Am deshis acest nou topic - alimentarea unui automobil,
diesel vs benzina, motoare de toate tipurile, aspirate sau supraalimentate:turbo, biturbo, compresor, turbo+compresor, motoare in 3-4-5-6-8-10-12, motoare in linie sau in V sau alte raritati, cum ar fi, un Wankel !
E mai bine sa ai un dieselar sau un benzinar, luat de nou sau second?
transmisia automata merge mai bine pe un diesel sau pe un benzinar?
cilindree mare vs downsizing?
rulaj mare/an, avantaj pt.diesel sau benzinar?
rulaj mare/an, dezavantaj sau avantaj, atunci cand cumperi un second?
intretinere mai scumpa la diesel sau benzinar?
aspirat vs turbo(cred ca doar pt. motoarele pe benzina)
Personal apreciez in mod deosebit, rulajul la viteze ridicate, avand o turatie mult sub cea a unui benzinar,
apoi autonomia, cu cateva sute de Km in plus pt.dieselar, cuplul motor omniprezent, mai ales daca ai si o remorca de tractat. Alte avantaje: temperatura de lucru a motorului mai redusa, implicit, gazele de evacuare mai reduse, deci si motorul-turbina e mai protejat, durata de exploatare mult mai mare.
Ca dezavantaje as aminti calitatea motorinei, valabil doar in Ro, consumabile mai scumpe, pret mai mare la cumparare, atat noua cat si second, ceva probleme, atunci cand e foarte frig si motorina...sau bateria, viteza de varf, o idee mai redusa, 0-100km/h o idee mai maricel, dar recuperam pe reprize; daca ai o transmisie manuala, cam trebuie sa ne jucam cu "joystick-ul",
dar asta e !