Costuri intretinere SAAB

Service mai ieftin, piese originale mai ieftine, reparatii de calitate

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby cristian_93 » 15 May 2010, 11:28

Am un SAAB 9-3 Aero model 2003 de 1 an jumate. Probleme am avut doar la una din bobinele de inductie, in rest am schimbat doar consumabile, cu revizii la 10.000 km. Inainte am avut o alfa 156 2.0 benzina, care a stat la mine 2 ani si care inca este in familie. Acum comparatia ar fi putin irelevanta: SAAB-ul avea 38.000 km cand l-am luat, iar Alfa 130.000. Totusi: Alfa 2.0 benzina are din start dezavantajul distributiei pe curea, fata de SAAB 2.0 benzina care o are pe lant. La SAAB 9-3 pe puntea fata ai doar brate inferioare, pe cand la Alfa 156 ai atat brate inferioare cat si superioare - sursa in plus de jocuri in articulatii. Un alt dezavantaj pentru Alfa este bara stabilizatoare fata, care necesita 6 ore de munca pentru inlocuire (chiar si numai pentru bucsile de la bridele de prindere!) - la SAAB se inlocuiesc bucsile in jumatate de ora. Alte capitole sensibile la Alfa le reprezinta: variatorul de turatie (da un sunet de diesel motorului), debitmetrul de aer (regleaza consumul, aprox 700 ron), sonda lambda (regleaza consumul - 5-700 ron), termostatul. Eu unul, in 2 ani cat a stat masina la mine nu am schimbat ABSOLUT NIMIC pe masina (in afara de consumabile), se pare ca am avut noroc de un motor fiabil, de care insa am si avut grija. In prezent am 2 asemenea Alfe in familie, cealalta are ceva mai putini km (120.000) si in 2 ani s-a schimbat decat caseta de directie, in rest merge ceas. Concluzia ar fi ca Alfa e mai scump de intretinut decat SAAB 9-3 >2003 si in acelasi timp Alfa este o masina care necesita ceva mai multa atentie, dar ramane o masina deosebita.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 15 May 2010, 15:37

E foarte buna comparatia ta Cristi; Alfa este o masina cu spirit, la fel ca SAAB; are nevoie si de dragoste din partea proprietarului nu numai consumabile :D
Totusi vremurile automobilului fiabil si ieftin de intretinut au cam apus demult iar ultima masina cu adevarat fiabila a iesit de pe linia de fabricatie acum 15 ani. NU mai este rentabil sa produci o masina fiabila ci una care sa te tina fara probleme majore 2-3 ani, cumparata de noua si apoi sa inceapa sa calce pe la serviceuri. Uite politica reno a avut de castigat mai mereu fiind un producator nu prea afectat de criza financiara ca si ceilalti producatori. Masini ieftine la achizitie dar niste costuri de reparatii uriase.
Am fost tentat, la randul meu, sa cumpar reno megan sedan si m-am infipt direct la cel mai puternic 2.0 16v foarte accesorizat; nu stiu daca-i lipsea ceva...a, da, fiabilitatea. Masina veche de un an cu 12.000 de km la bord, am tinut-o 6 luni, am mers cca 6000 de km si am schimbat: bec xenon, circuit electric oglinzi laterale si stopuri spate, 2 senzori de presiune roti, senzor temperatura afara care a dat peste cap si clima care incepea sa faca figuri, modul inchidere trapa, 1 motoras de inchidere centralizata, senzorul de ploaie, incepusa sa bata urat fata, la pornire scartaia cureaua de accesorii, cablu frana de mana, butoanele incepeau sa scartaie, scaunul soferului se clatina...si parca uit ceva...aaaha, discurile de frana pe fata le-am schimbat la 13000 de km pentru ca erau deja ovale...; am vandut-o intr-o mare viteza si nu mi-a mai trebuit reno pentru vecie.
Romanii traiesc sub falsa senzatie ca masinile nemtesti sunt cele mai fiabile; ei bine, nu mai sunt....de vreo 10-15 ani se fabrica masini cu probleme mari de tot. Si asta e valabil pentru toti producatorii :|
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 15 May 2010, 21:15

Cristian si eu am citit mult pe forumul Alfa Romeo,dar am ajuns la concluzia ca nu se merita investitia(tot modelul 156 imi facea si mie cu ochiul),dar am inteles ca articulatiile sunt mai sensibile,fiind o masina sport cad mai repede decat altele.Am ajuns incet incet pe forumul vostru si pe cel de la Mercedes.Am citit mult si bine si pe acel forum si am ajuns la concluzia ca modele intr-adevar fiabile sunt cele produse pana in '95,maxim anul 2000.Mi s-a pus pata pe E200 benzina sau motorina,ambele fiind foarte fiabile si cu caracter,ai impresia ca mergi intr-un tanc nu intr-o masina.Ce-i drept intr-un Saab nu am avut ocazia ca sa merg,sunt prea putine in Craiova,cred ca maxim 2-3 modele,dar intrand pe youtube si cautand si pe alte forumuri am inteles ca este o masina foarte practica,spunea cineva ca este fiabila ca in Mertzan,mai cool ca un Bmw si mai sigura ca un Volvo.Masinile franceze nu m-au atras mai deloc,poate la design,dar in rest nimic.
Asa ca am ajuns aici ca sa fac o comparatie mai mult intre Saab si Mercedes,mai ales intretinerea si confortul,cam asta astept eu de la o masina,dar sa aiba si un consum rezonabil.
Numai bine.
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby cristian_93 » 15 May 2010, 22:33

Personal, oricand mi-as lua un SAAB fara sa ma uit la costuri de intretinere sau fiabilitate. Pentru mine masina este mai mult decat un mijloc de deplasare... face parte din mine! Trebuie sa imi ofere satisfactie maxima cand o coduc, cand ma uit la ea, cand stau in ea si cand vorbesc despre ea. Din acest motiv prima mea masina a fost Alfa Romeo si acum e SAAB! Restul nu mai conteaza!
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 15 May 2010, 22:46

Si daca ar fi sa alegi intre Alfa Romeo si Saab ce ai alege? :twisted:
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby cristian_93 » 16 May 2010, 00:32

Am facut-o deja: am ales SAAB!! Am ales-o pentru siguranta, putere, tinuta de drum, lista de dotari, aspect, originalitate, sportivitate. De la Alfa am o mare slabiciune pentru 156 GTA, o masina pe care am condus-o si pe care o voi aprecia mereu.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 16 May 2010, 13:20

Vreau sa va intreb un lucru:voi de unde ati luat masina,din tara sau din afara?
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby cristian_93 » 16 May 2010, 15:34

Si Alfa si SAAB-ul le-am luat din Romania SH. Eu unul sunt de parere ca nu merita sa iti iei masina noua, sa pierzi 20% din valoarea ei cand ai iesit pe poarta showroomului si 50% dupa primul an. Prefer sa caut doua-trei luni si sa imi iau o masina in stare perfecta SH la mult mai putini bani.
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby csb » 16 May 2010, 17:25

Si eu am luat SH, era proaspat adusa din Germania, avea 2 ani si 17400 km...
De obicei tre sa fii foarte atent cu sh, eu am luat stiind de unde a fost adus si cine a adus avand incredere deplina si nu m-am inselat.
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 16 May 2010, 18:03

Pai si eu tot SH vreau,modelul pana in 3-4000 de euro,am vazut pe la nemti pe mobile destule intretinute,cel putin din pozele puse,si gasesti pana in 4000 lejer,poti sa gasesti si masini din autohaus etc.Dar mare problema e inmatricularea care costa mult,asa as prefera Bulgaria.
Stie cineva daca pot s-o inmatriculez tot in Germania pe numele meu,nefiind nevoie sa platest la stat impozit ceva,al cel roman ma refer.
PS:Cat este impozitul la un motor de 2.0 benzina,iar 2.2 diesel?RCA-ul de asemenea cat este?
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 19 May 2010, 13:04

Nici nu stiu de unde sa iau masina,ori de la noi ori de la nemti,ori benzina ori diesel.Cum se calculeaza impozitul sau rca-ul pe masina acum?Din cate am inteles daca ai motor de 2.0 benzina platesti impozit 200lei,iar pt motor 2.0 diesel cam 400 de lei.Corectati-ma daca gresesc.
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby bullet » 19 May 2010, 13:30

Eu am platit in ianuarie 148 de lei pentru motor de 1985 cc benzina.
Nu am auzit sa se plateasca diferentiat pentru benzina sau diesel.
Calculul impozitului pe masina se face in functie de numarul de cmc, dupa cum urmeaza:

- pana la 1.600 cmc: 8 RON/200 cmc;
- intre 1.601 si 2.000 cmc: 15 RON/ 200 cmc
- intre 2.001 si 2.600 cmc: 30 RON/ 200 cmc
- intre 2.601 si 3.000 cmc: 60 RON/200cmc
- peste 3.001 cmc: 120 RON/ 200 cmc
- autobuze, autocare, microbuze: 24 RON/ 200 cmc
- masa totalat autorizata de pana la 12 t: 25 RON/ 200 cmc
- tractoare inmatriculate: 16 RON/ 200 cmc;
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby csb » 19 May 2010, 22:02

Eu la 1.9 TiD am platit 206 lei.
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 20 May 2010, 07:09

Conform unui calcul simplu ai platit cu 63,5 ron mai mult = cere recalculare si explicatie; poate nu merita pentru suma aceea dar fiind vorba de statul roman si de oamenii care stau in spatele acestor interese, nu merita sa le lasi 1 leu in plus. :x
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby tony » 20 May 2010, 07:58

Fiecare autoritate locala poate sa majoreze impozitele si taxele, procentual, in fiecare an. De aceea exista diferente de impozit auto, acesta fiind unul din impozitele ce se fac venit la bugetul local.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

PreviousNext

Return to SAAB - Service

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest