Page 4 of 7

Re: Anvelope

PostPosted: 30 Jul 2011, 07:40
by ess1902
Nu stiu daca vreunul dintre voi mai are pe masina anvelopele originale de 215/55/16, respectiv Goodyear NCT. Eu le mai am, desi masina e din 2009 si are vreo 40.000 km, nu s-ar zice ca sunt roase aproape deloc. Din pacate, cu cit trece timpul ma gandesc ca sunt niste porcarii.E adevarat vad ca se uzeaza greu si au aderenta suficienta pe umezeala si la viteze mari...insa cel putin anul asta am avut probleme foarte mari in a le echilibra (ori de cite ori le echilibram tot aveam vibratii in volan, jentile fiind bune). Mai mult am impresia ca pe zi ce trece capata zgomot la rulare.
Nu stiu ce sa zic dar imi vine sa le arunc la anul asa noi cum par pentru ca incep sa nu le mai suport (desi mi-e tare greu sa scot 500 ron+ pe bucata pentru altele in momentele astea :cry: ).
In alta ordine de idei la masina asta cred ca trebuie sa verificati macar o data la 2 ani geometria, si in special pentru rotile din spate. Tocmai am facut-o de curand si am gasit unghiurile pe spate absolut varza. Nu am schimbat nimic pe masina pana acum la trenul de rulare.

Re: Anvelope

PostPosted: 30 Jul 2011, 09:49
by Adrian Andrunachi
ess1902 wrote:...insa cel putin anul asta am avut probleme foarte mari in a le echilibra (ori de cite ori le echilibram tot aveam vibratii in volan, jentile fiind bune). Mai mult am impresia ca pe zi ce trece capata zgomot la rulare.

In alta ordine de idei la masina asta cred ca trebuie sa verificati macar o data la 2 ani geometria, si in special pentru rotile din spate. Tocmai am facut-o de curand si am gasit unghiurile pe spate absolut varza. Nu am schimbat nimic pe masina pana acum la trenul de rulare.


Deci, NCT e varianta standard - premium...care se traduce prin randament km foarte mare, dar fara valeitati sportive. Nici eu nu am fost dat pe spate de profilul asta care nu se preteaza stilului meu de condus.
Zgomotul la rulare provine de la uzurile "neuniforme" ale anvelopelor. Cel mai des intalnit defect apare sub forma uzurii in dinti de ferastrau care se datoreaza accelerarilor si franarilor bruste, in general in urma condusului sportiv. Insa daca spui ca ti-ai gasit geometria varza e probabil sa ai zgomot de acolo.

Cat despre echilibrat, din pacate e o problema de care ma lovesc si eu desi imi desfasor activitatea in lumea anvelopelor. E foarte ciudat pentru ca toate anvelopele pe care le-am montat pe jantele originale saab nu sunt si nu au fost echilibrate asa cum mi-as fi dorit (mi se spune spaima masinilor de echilibrat :D) Insa paradoxal, anvelopele de iarna Goodyear montate pe jante OZ pe 17" s-au echilibrat perfect din prima. In schimb toate anvelopele de vara pe care le-am montat pe jantele originale, fie ele pe 16" sau 17" nu au putut fi echilibrate corect. Explicatia e in alta parte...calibrarea masinilor de echilibrat care e facuta din an in paste. In Bucuresti, cel mai bine mi-au echilibrat rotile cei de la Marso pe care-i mentionam mai sus. Sunt convins ca au si altii scule ca lumea, dar nu-i stiu nici eu chiar pe toti.

Revenind la NCT5-ul tau, daca la inceput nu-ti vibrau inseamna ca anvelopele nu au nicio problema. Zgomotul e din parametrii de utilizare si din pacate odata propagata o uzura neuniforma nu vei scapa de ea pe toata durata de utilizare a masinii. Daca te hotarasti sa le schimbi, da-mi de veste!

Numai bine!

Re: Anvelope

PostPosted: 30 Jul 2011, 23:21
by ess1902
Ai perfecta dreptate! Cu anvelopele de iarna nu am nici cea mai mica problema! Insa cu astea....da. Oricum daca le schimb o sa fie la anul.Iti dau veste pentru o oferta.

Re: Anvelope

PostPosted: 02 Sep 2011, 14:41
by shoshon
Am facut 7000 km cu anvelopele Goodyear Asymetric 2 - 225 45 r17- sunt foarte bune, recomand, m-am dat cu ele pe serpentinele din Croatia si Muntenegru - senzatia pe care ti-o lasa aceste anvelope este ca nu poti pierde controlul masinii. Sunt putin cam zgomotoase, dar nu in asa hal incat sa te deranjeze.

Re: Anvelope

PostPosted: 12 Sep 2011, 14:05
by lucian
235/35/19 Pirelli P Zero Rosso FTW!!!
cu frane AP RACING :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ahhhhhh....mama, cu merge!!!!

Re: Anvelope

PostPosted: 12 Sep 2011, 14:52
by Adrian Andrunachi
Pi...relli sau pi...buni? :P

Re: Anvelope

PostPosted: 12 Sep 2011, 15:02
by lucian
x-other wrote:Pi...relli sau pi...buni? :P

tu, care lucrezi cu gume si n-ai fost in stare sa ma ajuti cu incaltari la Troll, sa nu vorbesti!!! :twisted: :twisted: :twisted:
si pe un ton relaxat: da, Pirelli, cauciucuri care in total costa cat un SAAB 9-3og second hand...pentru ca merit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Anvelope

PostPosted: 12 Sep 2011, 19:51
by Adrian Andrunachi
dom'ne, eu am fost in stare, dar nah...asa e cu carcotasii astia...una e prea scumpa, alta prea ieftina, alta cu gaura in mijloc :P

Re: Anvelope

PostPosted: 13 Sep 2011, 23:37
by lucian
x-other wrote:dom'ne, eu am fost in stare, dar nah...asa e cu carcotasii astia...una e prea scumpa, alta prea ieftina, alta cu gaura in mijloc :P

Am zis eu de vreo guma ca ar fi prea ieftina? In general m-am plans ca au gaurile prea mici (am jante pe 19").
Dar daca tot vrei sa ajuti un frate saab-ist, fa-mi o oferta de 2 gume de iarna adevarate de 235/40/18 sau 225/40/18.
Astept provincia ;)

Re: Anvelope

PostPosted: 14 Sep 2011, 09:52
by Adrian Andrunachi
Bre, da de ce nu ma suni?

Re: Anvelope

PostPosted: 25 Mar 2012, 13:45
by Nassyr
Salutari,

A cam venit vremea sa-mi incalt avionul pentru vara, dimensiunea anvelopelor fiind 215/55R16... Si desi am inspectat intens o multitudine de teste si pareri, inca nu ma pot hotari asupra carui model sa ma opresc.

Oscilez intre:
- Continental ContiPremiumContact2
- Michelin Primacy HP
- Bridgestone Turanza ER300

Ii rog pe cunoscatori, sau pe cei care le-au testat/folosit, sa-mi ofere cateva pareri despre comportamentul acestor anvelope si durata lor de viata (KM).

Daca imi sugerati sa incerc ceva din afara clasei premium, as opta intre Vredestein Ultrac Cento / Sport Trac 3 si Nokian XL V.

Va multumesc

Re: Anvelope

PostPosted: 25 Mar 2012, 14:57
by andrei_c
salut

o data cu incalzirea vremii si cum tot am fost liber am decis sa pun cauciucurile de vara inapoi zis si facut , pe langa ca unul din cauciucuri din motive inca nedescoperite a inceput sa faca galagie sta extraordinar de prost pe drum , acuma probabil m-am obisnuit cu cele de iarna care au fost 195/50-16 si cu care nu misca absolut deloc pe curbe , cu astea in 3 zile am reusit sa ma intorc de doua ori , precizez ca pe masina momentan am montant dunlop sport maxx 225/45-17 , si ma gandesc foarte serios sa trec la maxim 205/45 sau chiar 40-17 dar momentan nu am gasit o oferta acceptabila calitate/pret , mai are cineva montata o astfel de dimensiune si astept vreo parere daca se poate

Re: Anvelope

PostPosted: 25 Mar 2012, 16:07
by andybumbu
@nassyr si eu am pt vara dimensiunea 215\55\16 cu gume Michelin Primacy indice de viteza V, au cam 60-70000km fara cuvinte, eu sunt hotarat sa -mi comand 4 bucati tot Michelin, dar ultimul model- Primacy 3 indice de viteza V -aparute acuma o luna, in toate testele pe care le-am vazut,(e in primele 3 gume, per general e pe 1, doar ca e cel mai scump...dar recupereaza in timp), cu accent pe suprafete umede :idea: costa intre 145-175euro\bucata, daca aveti vreo sugestie de pret, doar pt acest model& dimensiunea 215\15\16 merci :wink:
Cauciucurile finladeze Nokian, cele de iarna sunt exceptionale, cele de vara erau pe la mijloc, dar am vazut niste teste recente 2012 sunt sub locul 5, deci raport calitate-pret super!

@andrei c, nu prea inteleg ce dimensiune vrei :idea: , un talon de 40 in Ro :lol:

Re: Anvelope

PostPosted: 25 Mar 2012, 18:21
by andrei_c
ideal ar fi un talon de 40 momentan nu am gasit nimic bun la ceea ce caut

Re: Anvelope

PostPosted: 25 Mar 2012, 22:13
by MagicPenguin
andrei_c wrote:salut

o data cu incalzirea vremii si cum tot am fost liber am decis sa pun cauciucurile de vara inapoi zis si facut , pe langa ca unul din cauciucuri din motive inca nedescoperite a inceput sa faca galagie sta extraordinar de prost pe drum , acuma probabil m-am obisnuit cu cele de iarna care au fost 195/50-16 si cu care nu misca absolut deloc pe curbe , cu astea in 3 zile am reusit sa ma intorc de doua ori , precizez ca pe masina momentan am montant dunlop sport maxx 225/45-17 , si ma gandesc foarte serios sa trec la maxim 205/45 sau chiar 40-17 dar momentan nu am gasit o oferta acceptabila calitate/pret , mai are cineva montata o astfel de dimensiune si astept vreo parere daca se poate


Banuiesc ca stiai deja ca dimensiunea talonului este procent din latimea cauciucului. Practic un cauciuc cu indicii 225/45 inseamna ca are latime 225mm si inaltime 45% din 225mm, adica aproximativ 101mm. Daca pui 205/45 o sa ai eroare mare a vitezometrului si un talon de 92mm. Iti permiti sa "cobori" aproape 1cm? 225/45 e o dimensiune perfecta pentru 17". Problema e sa alegi modelul corect de cauciuc si sa fie de fabricatie recenta. Degeaba au "carne" daca au peste 4 ani vechime... Nu o sa ai aderenta. Cu Goodyear F1 Asymmetric 2 sau Michelin Pilot Sport 3 nu o sa te intorci. De la Dunlop ai SP Sport Maxx TT care este total diferit de Sport Maxx simplu. Daca vrei neaparat sa micsorezi talonul ai varianta de a trece pe 18".