sa iei aceeasi curba stransa cu 9-5 cu sistemele de tractiune activate sau dezactivate, vei avea o surpriza de proportii - eu am avut-o atunci cand bateria de pe masina nu mai incarca si s-au dezactivat pe rand toate sistemele electrice, inclusiv cele de siguranta, iar intr-o curba pe care la 100 km/h masina nici nu misca, era sa ajung intr-o vitrina.
Chiar cu toate sistemele de siguranta actuale, am reusit performanta sa ma intorc in loc cu Porche Boxter S 300 CP, care are cutie de viteze automata si pleaca de pe loc in viteza a 2-a in modulul normal, cu toate sistemele de sigursanta conectate, datorita tractiunii spate si puterii foarte mari si evident a neatentiei mele ( am plecat tare de pe loc, vrand sa virez stanga ). Masina avea o saptamana, cauciucurile erau evident noi, iar pe jos era uscat - ma rog, poate a fost si ceva praf, ca doar eram in Bucuresti. Ma intreb de cate ori ma intorceam daca ar fi fost in modulul sport, unde pleaca cu viteza 1-a si fara sisteme de siguranta conectate.
Oricum, cu siguranta nu se poate aborda un viraj brusc, la o viteza cat de cat mare, in acelasi fel la o masina cu tractiune fata si la una cu tractiune spate.
9-5 AERO
erny
Invatacel
 
Posts: 50
Joined: 02 Sep 2009, 12:23
Location: BUCURESTI

Postby saabby-727 » 29 Sep 2009, 12:51

dacä citesti bine ce am scris, era vorba cä masina se inclinä in afarä la cea mai micä curbä, adicä nu pästreazä orizontalitatea axelor fatä si spate ( desigur perfect orizontale nu pot rämine la nici o masinä fiind peste tot forte centrifuge) dar saab reuseste sä trateze asta altfel decit mercedes. Ca urmare a inclinärii se deplaseazä centrul de greutate si mai mult inspre afara curbei, de aici rezultä deranjarea celorlaltor sisteme de care scrii tu. Dar punctul de plecare e cä trenul de rulare fiind "moale" cum se zice pe aici, amortizeazä mai bine denivelärile dar e mai prost in curbe. La saab se simt denivelärile altfel, dar se stabilizeazä mai bine in curbe. Asta e. Fiecare gäseste ceva bun si ceva räu la o masinä, eu prefer siguranta in viraje la viteze mari si nu mä deranjeazä sä simt drumul cind nu e prea neted.
Si pe altundeva pe aici prea au toti täranii, hangii si mai ales pensionarii mercedes ca sä incep eu sä le fac concurentä :wink:
Si nu era vorba de un mercedes "model vechi", aici se dau la inchirieri si ca atare si ca masini ce inlocuire intr-un caz ca al meu numai masini noi, modele noi, pinä la maxim 10000 km, färä accidente. cum aceste masini sunt rulate de oameni care au multä nevoie de masinä ele fac cei 10000 in mai putin de 1 an. deci trebuia sä fie masinä in virstä de sub 1 an.
9-5 ul meu se comportä similar lui 9000, deci mult mai stabil decit un mercedes.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Re: SAAB 9-5

Postby Edy » 01 Apr 2010, 10:29

Ce ziceti de noul 95? Are armele necesare sa iasa in fata lui A6 sau seria 5 noi?
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2564
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: SAAB 9-5

Postby mtudorascu » 01 Apr 2010, 12:23

Depinde Edy,

Daca ne vom ghida dupa reportajele din revistele nemtesti sau din cele romanesti care, precum posturile de scandal, scriu articole in care castigatoarele sunt din Germania (ca deh asta cere piata si asta vor oamenii sa citeasca) atunci raspunsul e un mare NU!
Am citit un comentariu interesant al lui Victor Muller in care spunea ca Saab are o baza de masini in uz de aproximativ 1 milion de autovehicule.
Acum, eu cred ca in jur de 70% din cei ce conduc aceste 1 milion de masini sunt adevarati pasionati.
Asta pentru ca nu prea ajungi conducator de Saab intamplator (cum se intampla cu VW de ex) si inseamna ca esti pasionat daca il ai.
Deci cam 700.000 de pasionati.
Muller zicea ca daca 10% din pasionatii de Saab vor fi convinsi de noul model este suficient sa asigure un viitor mai mult decat luminos marcii.
Rezulta de aici ca noul 9-5 nu trebuie decat sa fie un Saab adevarat si sa nu ii pese de articole si comparatii inutile.
Daca va fi indragit de adevaratii fani ai marcii atunci va fi un succes, asa cum probabil au fost 9000 si OG9-5 la inceput.

Bafta
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5

Postby Edy » 01 Apr 2010, 12:55

Desi cred ca baza de masini in uz este totusi cu mult mai mare (4 milioane de masini fusesera produse pana in 2007 si intre timp la nivel mondial s-au mai tot vandut sa zic macar inca 300000 de atunci). Ideea este ca totusi perioada de criza ar putea fi depasita peste 2-3 ani (nu si la noi in romania unde ar trebui sa ne asteptam la 2-3 ani de foamete si inca 10 ani de criza, nu ar fi exclus sa fim dati afara din UE din cauza coruptiei si prostiei).
Daca masina convinge 70000 de cumparatori in 12 luni de la lansare, sigur va fi catalogat o performanta atata vreme cat e vorba doar de 95; vanzarile cele mai bune cumulate la SAAB nu prea a depasit 150000 de buc. pe an
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2564
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: SAAB 9-5

Postby mtudorascu » 01 Apr 2010, 13:15

Nu, nu cred ca VM s-a referit la 70K strict pe perioada unui an insa nici pe perioada de viata a modelulului, undeva la mijloc unde impreuna cu celelalte modele sa duc productia pe la 80-90K anual.
Oricum sunt ferm convins Saab nu va avea moarte deoarece va deveni iarasi o adevarata marca de nisa si nu una semipremium cum a lasat-o GM.
In cea ce priveste comparatia cu celelalte modele nu cred ca in acest moment se pune problema sa se recunoasca o "posibila" superioritate a Saab.
Cu siguranta toate articolele se vor termina cu:
"pentru cei ce vor o masina deosebita....bla bla.....o alternativa la......bla bla.......un nivel un pic sub dar o imagine.....bla bla......"
Si ce daca zic eu.....noua sa ne placa!
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5

Postby tony » 01 Apr 2010, 15:30

Eu zic ca succesul nu va fi peste A6 sau seria 5. Asta datorita imaginii de marca si marketingului de succes, de care beneficiaza cele doua. Pe de alta parte, "multumita" managementului GM noul 95 va fi privit ca o altfel de Insignia. Asta pt. ca desi 95 era deja gata si bun de introdus in productie inca de anul trecut s-a optat sa fie lansata Insignia si revigorata marca Opel, pe cand 95 de abia acum va intra pe piata. Grasii de americani au stiut ce fac. De ce sa faca concurenta unei masini de-a lor cand urmau sa scape de SAAB? Mai bine au scos Opel in fata, ca doar piata germana este cea mai mare din Europa, si neamtul sigur nu ar fi cumpart 95 in detrimentul lui A6 sau serie 5. Ori asa va cumpara Insignia, ca doar e a lor. Sau nu e asa?
Asa, Insignia a iesit masina anului, iar la o jumatate de an apare si 95 pe piata cu o platforma comuna.
Cum sa convingi pe cineva sa cumpere 95, mai ales dupa toata mizeria care s-a intamplat cu SAAB si in urma careia imaginea de marca a avut mult de suferit? O sa zica, de ce sa dau 40.000 pe 95 cand pot sa iau Insignia cu 30.000? Doar sunt la fel, nu?
Asa ca, din pacate, nu cred ca noul 95 va fi peste A6 sau serie 5. Personal, daca lucrurile vor decurge bine, voi opta sa cumpar 95 cu motorizarea de 220cp. Dar asta peste vreo 2 ani. Sper.
S-auzim de bine.

P.S. pt. Edy - Daca poti muta discutiile la topicul de noul 95.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: SAAB 9-5

Postby Edy » 01 Apr 2010, 18:46

Nu pot sa mut discutiile decat prin "delete", de aceea am rugamintea sa aveti grija ce postati si pe unde postati ca sa si ramana. Oricum discutie nu e total offtopic pentru ca era vorba despre comparatie cu a6 si seria 5. Daca vreti sa discutati subiectul noul 95, deschideti topic la rubrica lui! Sau...lasa ca o fac eu!
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2564
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

PreviousNext

Return to Comparatii

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest