Curatare filtru de particule

Ce si de unde sa cumparam

Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 21 Mar 2013, 16:42

In primul rand, rog moderatorii sa stearga daca considera ca este reclama (desi nu cred...)
Destui dintre noi s-au plans de filtrul de particule. Am gasit doua variante, pentru cine este interesat:
1. http://rosnol.ro/curatare-filtru-dpf/dpf-cleaning-kit/ este DIY
2. http://www.filtreparticule.ro/ mi se pare mai ok, daca ofera si acea garantie si daca o si acopera :roll:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare filtru de particule

Postby MagicPenguin » 21 Mar 2013, 17:22

I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby bullet » 21 Mar 2013, 17:30

Dar daca-l scoti/anulezi, mai ies noxele la ITP ?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 21 Mar 2013, 18:51

MagicPenguin wrote:Sau: http://www.tuningchip.ro/category/anula ... pffap-off/ si ati terminat balciul. :mrgreen:

Antonio, la solutia asta as opta doar cand n-as mai avea incotro. Am citit ce scriu tipii, cam aceleasi argumente le aduc si cei care-l curata, cu singura diferenta ca ei spun ca se poate curata :roll: Tind sa-i cred, pentru ca este imposibil sa nu existe o solutie suficient de coroziva care sa spele cenusile acumulate.

bullet wrote:Dar daca-l scoti/anulezi, mai ies noxele la ITP ?


Noxele ies, dar si fum va iesi la greu :x Si neeegru, ca dupa sepie :mrgreen:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare filtru de particule

Postby bullet » 21 Mar 2013, 20:40

Pai daca iese fum, nu ies nici noxele. Aparatul ala de la ITP masoara opacitatea gazelor de evacuare. Deci daca e fum de Roman Diesel, pa.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby MagicPenguin » 22 Mar 2013, 03:34

Eu stiu ca ies noxele. Aparatul ala stiu ca masoara CO2-ul si daca ai catalizator care isi face treaba, ar trebui sa fie ok. Poate ma insel.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 22 Mar 2013, 06:36

Asa stiu si eu. Am o cunostinta cu un Vectra C care l-a anulat, noxele i-au iesit in limite acceptate, dar scoate fum. A mea nu scoate.
Deocamdata vad ca nu am probleme, dupa regenerari am si 8%, asa ca in viitorul mai mult sau mai putin indepartat nu-mi fac griji din pricina lui.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare filtru de particule

Postby bullet » 22 Mar 2013, 10:56

Probabil trec folosindu-se de artificii tehnice. Daca s-ar respecta procedura ca la carte ma indoiesc ca ar mai lua ITP-ul.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby andybumbu » 22 Mar 2013, 13:31

Costul cerut pt anularea din soft a DPF mi se pare de domeniul SF, peste 1000ron :shock:
Toti stim ca ITP in Ro este doar o formalitate, iar sculele multor statii, inclusiv ale statului, sunt ori slabute, ori nu sunt utilizate la parametrii optimi etc
Rezultatul acestor verificari= gunoaiele de masini, adevarate epave aduse in ultimii ani, speculand legea asta de 2 bani+ cel mai dramatic, pericolul public reprezentat de verificarea doar formala a starii tehnice de catre RAR :arrow: viitorul...si mai crunt :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Curatare filtru de particule

Postby MagicPenguin » 23 Mar 2013, 01:29

Dan, a ta nu scoate fum la mers normal, dar cand face regenerarea sunt sigur ca "recupereaza" - motiv pentru care filtrele astea de particule mi se par cam inutile. :lol:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 23 Mar 2013, 07:37

Nu stiu ce sa zic, in privinta masinii sunt pedant spre paranoic - tot timpul cu ochii pe bord, in oglinda si atent la orice zgomot.
N-am vazut niciodata fum dupa mine, dac-ar scoate, crede-ma ca nu mi-ar scapa.
Dar te contrazic cu argumente: cu vreo 2-3 luni in urma am facut o regenerare, cu Op-com, unui SAAB la mine in curte. Avea check-engine aprins, nu se mai tura peste 3000, 130% plin, etc. Nu a iesit fum in intelesul consacrat - negru, gros, ci GAZE cu un miros intepator, in volum mare si la o temperatura foarte ridicata (s-a topit gheata de sub evacuare cam in 10-15 sec). Turometrul undeva intre 2500-2800. A durat vreo 15-16 minute.
DPF-ul nu-i degeaba, exista pe Club Opel un tip care se pare ca e destul de calificat/specializat in aceasta materie. Explica cu lux de amanunte ce e DPF-ul, ce rol are si cum se regenereaza. Ceea ce rezulta in urma regenerarii sunt tot felul de noxe si compusi mult mai putin daunatoare mediului decat daca n-ar fi (bineinteles ca pana la regenerare, noxele sunt filtrate). Daca vrei, pun linkul aici, e interesant.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare filtru de particule

Postby MagicPenguin » 23 Mar 2013, 13:17

Ar fi interesant sa aflam mai multe detalii despre acest filtru. Daca e totul intr-un singur post, poti pune intr-un topic nou chiar postarea cu copy/paste citand sursa.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Curatare filtru de particule

Postby csb » 23 Mar 2013, 14:50

Eu am facut cu Tech2, de 2 ori de cand am masina dar in timpul regenerarii nu iesea fum negru doar gaze ff calde am si testat a aprins instantaneu o buc de carton.
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 23 Mar 2013, 16:02

MagicPenguin wrote:Ar fi interesant sa aflam mai multe detalii despre acest filtru. Daca e totul intr-un singur post, poti pune intr-un topic nou chiar postarea cu copy/paste citand sursa.


Antonio, imi pare rau, dar nu e un singur post si nu mai am rabdarea necesara pentru a concatena (deh, varsta), asa ca pun un link, cu sugestia de a cauta posturile userului @malin1. Sunt lucruri cu adevarat interesante.
Celor care o vor face, spor la... citit :wink:
http://www.clubopel.com/link.php?url=ht ... 30#1517630
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Curatare filtru de particule

Postby Dansb » 14 Oct 2013, 08:05

Pentru cei care nu stiu cum sa sesizeze cand se face regenerarea DPF-ului, m-am gandit sa le impartasesc din experienta mea:
1. In mers, nu-ti pot da seama, nu se modifica absolut nimic, nici la sunetul motorului, nici in comportamentul masinii, deci se face insesizabil.
2. La ralenti, ieri, pentru a treia oara intr-un an, am observat ca are foarte mici intreruperi si foarte usoare modificari de turatie (sus/jos), de foarte scurta durata. Pentru ca am mai trecut prin asta de doua ori si pentru ca alaltaieri tocmai ii facusem diagnoza cu OpCom (845 km de la ultima regenerare, 80% saturatie), am iesit din nou pe centura Sibiului si-am facut vreo 50 km cu 2500 rot/min.
La intoarcere, i-am facut o noua diagnoza si aveam 45 km de la regenerare si 9% saturatie.
Concluzie: daca in momentul in care ajungeti acasa (si daca oricum mai lasati sa toarca motorul 1-2 minute pentru racirea turbinei :wink: ) apar modificarile de ralenti, NU OPRITI MOTORUL, mai dati o tura de 10-15 minute, fara sa turati motorul excesiv, oricum sunt create conditiile de temperatura necesare regenerarii.
Sper sa va ajute pe unii dintre voi :mrgreen: .

PS:
MagicPenguin wrote:Eu stiu ca ies noxele. Aparatul ala stiu ca masoara CO2-ul si daca ai catalizator care isi face treaba, ar trebui sa fie ok. Poate ma insel.

Aparatul masoara opacitatea gazelor, in regim de 5200-5250 de rot/min, regim in care EGR este, oricum, inchis. Catalizatorul este responsabil pentru continutul de CO2. Deci, anularea EGR-ului nu este sesizabila la ITP :P
Si mai e o chestie: din auzite, masinile dotate cu DPF si EGR n-au sonda Lambda! Mai sap, sa ma conving de acest lucru (Manolo, nu m-ajuti? :lol: )
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Next

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest