Pentru cei care nu stiu cum sa sesizeze cand se face regenerarea DPF-ului, m-am gandit sa le impartasesc din experienta mea:
1. In mers, nu-ti pot da seama, nu se modifica absolut nimic, nici la sunetul motorului, nici in comportamentul masinii, deci se face insesizabil.
2.
La ralenti, ieri, pentru a treia oara intr-un an, am observat ca are
foarte mici intreruperi si foarte usoare modificari de turatie (sus/jos), de foarte scurta durata. Pentru ca am mai trecut prin asta de doua ori si pentru ca alaltaieri tocmai ii facusem diagnoza cu OpCom (845 km de la ultima regenerare, 80% saturatie), am iesit din nou pe centura Sibiului si-am facut vreo 50 km cu 2500 rot/min.
La intoarcere, i-am facut o noua diagnoza si aveam 45 km de la regenerare si 9% saturatie.
Concluzie: daca in momentul in care ajungeti acasa (si daca oricum mai lasati sa toarca motorul 1-2 minute pentru racirea turbinei
) apar modificarile de ralenti, NU OPRITI MOTORUL, mai dati o tura de 10-15 minute,
fara sa turati motorul excesiv, oricum sunt create conditiile de temperatura necesare regenerarii.
Sper sa va ajute pe unii dintre voi
.
PS:MagicPenguin wrote:Eu stiu ca ies noxele. Aparatul ala stiu ca masoara CO2-ul si daca ai catalizator care isi face treaba, ar trebui sa fie ok. Poate ma insel.
Aparatul masoara
opacitatea gazelor, in regim de 5200-5250 de rot/min, regim in care EGR este, oricum, inchis. Catalizatorul este responsabil pentru continutul de CO2. Deci, anularea EGR-ului nu este sesizabila la ITP
Si mai e o chestie: din auzite, masinile dotate cu DPF si EGR n-au sonda Lambda! Mai sap, sa ma conving de acest lucru (Manolo, nu m-ajuti?
)