Plecand la un drum lung de aprox 1500km full incarcat, inclusiv remorca mea, cu peste 600kg, saab-ul la fel, masina era descarcata pe fata, adica cu botul ridicat. dupa putini km am constatat ca directia are asistarea variabila... Ma gandeam ca o fi de la supraincarcarea masinii, defectiune a pompei servo sau din zona alternatorului, adica ceva electric
Am oprit intr-un peco si am inspectat vizual compartimentul motor, sa vad daca curge lichidul servo, curea de accesorii sarita, care patineaza etc, zgomote, directia bracata-stg-dr-vizual-audio, nimic
Bineinteles, era aproape logic ca e ceva electric, de aceea am incercat sa rulez cat mai mult fara farurile aprinse si doar cu DRL-urile, chiar si noaptea, drumul durand fix 17 ore nonstop.
Am ajuns cu bine, tot drumul asistarea fiind variabila aleatoriu...dar specific saab, am ajuns
Dupa cateva zile, timp in care nu a mai facut nici o figura, neavand timp sa verific incarcarea...mi-a aparut pe SID, low voltage....deci era clara cauza, bateria obosita ori alternatorul. Am mers imediat la mecanic, verificat, verdictul clar, alternatorul dus
Kilometrajul masinii tale nu e deloc redus, mai pe romaneste, e momentul sa-ti pice oricand- toate Verifica-ti cu ocazia asta, tot ce tine de alternator, fulii, curea, alternator, baterie si demarorul, desii, la rulajul asta, km sunt facuti pe autostrada, deci nu sunt multe porniri-opriri.
Anul trecut am patit exact acelasi lucru, adica in complet aceleasi circumstante, repet, aceleasi, din senin, fara preaviz, dand cheie, aud cum zboara o curea din zona compartimentului motor...sambata la ora 12.30 , deschid capota...si vad cureaua de accesorii, care la 2.2TiD are 2 m lungime toata facuta gimkana..repede fuga acasa , lasa remorca,fuga la saab dealer, asa fara servo, toti consumatorii opriti si am reusit 12,55 la ora 13,00 inchideau, cauza, fulia de la vibrochen forfecata
Deci si atunci nu ma lasat bestia diesel, dar ulciorul..