Page 1 of 2

Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 11:45
by Dansb
1. Ajutor de la cine s-a mai confruntat cu aceasta problema:
Am ramas fara curent vineri dimieata (10 v), nu mi-a mai pornit masina, am pornit-o cu o masina "donatoare". Dupa aia, mi-am facut treaba, a pornit normal peste zi, sambata a pornit, duminica la fel. Am masurat incarcarea si era cam mica - am suspectat puntea de diode+regulatorul. Problema asta o voi dezvota in partea a 2-a.
Parking heaterul nu-l mai pot programa de atunci (ma refer la A,B,C), dar cu motorul pornit functioneaza normal. Cu motorul oprit, cand intru in Settings/Parking heater, in momentul in care vreau sa schimb optiunea, care este "Off" (default), nu se activeaza, se aude un beep exact ca atunci cand desk-ul sau laptop-ul respinge o comanda. La fel cand intru pe "Timing A, B sau C". Pur si simplu, nu mai pot programa incalzirea. Celelalte setari functioneaza corect, nu sunt probleme. Inca n-am pus OPcom pe ea, sa vad daca are erori stocate, o voi face dupa masa.
Stie cineva, ceva, in legatura cu aiureala asta?
2. Rezolvare a unei probleme cu care stiu ca se confrunta multi proprietari de Saab si Opel cu motorizarea 1.9 diesel.:
Spuneam mai sus ca incarcarea era insuficienta - 13,4-13,6 V. Stiam ca incarcarea, cu toti consumatorii porniti, n-are voie sa fie <13,9 V. Subliniez ca bateria este Varta Silver, 85 A/800Ah si e, practic, noua - din septembrie 2012.
M-am perindat pe la mai multi "specialisti", care mi-au recomandat demontarea alternatorului si verificarea/schimbarea puntii de diode si a regulatorului, precum si a periilor. N-o mai lungesc, la reprezentanta Opel, tehnicianul electronist (singurul meserias adevarat, de fapt), a masurat incarcarea si la iesirea din alternator, unde era 14,1-14,2 V, spre deosebire de valorile de la borne, de 13,4-13,6 V. S-a uitat si la cablul care face legatura intre baterie si electromotor si a vazut ca are camasa izolatoare topita. Era contact imperfect in papucul respectiv => suprasolicitarea bateriei si o economie de ~350 lei (punte de diode + demontat/montat alternator)
Diagnostic corect => cumparare papuc din bronz, de camion => cheltuiala de 20 lei, in loc de cel putin 300-400 de lei - avusesem o oferta de schimbare a cablului respectiv la banii astia. TOTAL BANI SALVATI = 6-700 lei :wink: :!:
Concluzie: alternatorul, daca nu are probleme, furnizeaza >14 V (poate ajunge si la 14,4), iar orice valoare mai mica masurata la bornele bateriei inseamna ca undeva, pe traseu, este o problema de contacte.

Revin la punctul 1 - circul cu masina doar in weekend si, de cand a dat frigul, intotdeauna programam parking heater-ul sa porneasca cu 15-20 minute inainte de-a pleca, era programat inclusiv vineri dimineata. Probabil o fi pornit, dar s-a oprit cand s-a descarcat bateria. Ieri dupa-masa am incarcat bateria cu redresorul, dar tot n-am reusit sa fac programarea.
Repet intrebarea - stie cineva cum se poate (re)activa programarea parking heater-ului?

PS
bogdan99 wrote:...in momentul in care a montat-o nu imi arata ora pe navi pentru ca nu avea semanl gps sa o ia.....

Multumiri lui Bogdan pentru pont, daca eram mai atent, rezolvam mai repede... Din pacate, am reactionat doar in privinta Tech2-ului si n-am "procesat" chestia cu semnalul GPS :evil:

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 14:17
by Bogdan99
salut ,

din cate stiu e legat de data si ora de la masina , in momentul in care a ramas fara baterie a pierdut datele si se programeaza doar din soft

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 14:40
by Dansb
Bogdan99 wrote:salut ,

din cate stiu e legat de data si ora de la masina , in momentul in care a ramas fara baterie a pierdut datele si se programeaza doar din soft

O sa verific, s-ar putea sa fie ceva adevar in ce spui. I-am schimbat navigatia, nu mai este legata la ECU, dar parca am mai decuplat bateria de atunci... NU mai tin minte exact :oops: .
Daca-i asa, atunci recuplez device-ul original, ii setez ora si data si ar trebui sa mearga.
Va tin la curent.

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 15:29
by Bogdan99
si eu am alta navigatie pe ea nu imi functioneaza sa setez eu ora la care sa porneasca pentru ca nu am fost sa o invete din soft .... , cred ca doart trebuie sa ii pui testerul pe ea si sa ii faca ceva setari de acolo

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 15:37
by Dansb
Bogdan, cum spuneam mai devreme, eu inca am navigatia OEM. Nu cred ca voi avea nevoie de tester, pentru ca absolut sigur, pe vremea cand inca n-o inlocuisem, am avut decuplata bateria si la recuplare a trebuit sa-i actualizez ora. Cred ca setarea orei (si) in ECU se face prin Navi OEM. E o simpla teorie (de fapt, deductie logica) si o voi verifica dupa-masa.
Oricum, merci de pont, cred ca se confirma ca lucrurile (aparent) complicate au solutii simple :mrgreen: .
I hope so :?

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 20:35
by Dansb
Am pus navigatia originala, am setat ceasul, dar nimic. Se pare ca nu aia era solutia.
Astept in continuare si alte sugestii :?

Re: Parking heater

PostPosted: 21 Jan 2013, 20:45
by manolodsv
Probabil iti va trebui un Tech 2 sa vezi partea de incalzire.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF

Re: Parking heater

PostPosted: 22 Jan 2013, 09:39
by Bogdan99
asta am spus si eu mai sus , trebuie setat din soft cu ajutorul tech2

Re: Parking heater

PostPosted: 24 Jan 2013, 21:56
by Dansb
Bogdan99 wrote:asta am spus si eu mai sus , trebuie setat din soft cu ajutorul tech2

Nu se poate seta din soft cu Tech2. Am fost azi la NM, Calin s-a straduit vreo 2 ceasuri, NIMIC. Nu exista nici o eroare stocata (absenta sau prezenta). Am pus si la NM unitatea OEM, nu se poate seta data (zz/ll/aaaa), doar ora, am setat-o, dar degeaba. Rog pe cei care au navigatie OEM, modelul facelift, sa verifice daca exista posibilitatea setarii datei, noi n-am gasit-o. Eventual o poza cu meniul respectiv ar fi de ajutor.
Daca aveti ceva idei, sunt bine venite :mrgreen:

Re: Parking heater

PostPosted: 24 Jan 2013, 22:04
by manolodsv
Ai intrebat pe Calin daca nu cumva cand ai scos navigatia OEM trebuia intai desperecheata cu tech 2 si apoi scoasa ?

Sent from my airplane 9-3 SS TID BLACK

Re: Parking heater

PostPosted: 25 Jan 2013, 00:10
by MagicPenguin
Nu cred ca are legatura daca nici cu ea pusa la loc nu a mers...

Re: Parking heater

PostPosted: 25 Jan 2013, 01:32
by csb
Dansb wrote:
Bogdan99 wrote:asta am spus si eu mai sus , trebuie setat din soft cu ajutorul tech2

Nu se poate seta din soft cu Tech2. Am fost azi la NM, Calin s-a straduit vreo 2 ceasuri, NIMIC. Nu exista nici o eroare stocata (absenta sau prezenta). Am pus si la NM unitatea OEM, nu se poate seta data (zz/ll/aaaa), doar ora, am setat-o, dar degeaba. Rog pe cei care au navigatie OEM, modelul facelift, sa verifice daca exista posibilitatea setarii datei, noi n-am gasit-o. Eventual o poza cu meniul respectiv ar fi de ajutor.
Daca aveti ceva idei, sunt bine venite :mrgreen:


Navi OEM are doar ora... nu arata nicaieri data :!:
Ora se seteaza si se afiseaza doar pe navi.

Re: Parking heater

PostPosted: 25 Jan 2013, 08:12
by Dansb
csb wrote:Navi OEM are doar ora... nu arata nicaieri data :!:
Ora se seteaza si se afiseaza doar pe navi.

Multumesc, Barna, confirmi ce (nu) am gasit si noi ieri. Enigma totala. Azi noapte m-am mai gandit la o posibilitate: sa verific toate sigurantele, poate s-o fi ars vreuna care ar putea avea legatura cu heaterul. Desi, slabe sperante, cred ca orice siguranta arsa s-ar fi materializat si printr-o eroare vizibila cu Tech2 sau OPcom. Nu stiu, mai sap si eu, sapa si Calin... :oops:

Re: Parking heater

PostPosted: 25 Jan 2013, 08:54
by Bogdan99
eu iti spun ce mi-au spus cei de la Auto cobalcescu cand am montat navi Kenwood ca il poate seta doar cu tech2 , dar in momentul in care a montat-o nu imi arata ora pe navi pentru ca nu avea semanl gps sa o ia..... daca ei s-au inselat la modalitatea de activare a parking heterului imi cer scuze ca te-am indus in eroare...

Re: Parking heater

PostPosted: 01 Feb 2013, 16:43
by Dansb
Problem solved :wink: Extrem de simplu :evil: :mrgreen:
M-a ajutat prietenul despre care am mai spus ca e mare pasionat intr-ale automobilelor (a avut Opel, are BMW, si nu-i cocalar, dar, placandu-i masina, si-a asumat riscul incadrarii in categorie :roll: ).
I-am dat un telefon, pentru ca epuizasem toate sursele/posibilitatile (am tot amanat sa-i solicit ajutorul din orgoliu prostesc, exista o mica disputa amicala-ntre noi - Saab vs. BMW), i-am explicat despre ce-i vorba si m-a sunat dupa vreo 30-40 de minute: "monteaza-ti inapoi navigatia OEM si activeaza GPS-ul, ca-si ia informatia de calendar/ora de la sateliti". L-am consultat pe Barna cu privire la posibilitatea activarii in lipsa hartilor de Ro (mi-era lehamite sa-l mai montez/demontez inca o data, o facusem deja de vreo 4 ori), mi-a spus ca se activeaza, am montat/activat/demontat si acum am parking heater perfect fuctional. Nu este nevoie de Tech2 decat daca nu mai exista unitatea originala a masinii. Altfel, e nevoie de o imperechere a unei alte unitati (cred ca si radio-CD simplu) cu ajutorul Tech2.
M-am gandit sa va impartasesc lucrul asta, va poate scapa de nervi si timp pierdut.
Multumesc celor care s-au implicat si au incercat sa ma ajute
I'm a very proud and happy Saab owner.
S-auzim de bine :P