Lichid servodirectie (CHF 11S)

Ce si de unde sa cumparam

Lichid servodirectie (CHF 11S)

Postby drmihaim » 08 Sep 2010, 15:31

Stie cineva de unde pot gasi ca sa completez uleiul de directie recomandat in cartea tehnica, adica CHF 11S.
Nu am gasit pe nicaieri nici pe comanda, unii ma intreaba ce culoare are...rosu, galben sau verde...dupa ce am desfacut capacul de la baterie care acopera si borcanul cu lichid servo...surpriza...nu am putut sa desurubez sub nici o forma sa vad culoarea...ma rog ...asta se va rezolva probabil...
N.B. din cate stiu eu pompa de servo e mecanica si nu electrica...sper sa nu ma insel...
Saab 9-3 2.2 TiD 2004
User avatar
drmihaim
Nou venit
 
Posts: 12
Joined: 30 Mar 2010, 13:57
Location: Braila

Re: Ulei servodirectie...

Postby tony » 08 Sep 2010, 20:01

Eu am schimbat prin februarie anul asta toate lichidele: servo, cutie si antigel; pe langa uleiul de motor, se intelege. Din cate imi aduc aminte culoarea lichidului servo este verde. In niciun caz nu as recomanda completarea, ci inlocuirea lichidului, avand in vedere ca masina are 6 ani(la fel ca a mea). Pot sa spun ca dupa inlocuire directia are un feed-back mult mai bun decat inainte. Eu mi-am procurat ce am avut nevoie de la Bosch Car Service din Brasov. Banuiesc ca exista si in Braila sau Galati. Daca nu, incearca la o reprezentanta Opel si cere lichid servo pentru Vectra C. Motorul care il ai este acelasi ca pe Vectra C.
Sa ma corecteze cineva daca gresesc, desi nu cred.

PS Daca retin bine trebuie 1 l de lichid servo iar costul e de cca 80-100 lei. Nu pune alt lichid.
Last edited by tony on 09 Sep 2010, 09:10, edited 1 time in total.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Ulei servodirectie...

Postby drmihaim » 08 Sep 2010, 20:47

Multi mi-au zis ca totul e echivalent cu Vectra B desi nu stiu care e diferenta intre B si C...oricum din afara borcanului lichidul parte verde...eu am cautat fix codul CHF 11S si nu prea am avut succes...ma gandesc sa incerc si la reprezentanta din Buc....
O intrebare insa tot mai am...e normal sa se mai piarda sau trebuie sa caut o defectiune undeva...?
N.B. nivelul e cam la 1-1,5 cm sub minim...
Saab 9-3 2.2 TiD 2004
User avatar
drmihaim
Nou venit
 
Posts: 12
Joined: 30 Mar 2010, 13:57
Location: Braila

Re: Ulei servodirectie...

Postby raducumucu » 08 Sep 2010, 21:00

teoretic gasesti la saab si la bmw. daca nu ai saab in oras si nici bmw, trebuie sa ceri lichid servo verde la orice magazin. lichidul de servo e de doua tipuri-verde si rosu. ala rosu - care se pune de obicei si in transmisia automata - e mai ieftin si se gaseste mai peste tot. ala verde se gaseste mai greu. eu am avut numai verde, dar dupa ce mi-am schimbat caseta de directie (la sfatul prost al unui mecanic de la reprezentanta), aia de acolo de la targoviste mi-au pus rosu si mi-au zis ca e bulshit faza cu verdele, ca ar fi facut verde ca sa te puna pe tine sa il iei doar de la reprezentante, sa mai faca aia un ban. mi-au zis ca totul tine de aerisire, sa se faca calumea. mi-au pus rosu si asta a fost. nu am simtit ca ar fi vreo diferenta. aia oricum faceu doar casete si as zice ca se pricep, ca vin din toata tara la ei. acum tu pui ce stii tu ca tre sa pui, sa nu se arda pompa de servo sau ceva si sa ma pui sa iti decontez.
raducumucu
Senior
 
Posts: 115
Joined: 18 Apr 2010, 10:21

Re: Ulei servodirectie...

Postby tony » 09 Sep 2010, 09:18

Diferenta tehnica este ca lichidul rosu are o plaja de temperatura intre -40 grade si pana la 130 gr. Celsius.
Cel verde este de la -40 la +100 gr.Celsius
http://thesaabsite.com/93/93Saabsitefluids9303on.htm
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Ulei servodirectie...

Postby drmihaim » 09 Sep 2010, 13:05

Din link-ul tau vad ca CHF 11S este rosu iar cel verde are alt cod (CHF7.1) si ca nu se amesteca in nici un caz...in concluzie inteleg ca trebuie sa caut lichid rosu sau ideal sa reusesc sa desurubez capacul sa vad culoarea celui pe care il am deja...multumesc tuturor ptr explicatii!
Saab 9-3 2.2 TiD 2004
User avatar
drmihaim
Nou venit
 
Posts: 12
Joined: 30 Mar 2010, 13:57
Location: Braila

Re: Ulei servodirectie...

Postby drmihaim » 09 Sep 2010, 13:19

Intre timp am gasit pe oilmag.ro lichidul respectiv....
Saab 9-3 2.2 TiD 2004
User avatar
drmihaim
Nou venit
 
Posts: 12
Joined: 30 Mar 2010, 13:57
Location: Braila

Re: Ulei servodirectie...

Postby Edy » 09 Sep 2010, 14:53

Vaaaai de capul si de zilele mele :D :D
Saab-ul este una dintre cela mai accesibile masini din lume si printre cele mai transformabile. Accepta GPL foarte usor, uleiul din cutia de viteze este cel clasic de motor 10w30 sau 10w40 iar la servo poti sa pui orice lichid de servo sau ulei de cutie automata. Nu mai dati bani aiurea, auzi 100 de lei pe litrul de ulei hidraulic...
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Ulei servodirectie...

Postby tony » 09 Sep 2010, 18:33

Add. Edy
:?: Da. Atat costa 1 l de lichid servo, adica undeva la cca. 100 lei. Sau n-am inteles eu mesajul? :roll:
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Ulei servodirectie...

Postby Edy » 09 Sep 2010, 20:31

Pai nu ai zis tu asa? Ca 1 l e 80-100 de lei? Ma da ce e? Lichid "racing" de formula 1! :lol: :lol:
Ok, ei pot sa recomande si "Evian" pentru lichid de parbriz, ei si? Trebuie sa dau 15 ron pe sticla de evian de 1 l ca sa pot sa spal insectele? Uleiul ATF la 20 de ron bidonul (de culoare rosie, da) este arhisuficient...
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Ulei servodirectie...

Postby florin » 12 Sep 2010, 21:47

fratilor,...
uleiul pentru cutiile de vit aut (ATF, rosu, la reprezentanta, recomandat de producator) este 8eur+tva/l;
lichidul de servodirectie (verde, la reprezentanta, recomandat de producator) este 8.5eur+tva/l;
da, aveti dreptate, uleiul de servodirectie era 80..100ron cu/fara tva si ATF-ul...,cine mai stie...?
daca stie nea Mitica ca (scuze de cacofonie) uleiul ala verde e mai scump si castiga reprezentanta mai mult (ca se vinde la reprezentante)... si tu crezi Radule...
florin
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 02 Sep 2009, 08:41

Re: Ulei servodirectie...

Postby razza13 » 12 Aug 2011, 19:56

Edy wrote:Vaaaai de capul si de zilele mele :D :D
Saab-ul este una dintre cela mai accesibile masini din lume si printre cele mai transformabile. Accepta GPL foarte usor, uleiul din cutia de viteze este cel clasic de motor 10w30 sau 10w40 iar la servo poti sa pui orice lichid de servo sau ulei de cutie automata. Nu mai dati bani aiurea, auzi 100 de lei pe litrul de ulei hidraulic...

E pe bune? :oops: Nu ca as vrea sa reinviu un thread deja adormit, insa as dori sa schimb si eu lichidele si uleiurile, si n-as vrea sa-mi prind urechile, sunt si eu un biet incepator.Dar daca e adevarat... :idea:



Tocmai am verificat nivelul lichidului de servo impreuna cu un prieten mecanic, nu "de-al casei", dar destul de priceput. Ceea ce voiam sa va spun e ca mi-a infirmat una dintre cele sustinute aici pe forum, un lucru de care si eu eram foarte sigur, anume toleranta pe care o manifesta Saab-ul ca masina in ceea ce priveste lichidele si uleiurile ce-i "curg prin vine". Mai ales in cazul lichidului de servo, lichid care trebuie schimbat, dupa el e o mare problema daca se ajunge a se completa, directia nu "mananca" lichid precum motorul ulei, doar cu cel recomandat de producator, in cazul nostru "Saab CHF 11S power steering fluid". O alta problema e nivelul care trebuie controlat destul de des si atunci cand lichidul respectiv e caldut, nici prea rece , nici fierbinte, deoarece acesta tinde a-si modifica volumul, fiind foarte sensibil din acest punct de vedere prin insasi natura sa, putand astfel sa avem o informatie falsa in ceea ce priveste nivelul. Iar daca nivelul variaza, de obicei negativ, fiind sub semn, chiar si de cativa milimetrii, deja se vor avertiza anumite probleme in exploatarea sistemului de directie si in principal va fi afectata pompa, aceasta putand oricand sa se defecteze. De fapt, imi spunea ca odata ce ai ramas fara lichid si o fortezi pentru cateva zile sau ore, fara sa realizezi ceea ce faci, sigur aceasta te va lasa. Imi spunea ca pompa e ceea care nu tolereaza alte tipuri de lichide, aditivi tip Metbond sau Lube, fiind gandita sa lucreze doar cu lichidul de standard Saab. In cazul pierderilor de lichid era de parere ca trebuie controlat o-ring-ul, garnitura de cauciuc de pe capacul rezervorului, de multe ori pierderile avand loc chiar pe acolo, cauciucul garniturii imbatranind nu mai etanseaza. Daca nu e de acolo atunci deja sunt alte probleme pe la caseta, aici nu am inteles prea multe... In principiu, desi nu era de la Saab, mi-a recomandat sa folosesc doar lichidul Saab, odata la doi ani, si sa fiu atent ca nivelul sa nu o ia razna. Daca se respecta lucrurile astea, e foarte greu e sa-ti ''procuri" o defectiune la directie, mai ales ca Saab-ul e recunoscut pentru rezistenta si precizia acesteia, in practica intalnindu-se foarte rar cu asemenea tip de defectiune. Nu stiu pe la noi in Romania, dar aici e poate ultima problema, mecanicii respectand anumite recomandari din manualele de folosinta.
Last edited by razza13 on 18 Sep 2012, 21:06, edited 1 time in total.
9-3 ss Vector 175 cp leat 2003
User avatar
razza13
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 20 Jun 2011, 10:21
Location: Pordenone, Italy

Re: Ulei servodirectie...

Postby mishueen » 08 Nov 2011, 01:42

m-am uitat de curiozitate si la mine sa vad culoare.....exista negru ? :shock: ori am buba ori clar nu a fost schimbat de secole. Are o culoare negru-pacurie... grav tare?!!?
SAAB 9-3 19tid 2006 150CP negru
mishueen
Junior
 
Posts: 20
Joined: 01 Aug 2010, 13:08

Re: Ulei servodirectie...

Postby tibygall » 02 Aug 2012, 19:48

Salutare,as dori sa stiu si eu va rog cum se schimba uleiul la servo am un Saab 93 1.8t biopower
tibygall
Nou venit
 
Posts: 14
Joined: 30 Jul 2012, 14:27

Re: Ulei servodirectie...

Postby MagicPenguin » 24 Jan 2013, 18:02

Pentru ce interesati de subiect, am gasit un lichid de servo produs de FEBI:

ZENTRALHIDRAULIKOL Febi 06161

Ulei pentru servodirectii de culoare verde de la producatorul german Febi Bilstein.
Este un ulei hidraulic sintetic ,folosit in sistemele centrale hidraulice respectiv la servodirectii unde producatorii de autovehicole recomanda un ulei de servo cu specificatiile:
- VW TL52146
- MAN M3289
- Opel B 0400070
- Opel 1940715
- Opel 1940766
Se poate folosi si acolo unde se cere Pentosin CHF 11S.

http://www.oilmag.ro/uleimotor/zentralh ... 94722.html

Precizez ca WIS recomanda 93 160 548 Power steering fluid, norma prezenta in fisa tehnica a lichidului de mai sus: http://www.febi-parts.com/article.php?r ... nput=06161

In plus si Pentosin CHF 202 prezinta norma SAAB:
http://www.pentosin.net/specsheets/Pentosin_CHF_202.pdf

In cazul in care lichidul de servo este negricios, verificati daca exista urme de lichid la exterior in jurul capacului rezervorului. Este o problema cunoscuta la 9-3 2003+ faptul ca cedeaza simeringul din pompa de servo, iar aceasta este "inundata" cu ulei de motor. Surplusul rezultat din combinatia ulei motor + lichid servo iese (in multe cazuri) din rezervor. Asadar, pentru acele urme de lichid de pe rezervor nu este de vina (doar) garnitura capacului de la rezervor! Cauza problemelor este simeringul! Atentie: uleiul de motor deterioreaza caseta de directie! La fel si utilizarea altor tipuri de lichid de servo in afara celor care au specificatia 93 160 548!

Simeringul:

Simering pompa servo.jpg
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Next

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron