check engine aprins

Ce si de unde sa cumparam

Re: check engine aprins

Postby Dansb » 10 Dec 2012, 11:30

mountin wrote:DPF-urile astea sunt o pacoste,...


N-as zice, cred ca conteaza mult si stilul de condus (ma refer regimul de turatii). Eu am cu 30.000 km mai putin decat Adi, i-am facut sambata diagnoza, mi-a dat saturatie de 26% si 180 km de la ultima regenerare (ultimii 600, cu exceptia unui drum la Paltinis, i-am facut exclusiv in oras).
Nu i-am facut niciodata o regenerare fortata, desi, sincer, ma cam mancau degetelele sambata, mi-ar fi placut sa vad la cat ar fi scazut saturatia, plecand de la acel 26%.
Am renuntat insa, pentru ca mi-am adus aminte ce-a postat Bullet cu ceva timp in urma, intr-un alt topic :wink: :lol: .
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: check engine aprins

Postby manolodsv » 10 Dec 2012, 11:50

Dansb wrote:
mountin wrote:DPF-urile astea sunt o pacoste,...


....., plecand de la acel 26%.
Am renuntat insa, pentru ca mi-am adus aminte ce-a postat Bullet cu ceva timp in urma, intr-un alt topic :wink: :lol: .

Ce a postat Bullet ? sa nu mai caut :mrgreen:
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: check engine aprins

Postby Dansb » 10 Dec 2012, 13:07

Era ceva in engleza, tradus pe scurt si foarte liber: "daca ceva merge/functioneaza bine, nu incerca sa afli de ce". Nici eu n-am rabdare sau timp, poate ne aduce aminte Dorin :roll: .
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: check engine aprins

Postby danplux » 08 May 2013, 08:28

Eu am avut următoarele simptome la motorul 2.2 TiD, pe cei 2000 km parcurşi recent în regim de autostradă:
- la 130 km/oră turaţia motorului era de 3000 rpm (îi plăcea cu indicatorul de turaţie drept în sus şi cel de acceleraţie la 90 de grade faţă de acesta, înspre dreapta, să zic aşa :| ), în treapta a V-a;
- ori de câte ori, din cauza traficului, frânam şi reduceam viteza iar turaţia scădea pe la 2300-2400, după care acceleram iarăşi către 3000 rpm (în aceeaşi treaptă), deci nu o ţineam constant aşa sau nu o lăsam să-şi reducă viteza din frâna de motor, nu îi mai plăcea şi se aprindea "check engine"; la fel am păţit şi dacă am introdus într-a IV-a, după care am accelerat motorul;
- la început continuam să merg cu ea aşa, însă am observat că la un moment dat îşi pierdea puterea, deci eram nevoit să opresc; după câteva minute, la pornire rămânea aprins "check engine" însă se oprea după ce acceleram şi intram în treapta de viteză/ regimul de turaţie normal (dintr-a IV-a în a V-a). Mi s-a întâmplat asta de vreo trei ori, pe parcursul călătoriei;
... Aşa că m-am învăţat să am mare grijă la modul în care ţin motorul la turaţia dorită, fără să îl mai supăr cu decelerări şi accelerări repetate în viteza a V-a. Altfel, a mers excelent!
EGR-ul a fost curăţat astă iarnă, când am cumpărat maşina, iar asta a fost prima călătorie adevărată, eu folosind-o numai prin oraş şi împrejurimi (regim de turaţii redus).
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: check engine aprins

Postby manolodsv » 08 May 2013, 08:33

La motorul de 2.2 Andy (Bumbu) este specialist :mrgreen:. Ceva probleme ai cea maiu uzuala find furtunele de turbo -verifica. Cand accelerai brusc se aprindea martorul la bord ? Daca da verifica furtunele - trage aer fals pe undeva. Dupa ce opreai si porneai iar isi revenea ? Daca tot da vezi totusi furtunele.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: check engine aprins

Postby danplux » 08 May 2013, 08:55

Da, problema apărea când se schimba regimul normal de croazieră, atunci când într-a cincea trebuia să mai reduc din viteză, după care acceleram din nou (ori reduceam, acceleram un pic, după care reduceam din nou .... condiţii de trafic). Însă m-am gândit şi eu la furtune citind despre problema asta înainte. O să le verific, pentru siguranţă. Deşi forţă are, era OK la 3000 rpm sau peste!
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: check engine aprins

Postby manolodsv » 08 May 2013, 09:00

Accelereaza brusc, cu pedala pana la podea si in trepte inferioare si daca nu are putere si se aprinde martorul furtunele iau aer fals. Cea mai simpla problema si usor de rezolvat. Daca furtunele sunt intacte atunci ai alta problema si pentru care ar fi bine sa pui un tester pe ea.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: check engine aprins

Postby Dansb » 08 May 2013, 09:07

Ar mai putea fi clapeta de acceleratie :roll: . E simplu de desfacut si curatat :wink:

Fac un edit, pentru ca daca ai facut mai multi km intr-un regim de mers inadecvat, e bine sa mai vezi si EGR-ul. Poate da acele simptome de care vorbesti daca-i blocat pe semiinchis. Dac-ar fi blocat pe inchis, n-ar trage deloc, iar pe deschis, n-ar da simptome (asta a fost in cazul meu).
Last edited by Dansb on 08 May 2013, 09:43, edited 2 times in total.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: check engine aprins

Postby danplux » 08 May 2013, 09:23

Furtunele cred că sunt OK. Depăşirile din scurt le face ca o nebună, mi-a plăcut enorm să o pilotez între Arad şi Piteşti. O să verific şi clapeta de acceleraţie, eventual un tester. Mulţumesc!
... Ce mă deranjează acum e un sunet metalic prelung, atunci când virez roţile la viteze mici (de ex. în parcare sau colţuri de stradă) numai după ce înainte am frânat maşina.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: check engine aprins

Postby andybumbu » 08 May 2013, 10:49

Raspunde specialistul :mrgreen:
Danplux, e posibil sa ai vreun furtun de vaccum cu por, deci exclus sa-l depistezi vizual, ideal schimbate toate odata, deci sa elimini problema din fasa
-mai mult ca sigur, clapeta de acceleratie -valva EGR- si senzorul de pe clapeta, trebuiesc curatate dupa cum spune si Dan, presupun ca ai trecut de 200000km :?: si probabil ca nu au fost curatate niciodata

-eu voi executa aceasta operatiune cel tarziu saptamana viitoare, am trecut de 199000km,
-si la mine intra aleator in limp mode, dar isi revine, de la sine, specialitate saab 8) ori dupa ce opresc& repornesc motorul sau resetez eroarea cu OBD2, cred ca are legatura cu valva EGR care ramane blocata...desi la mine a fost schimbata cu vreo 30000km in urma :roll:

-pt zgomot-

-verifica placutele de frana, cele de pe interior se uzeaza mai repede, dar e posibil sa ai si vreo pietricica intrata pe la etrier-sau aparatoarea discului...probabil ca sunetul e tot timpul, dar se aude doar la viteza mica

-nu stiu daca ai scut de plastic sub motor, daca ai, ridica masina pe un elevator, da-l jos scutul si inspecteaza in amanunt saab-ul, uita-te si pe la intercooler, eu l-am avut bulit, adica era zob partea inferioara si am mers asa vreo 10000km.....fara sa depistam problema

-depasirile, o joaca, vorba aia 'i-am ciuruit' pe toti in mini excursia in zona Sibiului :mrgreen:
-ce Vmax ai ajuns cu 2.2 tau, eu peste 220km/h-pe ceas, dar cat de curand voi verifica cu GPS, evaluez peste 212-215 :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: check engine aprins

Postby danplux » 28 May 2013, 21:32

Să vă mai spun cum stă treaba ... acum, că m-am întors din concediu:
- în ţară nu i-am făcut nimic, în sensul că mă prinsesem cum stă treaba cu regimul de turaţie într-a cincea, însă ... începuse să facă nazuri în treapta I şi a II-a. Se aprindea martorul de la motor şi fie trăgeam pe dreapta şi o turam un pic la relanti, fie într-a II-a, mergeam uşor cu ea (oricum nu puteam trece de 2000 ture), după care îşi revenea singură ,relativ repede. Mă gândeam că o să schimb furtunele la întoarcerea în Polonia;
- am avut o "surpriză", într-o seară, când după vreo doi km de la pornire, la un semafor, s-a oprit motorul singurel. Am înnebunit! L-am repornit şi nu am mai avut problema asta. Mă gândeam că o fi de la "super-motorina" de la Rompetrol, că tocmai ce alimentasem în ziua respectivă ... o fi fost vreo impuritate :?: ;
- pe drum nicio problemă, doar cea cu "check-engine", când am oprit peste noapte în Dresda. Ideea este că în ziua respectivă am condus mai bine de 12 ore, de la Sibiu, constant cu viteză mare;
- la final, chiar după ce am ieşit de pe autostradă, îmi dă uşor în nas şi mi se aprinde martorul de ulei. La plecarea din ţară, nivelul era ok;
- a doua zi ... cu ea la service (unul privat, numai pentru Saab). Au pus Tech2 pe ea şi au ieşit erori la valva EGR şi senzorul "crankshaft position" (scuze că nu i-am cerut exact codurile). Tipul mi-a spus că ei schimbaseră toate furtunele de vacuum când o dusesem înainte de plecare, iar cu uleiul ... culmea, la jojă nivelul de ulei era la jumătate, însă în bord îmi suna "alarma" şi se aprindea martorul. Părerea a fost că s-ar putea să fie ceva în neregulă cu senzorul de ulei şi ca valva EGR să fie de vină pentru problemele de vacuum, chiar dacă fusese curăţată la 215500 km. Acum am 220500, după circulat pe aici şi drumul către casă şi retur.

Aşa că a rămas să merg lunea viitoare să mai facem o diagnoză şi să o "internăm". Am observat astăzi însă, în timp ce ploua, cum de sub ea se prelingea, pe lângă apă, şi o interesantă făşiuţă multicoloră :idea: .
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: check engine aprins

Postby danplux » 29 May 2013, 18:18

Am găsit ceva interesant legat de funcţionarea defectuoasă a motorului în cazul unei probleme la CRANKSHAFT POSITION SENSOR:
http://www.doityourself.com/stry/7-cran ... symptoms#b
... sper să ajute.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: check engine aprins

Postby danplux » 04 Jun 2013, 22:05

Am fost cu maşinuţa la service, i-au schimbat senzorul poziţiei arborelui cotit (Crankshaft position) şi senzorul presiunii uleiului (se defectase şi pe acolo pierdea şi ulei). Au mai curăţat valva EGR şi senzorul admisiei de aer; plus completarea cu ulei, am dat cam 100 de euro.
A urmat o spălare, iar acum "tipa" se simte iarăşi în largul ei ... pupa-i-aş grila, de frumoasă ce este!
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Previous

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron