incalzire motor la temperaturi joase

Ce si de unde sa cumparam

incalzire motor la temperaturi joase

Postby dgt » 03 Dec 2013, 18:58

am tot citit pe net vav de problema si sunt multe pareri atat pro cat si contra:

principalul argument pro ar fi ca uleiul nu ajunge in portinuea superioara a blocului motor atunci cand pornesti pe ger decat dupa 2-3 minute, pornind fara aceasta lubrefiere poate dauna pe termen lung.
principalul argument contra ar fi depunerile de carbon cauzate de arderea ineficienta ce se produce atunci cand tii masina la relanti pana se incalzeste.

eu personal o tin la relanti pana cand acul indicator al temperaturii uleiului trece din zona de rece in zona de exploatare. pe net altii zic ca mai mult de 30 de secunde nu sunt necesare si ca mai usor incalzesti motorul in exploatare USOARA, adica sub 2000rpm.

deci, ce facem?
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: incalzire motor la temperaturi joase

Postby Dansb » 03 Dec 2013, 20:07

dgt wrote:...principalul argument pro ar fi ca uleiul nu ajunge in portinuea superioara a blocului motor atunci cand pornesti pe ger decat dupa 2-3 minute, pornind fara aceasta lubrefiere poate dauna pe termen lung.

Un ulei bun, din clasa 0W... sau 5W... ajunge in tot motorul in primele secunde de functionare, datorita pompei de ulei, doar exista rampa de ungere si in partea superioara a blocului motor. Parerea mea este ca un mers la ralenti de 30 sec, pana-ti cureti parbrizul, e suficient, dupa care, pana la atingerea temperaturii optime, ideea e sa nu-l turezi >2500 ture.
dgt wrote:...eu personal o tin la relanti pana cand acul indicator al temperaturii uleiului trece din zona de rece in zona de exploatare.

Cred ca-i vorba de temperatura lichidului de racire (antigel), nu?
dgt wrote:pe net altii zic ca mai mult de 30 de secunde nu sunt necesare si ca mai usor incalzesti motorul in exploatare USOARA, adica sub 2000rpm.

Total de acord cu ce spun aia, dar poti merge pana-n 2500 :roll:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: incalzire motor la temperaturi joase

Postby n0iz3 » 04 Dec 2013, 22:06

Eu m-am obisnuit ca atunci cand motorul este rece, sa il las 1 minut sa se incalzeasca inainte sa plec si nu il fortez deloc pana nu se incalzeste :)
2008 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Laurin & Klement
ex-2003 Saab 9-3 SS 2.0t. You hear the turbo spooling... aaaaaaand I'm gone.
Image
User avatar
n0iz3
Saabist
 
Posts: 552
Joined: 16 Aug 2011, 10:20
Location: Bucuresti

Re: incalzire motor la temperaturi joase

Postby manolodsv » 04 Dec 2013, 22:48

Cand pornesc benzina il las sa scada turatia motorului de la aprox. 1600 - 1800 pana se stabilizeaza in jurul la 900 rot/min. La diesel cand porneste il las cam un minut si apoi plec, turatia fiind in jur de 900 din momentul pornirii motorului. De forjat numai atunci cand incepe sa creasca peste prima diviziune temperatura la lichidul de racire la benzina si la diesel cand incepe sa bage putina caldura in habitaclu.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: incalzire motor la temperaturi joase

Postby AlexandruB » 16 Dec 2013, 10:28

Foarte utile informatiile, eu o lasam cam un minut dar dupa ii cam rupeam dintii :)
Saab 9-3 TTiD "Black Betty" 230CP 500Nm
AlexandruB
Junior
 
Posts: 27
Joined: 09 Sep 2012, 16:47


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron