Problema unui motor entry level de 1.6T 180 CP nu este legata de caii sau fiabilitatea redusa, ci de cuplul motor, care, fiind rezultat dintr-un bloc de "doar 1.6", nu ar avea o curba adecvata pe toata plaja de turatii, adica de la sub 2000 si pana peste 5000 rpm. Aceeasi problema o au si toate dieselurile sub 1.6litri, se plafoneaza mult mai repede, iar de pe la 3000rpm nu mai trag cu acelasi aplomb; se mai remediaza cu functia de over-boost.Opel are un turbo de 1.6 benzinar, in mai multe trepte de putere, cu un varf de 192CP si nu am auzit de probleme de fiabilitate.
Se pune accentul pe downsizing la motoare, din mai multe pct.de vedere:
-motor mic-consum mai mic
-motor mic-emisii mai reduse
-motor mic-greutate redusa totala
-motor mic-consumabile mai reduse
-motor mic-taxe mici cu:impozitul, asigurarile, stimulente de la stat, asta nu la noi
Edy, ai dreptate, sunt absolut convins ca pionerul in turbo va surprinde prin aparitia unui turbo sau chiar biturbo de o cilindree chiar mai mica, ce ziceti de un 1.6 BT si vreo 200-210CP?
P.S.Ce mi-ar placea un boost de la un motoras electric, cuplu mare de la turatie..zero, iar alimentarea de tip Kers, franez si incarc bateriile motorasului