Saab 95

Discutii despre seria 9-5 '10-'11

Re: Saab 95

Postby tony » 28 Sep 2010, 08:46

La drivetest a fost disponibila o masina cu motorizare diesel :( de 160 CP automatic. 95-ul Aero tocmai sosise in dimineata de sambata. Masina are nerv in ea pt 1800 kg. Pozitia de conducere este tipic SAAB, adica fara cuvinte 8) . Ce mia placut cel mai mult este vitezometrul tip altimetru. E de mare efect. Cam intr-o saptamana o sa fie disponibil si modelul Aero. Eee, aici deja jucam in alta liga. Adica suspensii inteligente, motor de 300 CP, benzina :wink: . Masina este spatioasa chiar si pt. pasagerii mai inalti care ocupa loc in spate. Evident ca la 5 metri lungime e confortabila. Ca aspect exterior este senzationala. Un plus este aspectul farurilor cu tenta verzui; la fel si spatele, arata foarte bine. Pot spune ca e o masina reusita. Exista si cateva minusuri de design interior, dar cred ca vor fi remediate. Cu atat mai mult cu cat fiecare cred ca a spus ce ii place si ce nu la masina. Iar daca parerile celor care iubesc marca vor fi ascultate si puse in practica, in sensul remedierii anumitor minusuri de design interior, atunci masina nu ar avea vreo problema in concurenta directa cu trio-ul german pe piata europeana. Insa dat fiind ca e model nou, nu cred ca va exista un facelift la interior mai devreme de 2 ani.
Si nu trebuie sa se supere cineva daca exista si critici. Acestea, daca sunt intemeiate mai mult sau mai putin, dat fiind subiestivismul fiecaruia, trebuie privite pozitiv. Caci numai dezbaterea poate conduce la un rezultat bun. Masina nu este perfecta, este perfectibila. Una peste alta, masina se prezinta bine. O sa dau aici si note:
Aspect exterior: 10
Aspect interior: 7 (pierde la anumite finisari; unele materiale folosite la interior, precum si unele imbinari nu se preteaza la o masina cu pretentii premium)
Confort: 10
Motor: sa zicem 8(dar aici sunt influentat de faptul modelul testat era diesel nu benzina)
Parerea mea :mrgreen:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Saab 95

Postby mtudorascu » 28 Sep 2010, 10:05

Da Tony, iti dau dreptate si subscriu si eu la ideea ca imbinarile la interior mai trebuie lucrate.
Sunt increzator ca de anul viitor, cand inteleg ca va fi disponibil un nou "front facia" la bord, problemele vor fi remediate.
La aspectul exterior masina arata demential.
Calitatea vopselei este foarte buna de aseamenea, lucru mai rar pomenit despre Saab - nimeni nu observa calitatea vopselei Saab comparativ cu concurenta.
La tehnica iarasi sta foarte bine......mi-am imperecheat usor iphone-ul cu masina :D
HUD este foarte misto.
La masina testata mi-a placut cutia de viteze, foarte lina si inteligenta.
La un moment, in manual, dat am vrut sa schimb din a 3-a intr-a 4-a dar nu aveam ture suficiente si a aparut scris pe bord ceva gen "upshift not possible" 8)
Din ce am vazut la test, masinii ii trebuie roti late (>= 18'') deoarece modelul testat cu suspensie clasica si cu roti pe 17'' era usor de "leganat"
Per total cred ca o sa aibe succes si o sa se vanda foarte bine la Americani :)
Personal astept viitorul 9-3
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: Saab 95

Postby Edy » 28 Sep 2010, 10:49

Din pacate nu am reusit sa fac un test drive din postura soferului deoarece sunt pieton de ceva vreme si mai am de asteptat, am stat in spate si in timpul mersului la diesel suspensiile spete mi s-au parut cam rigide si zgomotoase. La denivelari lovea cu un zgomot sec, totusi nu este exclus ca sa fi fost presiune mai mare in pneurile spate.
Despre Aero, nu am cuvinte! Arata clar ca o masina moderna, interiorul este clar de nota 10, plansa de bord nu este foarte intuitiva dar te obisnuiesti repede cu toate comenzile. Apar intrebari legate de costurile de exploatare dar sunt sigur ca vor fi mai mici decat la concurenta germana. Vopseaua este excelenta desi nu sunt fanul griului, masinii ii statea bine combinatia.
Contra:
Nu mi-au pacut ornamentele din spatele rotii fata care par ca nu au continuitate...
Suportul manetei de la cutia de viteze se misca si scartaie....
Ornamentul cromat de pe bord in zona pasagerului fata pare neterminat si este prost finisat...
Locul din spate poate fi usor claustrofobic pentru ca odata asezat ai senzatia ca toate elementele se stramteaza in jurul tau. Acest aspect poate disparea odata cu venirea Combi-ului...
Acum Pro:
Designul masinii este de mare efect nota 10
Interiorul este inca odata foarte reusit deci nota 10
Audio si DVD Harman Kardon, aux si usb si hdd de 20gb - nota 10
Incalzire si ventilatie scaune - nota 10
Acum pe langa Night Panel apare HUD si viteza se masoara cu "altimetrul"- nota 10
Avem si jenti de 19 in standard - nota 10
Portbagajul nu a pierdut in capacitate fata de diesel, desi Aero are 4x4 - nota 10
Volan - nota 11!!!
La ce dotari ofera Aero (modelul prezent la intalnire) pretul este excelent 53-55000 de euro.
Motorizarea este euro 5 deci nu se plateste taxa
Impozitul este acceptabil la 2.8 , 1000 de lei anual
Cine nu si-ar dori 9-5 Aero? :lol:
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby tony » 28 Sep 2010, 13:23

Lucrurile pro le-a evidentiat Edy foarte bine, desi sunt convins ca mai sunt atatea, nu imi vine nimic in completare. O sa ma rezum la cele contra, pe care initial n-am vrut sa le scriu aici;
- modulele de comanda ale geamurilor - aspect de foarte ieftin
- imbinarile de la plansa de bord, mai ales de pe partea pasagerului - lasa de dorit
- fetele de usi, care desi sunt moi si fine la atingere au totusi un aspect ieftin
- lipsa capacelului de la manerul portierei stanga fata
- ornamentul de pe cheder de la usile din spate(acel hockey stick) este din 2 bucati iar imbinarea nu e cea mai fericita(cred ca mai bine era sa fi fost dintr-o singura bucata).

Sa nu dati cu pietre, dar astea mie nu mi-au placut.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 28 Sep 2010, 23:03

Ma simt aiurea...sabotat :roll: , mesajul meu de acum 2 sapt. aprox. , cel cu primul drive test al noului 95... a disparut.., am mai scris astazi la pranz.. si din nou...a disparut, daca deranjez pe cineva, chiar nu ma intereseaza, parerea mea despre noul saab este urmatoarea, un mare progres fata de ceea ce a produs in ultimii 10 ani :wink: , dar in acelasi timp o mare dezamagire in ceea ce priveste calitatea de asamblare a bordului, inacceptabil la nivelul clasei de adresabilitate, al noului 95, lipsa sistemului de navi in varianta de serie, rabatarea oglinzilor doar din butonul de pe usa, scartaitul plasticelor de la usa-manere, rabatarea banchetei spate, arhaic, si nu din interiorul portbagajului, modern&safe?! ACCesul in spate, greoi, te apleci mult, iar plafonul, plonjat, stai cu freza in plafon :lol:
P.S.Edy, cati dintre voi, nu isi doresc un SAAB 95 :mrgreen: , echipat full...navi, piele ventilata, HUD, tempomat cu radar, lumini active...dar la 50-55000euro minim, cam multisor, iar impozitul pt. motor de 2.8 este...2016ron/an, iar asigurarea obligatorie :? :shock: :evil: 8) , pa
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3106
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 95

Postby tony » 29 Sep 2010, 07:24

Cred ca nici concurenta nu ofera navi in serie, ci ca optional. Faptul ca bancheta se rabateaza din interior mi se pare practic. Asta pt ca oricum trebuia sa te deplasezi pana la usa spate ca sa rabatezi bancheta. Asa, faci amele operatiuni dintr-un singur loc, nu mai mergi pana la portbagaj. In privinta accesului in spate, te contrazic. Eu am 1.85 inaltime si am intrat ok in spate. Si nici n-am stat cocosat.Trebuie sa fii putin atent, dar nu e de speriat. In fond are un aspect de coupe, la fel ca CLS, VW CC. Daca nu avea forma asta si s-ar fi facut compromis la accesul in spate, masina nu ar mai fi aratat atat de bine. Ca si oferta de pret, desi n-am studiat inca, cred ca la echiparea Aero sta mult mai bine decat concurenta directa. Problema se va pune in privinta altor aspecte relevate mai sus si care vor trebui remediate. Altfel...
Nu mi-a placut nici textura materialului de pe plafon. Acel bej trebuia sa fie bej simplu nu cu insertii de ata neagra, care dupa mine nu dau bine. Cei care au interior bej stiu despre ce vorbesc.
Altfel, masina intradevar e altceva si e un progres. Eu sunt incantat de aspectul general
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Saab 95

Postby Edy » 29 Sep 2010, 08:10

andybumbu wrote:Ma simt aiurea...sabotat :roll: , mesajul meu de acum 2 sapt. aprox. , cel cu primul drive test al noului 95... a disparut.., am mai scris astazi la pranz.. si din nou...a disparut, daca deranjez pe cineva...

Nu ti-a sters nimeni nici un post si nici nu deranjezi pe nimeni, posibil ca ai activate ceva protectii firewall sau nu ai dat submit sa astepti sa apara mesajul si ai inchis imediat fereastra; cauzele pot fi multe; personal eu apreciez mult aportul tau la acest forum si astept cat mai multe posturi si interventii :)
andybumbu wrote:P.S.Edy, cati dintre voi, nu isi doresc un SAAB 95 :mrgreen: , echipat full...navi, piele ventilata, HUD, tempomat cu radar, lumini active...dar la 50-55000euro minim, cam multisor, iar impozitul pt. motor de 2.8 este...2016ron/an, iar asigurarea obligatorie :? :shock: :evil: 8) , pa

Eu m-am referit la un potential cumparator de masina noua care a mai avut sau nu SAAB inainte; normal ca daca ar fi dupa mine mi-as lua...vreo 10 9-5 aero...cate unul din fiecare culoare, dar cum SAAB are nevoie de clienti noi, care pana acum se fereau de 9-5 ca platforma tehnica era veche de 13 ani, orice alta masina parea sa fie la un secol distanta in fata. Noul SAAB pare ca a venit atat de avansat tehnologic si dpdv design incat a devenit o optiune cu sanse mari de achizitie fata de concurenta.
PS: Andy, cum sa-ti dau eu un exemplu...a, da, fii atent: eu te stiu pe tine proprietar de SAAB dar bemve lover asa ca poate-mi spui si mie cat costa bemveul seria 5 cu motorul de 3 litri turbo si 300 de cai, cu dotari asemanatoare Aero, cu optiunea tractiune integrala (asa cum e Aero standard), fiind de 3000cmc are si impozitul mai mare, asigurarea mai mare etc.
Cred ca pretul de achizitie este cu cel putin 30% mai mare...am zis cel putin 30%
Ambele masini sunt euro 5 deci nu se plateste taxa iar devalorizarea in timp este comparabila in procente.
Mai zi ceva te rog...; aceeasi variabila este valabila si in cazul mercedes E sau audi a6.
Asa ca sustin in continuare ca SAAB 9-5 MY10 ESTE o optiune cu sanse mari de achizitie in lupta cu concurenta directa.
SAAB 9-5 AERO, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-3 AERO, 2007, 2.8T Hirsch 275cp, negru
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2566
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab 95

Postby bullet » 29 Sep 2010, 08:22

78000 mi-a iesit la un E-Klasse 350 CGI de 215 kw fara 4WD si fara sa fie full :mrgreen:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 95

Postby lucian » 29 Sep 2010, 11:02

E frumoasa...comparata cu prostiile care apar zilele astea...DAR NU E O CLASICA!!!
cel putin nu acum
Luati un Viggen coupe, puneti-l langa un 911 si o sa intelegeti la ce ma refer....
Bate usor spre masina de corporatist ajuns...CEO/CFO si alte prostii de astea :twisted:
Eu...astept coupe-ul care va veni ;)
TRUBO sa aiba, ca restul punem noi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
In rest: mai multa electronica, mai multe sanse de casting (pentru cei care fac service-ul)....

parerea mea!
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: Saab 95

Postby csb » 29 Sep 2010, 17:19

Eu cred ca masina e un progres absolut si ce dotari contine cred ca e o varianta f buna fata de cele nemtesti.
Nu mai intru in detalii ca au facut ceilalti dar pot sa spun ca masina e superba dar prea mare pentru preferintele mele. Speram ca noul 9-3 va fi cel putin la acest nivel si va fi urmatoarea masina a mea :P (poate pana at se termina ciza :? )
Ce as preciza privind drive test-ul este ca 160cp e cam putin pt. caroseria asta. Mi-ar placea mult sa simt cei 300 XWD pe un traseu liber (nu in Buc)
HUD e un vis neimplinit pt mine :P
Mi-a placut mult ecranul mare al navigatiei si grafica, pacat ca navigatia costa destul de mult si n-ai RO. Varianta fara navi e putin sec.

P.S> Pt Lucian tre sa scoata SAAB un coupe mai "chel" ca sa-l tuneze dupa placul lui 8)
Candva visam la in BMW dar mi-a cam trecut de cand am SAAB, MERCEDES nu merci, AUDI te rupe la intretinere, poate un MAZDA 6 sau HONDA ACCORD ar merge.... etc.
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Saab 95

Postby tony » 29 Sep 2010, 20:26

csb wrote:....poate un MAZDA 6 sau HONDA ACCORD ar merge.... etc.

Sau o Honda Civic Type R/S :wink:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Saab 95

Postby sarivanalex » 29 Sep 2010, 21:05

tony wrote:
csb wrote:....poate un MAZDA 6 sau HONDA ACCORD ar merge.... etc.

Sau o Honda Civic Type R/S :wink:

sau o pisicuta 325 dublu vanos TUNATA :mrgreen: sau de ce nu ?! logan 1.6 16 valve :mrgreen: mi'a marturisit un ocnash de curand ca "i'am dat 195 la bemweu frate pe autostrada si abea am ajuns loganu ala" triplu :mrgreen:
intelege .. cel ce face legea n-are lege, cel ce tre' sa aleaga n-are ce alege ..
User avatar
sarivanalex
Senior
 
Posts: 219
Joined: 31 Jan 2010, 23:25
Location: ploiesti

Re: Saab 95

Postby sarivanalex » 29 Sep 2010, 21:05

apropo tony .. vezi ca ai o promisiune facuta :lol: vine CINCIU'
intelege .. cel ce face legea n-are lege, cel ce tre' sa aleaga n-are ce alege ..
User avatar
sarivanalex
Senior
 
Posts: 219
Joined: 31 Jan 2010, 23:25
Location: ploiesti

Re: Saab 95

Postby graal33 » 29 Sep 2010, 21:55

Foarte frumoasa , in primul rand!
Cutia automata o recomanda pentru persoane prea ocupate sa schimbe vitezele!
Plafonul lasat in spate e incomod persoanelor mai inalte de 1,85!
Solutia pentru schimbarea vitezelor manual este ca la jocuri (tot clasica cutie manuala e mai faina!)
Am accelerat-o mai brusc in modul automat si i-a luat cam mult pana sa schimbe!
In rest nu-ti dai seama ca e saab decat din fata, spatele e ciudat-frumos!
Cam atat!drive testul putea fi mai lung...:)Poate incercam si bolidul debarcat atunci in curtea cobalcescu!


ps: Edi mutumim pentru ca ne-ai adus sa vedem/testam si noi tehnologiile de la noul Saab!
Saab 93 SE 2,2 tid 2000
graal33
Junior
 
Posts: 24
Joined: 08 Aug 2010, 21:13

Re: Saab 95

Postby andybumbu » 29 Sep 2010, 23:25

Merci de aprecieri Edy :wink: :oops: , eu ma refeream la sistemul de rabatare a banchetei spate ca este arhaic, ma rog o chestiune de gust, dar problema este de siguranta, de ce? pentru ca daca iti sparge un geam, iti rabateaza bancheta din interiorul masinii si iti goleste portbagajul, pe cand in varianta 93 SS nu e posibil, poate doar prin cotiera sa scotoceasca si asta daca e deschisa :lol: , asta o spun in calitate de patit, adica mi-au spart un VW golf in Germania, mi-au rabatat bancheta spate si m-au facut de 2 amplificatoare&instalatia audio pe butuci, deci?? :roll:
Saab-ul este oarecum in situatia lui peugeot, adica ei au clasa medie si mare, adica ei prin 2 modele ca si saab-ul cu 93&95 trebuie sa lupte cu nemtoaicele C,E sau seria 3-5 si Audi cu A4&A5 care au si al treilea greu peste 5 metrii, de aici rezulta un 95 zic eu peste normal are >5 metrii, unde il parchezi :?:
O alta intrebare, are in varianta automata si buton sport de comanda al transmisiei cum este la 93SS?
Tot ciudat mi s-a parut rabatarea oglinzilor doar din butonul de pe usa?
Fara sa fi intrat in noul seria 5, pot spune ca nu sufera comparatie, poate doar la pret si oricum la o revanzare, tot un Bmw sau Mercedes stau mai bine, iar daca noul 95 e burdusit de tehnologie, inseamna ca noul cinciar sau E-class sunt navete spatiale :lol:Oricum problema celor de la Saab nu este atragerea unor clienti de la tripleta germana, ci sa-i convinga pe fostii proprietari sa cumpere ceva nou made by Spyker-Saab :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3106
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to Noul SAAB 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest