Edy wrote:Vaaaai de capul si de zilele mele
Saab-ul este una dintre cela mai accesibile masini din lume si printre cele mai transformabile. Accepta GPL foarte usor, uleiul din cutia de viteze este cel clasic de motor 10w30 sau 10w40 iar la servo poti sa pui orice lichid de servo sau ulei de cutie automata. Nu mai dati bani aiurea, auzi 100 de lei pe litrul de ulei hidraulic...
E pe bune?
Nu ca as vrea sa reinviu un thread deja adormit, insa as dori sa schimb si eu lichidele si uleiurile, si n-as vrea sa-mi prind urechile, sunt si eu un biet incepator.Dar daca e adevarat...
Tocmai am verificat nivelul lichidului de servo impreuna cu un prieten mecanic, nu "de-al casei", dar destul de priceput. Ceea ce voiam sa va spun e ca mi-a infirmat una dintre cele sustinute aici pe forum, un lucru de care si eu eram foarte sigur, anume toleranta pe care o manifesta Saab-ul ca masina in ceea ce priveste lichidele si uleiurile ce-i "curg prin vine". Mai ales in cazul lichidului de servo, lichid care trebuie schimbat, dupa el e o mare problema daca se ajunge a se completa, directia nu "mananca" lichid precum motorul ulei, doar cu cel recomandat de producator, in cazul nostru "Saab CHF 11S power steering fluid". O alta problema e nivelul care trebuie controlat destul de des si atunci cand lichidul respectiv e caldut, nici prea rece , nici fierbinte, deoarece acesta tinde a-si modifica volumul, fiind foarte sensibil din acest punct de vedere prin insasi natura sa, putand astfel sa avem o informatie falsa in ceea ce priveste nivelul. Iar daca nivelul variaza, de obicei negativ, fiind sub semn, chiar si de cativa milimetrii, deja se vor avertiza anumite probleme in exploatarea sistemului de directie si in principal va fi afectata pompa, aceasta putand oricand sa se defecteze. De fapt, imi spunea ca odata ce ai ramas fara lichid si o fortezi pentru cateva zile sau ore, fara sa realizezi ceea ce faci, sigur aceasta te va lasa. Imi spunea ca pompa e ceea care nu tolereaza alte tipuri de lichide, aditivi tip Metbond sau Lube, fiind gandita sa lucreze doar cu lichidul de standard Saab. In cazul pierderilor de lichid era de parere ca trebuie controlat o-ring-ul, garnitura de cauciuc de pe capacul rezervorului, de multe ori pierderile avand loc chiar pe acolo, cauciucul garniturii imbatranind nu mai etanseaza. Daca nu e de acolo atunci deja sunt alte probleme pe la caseta, aici nu am inteles prea multe... In principiu, desi nu era de la Saab, mi-a recomandat sa folosesc doar lichidul Saab, odata la doi ani, si sa fiu atent ca nivelul sa nu o ia razna. Daca se respecta lucrurile astea, e foarte greu e sa-ti ''procuri" o defectiune la directie, mai ales ca Saab-ul e recunoscut pentru rezistenta si precizia acesteia, in practica intalnindu-se foarte rar cu asemenea tip de defectiune. Nu stiu pe la noi in Romania, dar aici e poate ultima problema, mecanicii respectand anumite recomandari din manualele de folosinta.