Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

Ce si de unde sa cumparam

Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

Postby AlexPet94 » 09 Feb 2019, 22:55

Salutare tuturor,

Aceasta este prima mea postare pe acest forum asa ca, doresc a incepe prin a va multumii pentru aprobarea membership-ului :D .

Okay, acum cateva zile am cumparat un Saab 9-3 din 2006 1.9 TiD 88 kw din Pitesti - am facut un test drive de ~20 km inainte de achizitie. Masina se comporta ok, tragea decent - un zgomot usor enervant care se auzea de la una din rolele de la distributie ( nu mi-am facut griji ). La drumul inapoi spre Bucuresti, in accelarare, la 190-200 KM/h, masina mi-a "dat in nas" si mi-a aparut martorul Check Engine in bord. Am oprit in prima benzinarie dar, nu se vedea sau auzea ceva diferit doar ca masina nu mai tragea deloc, deloc! Dupa cateva ore, am fost nevoit sa plec cu ea din nou si am observat ca avea tendinta, sub accelarare constanta dar nu brusca, sa mearga "in suturi". Deasemenea, masina porneste relativ greu (sta 2 secunde la automat) la rece, iar la oprire, daca nu e actionat ambreiajul, scoate un sunet foarte puternic (metalic)

Intre timp, am fost la 3 mecanici cu 3 opinii diferite.

Mecanicul 1 - Masina pusa pe tester si actionat EGR din tester (motorul a murit) - am fost anuntat ca EGR e dus si ca ori il reconditionez sau cumpar altul ori il anulez.
Mecanicul 2 - Masina pusa pe tester Bosch (nu mai stiu ce model) - filtrul de combustibil dus, in rest valori nominale la tot (ceea ce e mai mult decat ciudat)
Mecanicul 3 - Masina urcata pe elevator, scos scutul motor si observat urmatoarele lucruri:

1.Curge ulei pe la turbo, ansamblul turbo era murdar negru si avea cativa stropi prelinsi in interiorul scutului.
2.Curgea ulei destul de mult din cutia de viteze ( eu cat timp am stat sub ea, au picat vreo 2-3 picaturi).
Concluzia Mecanic 3- trebuie schimbat/reconditionat turbo + schimbat kit ambreiaj + volanta.

Am ales sa fac schimbul de ulei si filtre + kit distrbutie + pompa apa si sa astept sa vad daca problema sa trage din cauza filtrului de combustibil. [EDIT] :roll: : Deasemenea, am ales sa ii curat EGR de depunerile de calamina. Masina e gata maine (10.02).
Voiam sa va intreb daca voi ati mai intampinat probleme de genul si ce ma sfatuiti sa fac? :shock:
AlexPet94
 
Posts: 1
Joined: 08 Feb 2019, 22:43
Location: Bucuresti

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

Postby gfery » 10 Feb 2019, 11:45

sa nu mai mergi cu 200km/h in 'Germania'? Mai ales cu o masina abia cumparata despre care nu stii cum a fost intretinuta?
gfery
Master
 
Posts: 278
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

Postby dhoom » 10 Feb 2019, 13:58

Salutare și să o stăpânești sănătos... Cum naiba de nu te-ai dus într-un service pentru verificare?!? Și să mergi cu 200.. Mare curaj. Suna la EDS București pentru verificare amănunțită, tech 2

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 118
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Multiple Probleme Saab 9-3 Z19DT

Postby pisic88 » 10 Feb 2019, 21:09

pana sa te apuci de turbo eu zic sa verifici intercoolerul, mare mirare sa nu fie crapat, cam cedeaza. si eu aveam scurgeri de ulei "de la turbo". 10 mecanici au zis ca turbo e dusa, motorul intra in protectie, insa unul care stia de problema cu intercoolerul, mi-a si aratat ca aia era problema si nu turbina. depunerile, pe partea de admisie, se fac in mare parte din cauza aerului care nu vine cu destula presiune. furtune sparte, coliere slabite, intercooler spart, turbina dusa ...
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 130
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest