furtune hidraulice servodirectie

Ce si de unde sa cumparam

furtune hidraulice servodirectie

Postby dgt » 30 Oct 2013, 17:38

daca nu s-a mai lovit cineva de o astfel de problema, s-o dezbatem.
in timp ce ma uitam prin motor sa vad de unde trebuie desfacut furtunul de retur al rezervorului servo pentru a goli (si apoi reumple cu lichid nou) instalatia am vazut ca pe furtunul de tur e o mica dara umeda. aparent, la imbinarea cu niplul rezervorului, furtunul e usor fisurat si pierde lichid.

asadar, pentru ca toata hardughia tur rezervor-pompa e vreo 200$, m-am interesat de reparatii pentru astfel de furtunuri, avand in vedere ca traseul are la ambele capete cauciuc si in mijloc o portiune de metal (vezi poza, item 5).

intrebarea e, nu as putea pune un furtun de la un capat la celalalt rutat intr-o maniera mai putin tembela decat au facut-o din fabrica (vezi poza, item 5)? pe saabcentral am vazut o astfel de abrodare dar vreau pareri neaose.

nu vad ce utilitate ar avea sectiunea aia metalica intre doua furtunuri de cauciuc alta decat a media diametre diferite intre cele doua sectiuni, dar ele par identice. as putea face rost de furtun hidraulic mesh din inox cu proprietati superioare celor din fabrica.

pareri?
Attachments
traseu.png
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby Dansb » 30 Oct 2013, 18:57

Nu stiu cum e/care sunt pretentiile la SAAB, dar iti pot spune o solutie gasita de mine la o alta masina, mult mai veche: Opel Rekord 2.3D, af 1982.
N-avea din fabrica instalatia servo, volanul mergea destul de greu, masina fiind foarte grea. Am gasit o instalatie OE pe un alt Rekord, la dezmembrari, dar conductele au fost rupte sau strambate. Am apelat la un atelier care confectioneaza furtune hidraulice, au tot felul de fitinguri, mi-au facut furtunele si-am circulat cu ea din '92 pana-n 2005. Furtunele nu mi-au facut nici o problema, am dat masina la fier vechi in primavara asta, inca functiona ireprosabil, inclusiv servo.
Parerea mea e sa adopti solutia asta, e mult mai ieftina, si-n plus poti face ce traseu vrei tu.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby dgt » 30 Oct 2013, 19:06

pai cam asta vroiam sa fac, dar doar cu cablurile ce pleaca din rezervorul de lichid, nu cele intre pompa si caseta de directie.
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby Dansb » 30 Oct 2013, 22:02

Eu a trebuit sa le comand pe toate.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby dgt » 01 Nov 2013, 12:37

am luat 2m de furtun hidraulic 16mm (tur) si 2m de 10mm (retur), masurate la interior, total 45ron de la proflex (str. orastie) cand schimb lichidele le si montam.
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby Dansb » 01 Nov 2013, 16:54

45 lei cu fitinguri cu tot? :shock:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: furtune hidraulice servodirectie

Postby dgt » 01 Nov 2013, 19:33

nu, doar furtunele. fitinguri nu sunt de facut ca sunt pe stutz+colier. de montat le montez eu dupa ce le desface un gigi.

later edit:
montarea celor 2 furtune a durat 45 de minute adica 40ron in plus la gigi care s-a ocupat, total 85ron, in loc de 230$+manopera, am si rerutat furtunul de alimentare al pompei (vezi poze).

290 - la caseta (se ajunge mai greu)
289 - la pompa
Attachments
CAM00290[1].jpg
CAM00289[1].jpg
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron