by Viorel » 10 Sep 2014, 22:02
Salut,
La Saab 9-3 dupa 2003, spirala de contact a airbag-ului sofer este inclusa intr-un modul numit CIM (Column Integration Module) care este amplasat pe coloana volanului, sub acesta si mai integreaza: comutatoarele de lumini si stergatoare, senzor de unghi de rotatie pentru ESP, etc.
Daca spirala este intrerupta sau are o intermitenta de contact (f. Probabil la masini mai vechi), solutia este inlocuirea si reprogramarea CIM, care nu e deloc ieftin.
Recomandarea mea este sa mergi la un service care dispune de testerul GM Tech2 cu software pentru Saab; astfel vei putea avea un diagnostic exact si nu vei arunca bani pe fereastra. Erorile sistemului de airbag-uri sunt detectate in general exact de tester, iar modulul cu pricina este unul dintre cele mai importante in reteaua masinii.
Off the record, daca defectul este intr-adevar doar o intrerupere a spiralei, am vazut oameni (cunoscatori:) demontand modulul si remediind defectul prin lipire, dar nu recomand (spirala este solicitata la orice manevra si lipitura se poate desface). Apoi, in caz de... Doamne fereste, nimeni nu garanteaza ca acel contact refacut se va comporta bine la curentul de declansare al cartusului de airbag. Safety first!
Pe scurt: service- Tech2- diagnoza.
O seara buna si sper ca ti-am fost de folos,
Viorel