Saab 95

Discutii despre seria 9-5 '10-'11

Re: Saab 95

Postby cristian_93 » 21 Jun 2010, 12:15

Da, nu conteaza marimea motorului, ci cat poate sa scoata. 180 de cai turbo nu mi se pare deloc putin. Daca asta ti se pare mic, de motoarele electrice ce mai zici atunci??? :)
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 95

Postby Edy » 21 Jun 2010, 20:53

Vechea generatie folosea motorul de 2.0 T LPT si 150 de cai; avand in vedere noua politica de downsizing mondial, motorul de 1.6 turbo mi se pare o alegere excelenta pentru entry-level la 9-5.
Nu m-ar surprinde un motor entry-level la 9-3ul nou de 1.4 si 130-150 de cai sau cine stie chiar un 1.2T voinicel de 120 de cai (in locul puturoseniei aleia de 1.8 aspirat si 122 de cai obositi)
Aveti incredere in SAAB!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby sarivanalex » 21 Jun 2010, 21:05

eu m'am referit strict la capacitatea motorului, caii sunt destui dar 180 de cai scosi dintr'un 1.6 mi se pare dubios. e foarte fortat motorul si nu cred ca o sa fie prea fiabil :oops:
intelege .. cel ce face legea n-are lege, cel ce tre' sa aleaga n-are ce alege ..
User avatar
sarivanalex
Senior
 
Posts: 219
Joined: 31 Jan 2010, 23:25
Location: ploiesti

Re: Saab 95

Postby tony » 21 Jun 2010, 21:21

Punem pariu ca da? :D
Posibil sa fie ceva probleme(nu grave) la seria produsa in primul an, ca la orice nou model. Sau n-ati auzit si de A6 cu cutia de viteze zob? S-au remediat deficientele de fabricatie, inerente unui model nou si gata.
Deci, te bagi, Alex? :twisted:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Saab 95

Postby Edy » 21 Jun 2010, 21:43

Nu este deloc fortat, iti zic si de ce: inca de la inceputul anilor 90, Honda aducea blocul de 4 cilindrii si capacitate de 1.6 16v aspirat, capabil sa dezvolte 160 de cai...din aspirat. Dar stati putin, ca intre anii 1997 si 1999 s-a produs pentru piata japoneza prima varianta a Type-Rului Civic capabil din acelasi bloc motor de 1.6 litri aspirat sa scoata ....185 de cai (da, ati citit bine). Atentie: niciodata, dar absolut niciodata nu s-a intamplat sa se intoarca vreun motor cu defectiune din cele 18 milioane de masini fabricate de atunci :shock: :shock:
Suntem trecuti bine de inceputul secolului 21; un motor de 1.6 Turbo cu 180 de cai nu este surprinzator de impins (poate daca ar fi avut 250 as mai fi zis) intr-o epoca in care motoarele de 1.4, la vanzare, au deja 180 de cai (fiat multiair Abarth sau polo gti - ibiza cupra)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 21 Jun 2010, 23:23

Problema unui motor entry level de 1.6T 180 CP nu este legata de caii sau fiabilitatea redusa, ci de cuplul motor, care, fiind rezultat dintr-un bloc de "doar 1.6", nu ar avea o curba adecvata pe toata plaja de turatii, adica de la sub 2000 si pana peste 5000 rpm. Aceeasi problema o au si toate dieselurile sub 1.6litri, se plafoneaza mult mai repede, iar de pe la 3000rpm nu mai trag cu acelasi aplomb; se mai remediaza cu functia de over-boost.Opel are un turbo de 1.6 benzinar, in mai multe trepte de putere, cu un varf de 192CP si nu am auzit de probleme de fiabilitate.
Se pune accentul pe downsizing la motoare, din mai multe pct.de vedere:
-motor mic-consum mai mic
-motor mic-emisii mai reduse
-motor mic-greutate redusa totala
-motor mic-consumabile mai reduse
-motor mic-taxe mici cu:impozitul, asigurarile, stimulente de la stat, asta nu la noi :twisted:
Edy, ai dreptate, sunt absolut convins ca pionerul in turbo va surprinde prin aparitia unui turbo sau chiar biturbo de o cilindree chiar mai mica, ce ziceti de un 1.6 BT si vreo 200-210CP?

P.S.Ce mi-ar placea un boost de la un motoras electric, cuplu mare de la turatie..zero, iar alimentarea de tip Kers, franez si incarc bateriile motorasului :lol:
Last edited by andybumbu on 22 Jul 2010, 13:34, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 95

Postby Edy » 22 Jun 2010, 09:44

andybumbu wrote:P.S.Ce mi-ar placea un boost de la un motoras electric,cuplu mare de la turatie..zero, iar alimentarea de tip Kers, franez si incarc bateriile motorasului :lol:

Mda, dar orice gadget in plus inseamna bani cheltuiti in productie si rezulta un cost mai mare de intretinere si achizitie. Totusi nu ar fi rau sa stii ca macar ai optional o motorizare hibrida iar prezenta unui sistem KERS ar trebui sa fie obligatorie pe orice masina deoarece avantajele sunt de necontestat.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby Edy » 22 Jun 2010, 21:37

Un prim review test-drive: daca nu intelegeti olandeza, exista subtitrare...in engleza!

SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 22 Jun 2010, 23:51

Super filmuletul, iar in combinatie cu limba olandeza, e bestial :wink:!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 95

Postby cristian_93 » 23 Jun 2010, 08:58

Bun review! Omul se simtea mandru ca masina este si putin olandeza... tare!! :D
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 29 Jun 2010, 01:00

Multe dotari misto la noul 95, dar am o nelamurire - optiunea scaune spate incalzite nu mai e posibila? :cry:
In varianta 95 Aero 2.8 T XWD, cu toate optiunile, se invarte pe la 70000Euroi, cam multisor :roll:
Last edited by andybumbu on 22 Jul 2010, 13:34, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 16 Jul 2010, 16:30

Daca intrati pe saab.de sunt niste prezentari ale noului 95 foarte misto :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 95

Postby manusha » 29 Jul 2010, 14:55

Masina este superba, este un real progres, dar trebuie sa spun ca pretul este cam exagerat cel putin pentru varianta care m-ar interesa pe mine (V6 2,8 Aero + optionale). Ajunge la 70.000+ Euro cu costurile de leasing incluse. In conditiile actuale, sare cu mult posibilitatile majoritatii :(
Oricum, este o masina SUPER !
SAAB 95 Aero 2.3 Turbo '02 250HP Midnight Blue
User avatar
manusha
Invatacel
 
Posts: 75
Joined: 01 Feb 2010, 11:44
Location: Ploiesti

Re: Saab 95

Postby Edy » 29 Jul 2010, 16:49

Nu uita ca vrea sa concureza E class si seria 5 care sunt masini foarte scumpe si la care daca adaugi optionale de bun simt ajungi la pretul acela destul de usor.
Eu cred ca Aero este oricum destul de bine dotat, nu stiu ce ti-ai mai putea dori mai multe. Oricum masina conteaza
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby sarivanalex » 29 Jul 2010, 17:13

da dar din pacate pentru saab, nu are "numele" necesar sa concureze strans cu seria 5 si cu E'ul .. dar totodata din fericire pentru noi n'o sa vedem toti tiganii cu 3 cefe cum mananca shaorma in noul 9-5 la semafor si le curge usturoiul pe canapea, asteptam oamenii respectabili si inteligenti nu sefii de trib :mrgreen:
intelege .. cel ce face legea n-are lege, cel ce tre' sa aleaga n-are ce alege ..
User avatar
sarivanalex
Senior
 
Posts: 219
Joined: 31 Jan 2010, 23:25
Location: ploiesti

PreviousNext

Return to Noul SAAB 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron