Trepidatii la relanti

Ce si de unde sa cumparam

Re: Trepidatii la relanti

Postby andybumbu » 09 Apr 2014, 23:05

Dupa cum am mai scris, eu am avut o intrare in limp mode, total aleatorie :twisted: A durat peste un an si peste 40k km. Se traducea astfel, mers perfect 200km h, picat in nas 130km h, tras pe dreapta in prima parcare, motorul pornit inca 5 minute, apoi oprit scos-bagat cheie, plecat, 1000km totul perfect
Sau, pornit bestia, direct in limp mode pe bord, bagat OBD resat eroarea sau erorile, uneori mergea alte ori nu, ma innebunise. Pana la urma, dupa ce am schimbat n piese, am ajuns sa inlocuiesc turbina, care a fost deosebit de menajata, ma refer la pornit si mai ales la oprire...dar totusi ma tinut >211k km
Nu neaparat trebuie sa scoata zgomote turbina, noi avem turbine cu geometrie variabila, palele se pot agata din cand in cand, vaccum-ul , etc. Eu zic ca nu ar strica sa cureti valva EGR si turbina
La diesel bujiile au rol doar la pornire, fum albastru e de la consumul de ulei, fumul negru e pe partea de alimentare-combustie, adica e combustibil nears.
Inercooler-ul in ce stare e, debitmetrul, admisia? Consumul e mai mare decat deobicei?
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Trepidatii la relanti

Postby manolodsv » 10 Apr 2014, 06:13

Nu prea are legatura cu topicul - dar cine stie - ieri alimentat, resetat la zero consumul mediu si nr de km apoi plecat spre Bucuresti. A inceput sa trepideze motorul mai tare ca de obicei, mers extraurban la maxim 100km/h si consumul mediu crestea 7%, 8%, 9% am tras pe dreapta dupa 10 km, am lasat motor pornit m-am uitat sub capota nimic dubios (pentru mine), am plecat nai departe. Consumul a crescut pana la 10,5% pana am facut 30 km, apoi a inceput sa scada. Ma apucase nebunia. Dupa ce a inceput sa scada consumul nici motorul nu mai facea asa scandal. Apoi a urmat concluzia mea - se regenera filtrul de particule, azi pun testerul sa vad cati km sunt de la ultima regenerare. M-am intrebat despre faptul de mai sus pentru ca pana acum regenerarile le facea in mers nu am apucat nici una asa de la cap cum sa plec de pe loc. Ultimii 300 km fiind facuti numai urban.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Trepidatii la relanti

Postby manolodsv » 10 Apr 2014, 07:50

Asa a fost cum am spus - regenerare. Dus intors Calarasi - Bucuresti 280 km.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
Attachments
uploadfromtaptalk1397108943291.jpg
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Trepidatii la relanti

Postby Dansb » 10 Apr 2014, 09:26

Ce nivel de saturatie ai dupa regenerare, adica dupa 265 km?
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Trepidatii la relanti

Postby manolodsv » 10 Apr 2014, 17:15

Am prins in Buc o circulatie foarte infecta, cam 45 km. Azi dimineata cand am testat era 40 %.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
Attachments
uploadfromtaptalk1397142934823.jpg
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Trepidatii la relanti

Postby ess1902 » 22 Jul 2014, 21:26

A avut cineva vreun tampon motor defect la motorizarea de 150 cai? De vreo saptamana mi-a aparut un simptom ciudat in sensul ca in orice treapta de viteza daca ridic piciorul de pe acceleratie si apoi accelerez undeva la 1500 rpm se intimpla cu un zgomot gen click - clak care este cumva si in volan. Tot un zgomot asemanator gen vibratie se intimpla si la o franare cu masina scoasa din viteza.
Ma bata un gand sa nu fie volanta (din nou) desi a fost schimbata la 70000 km si nu are decit 30000 km. In urma cu vreo luna a trebuit sa remorchez pe cineva (un golf) insa imediat dupa remorcare nu s-a simtit nici o schimbare.
A avut cineva probleme cu tampoanele motor la motorizarea asta? Mentionez ca la testul cu pedala la jumatate tinuta nu se aud trancaneli iar la pornirea fara apasare pe ambreiaj se aud ceva trancaneli de volanta dar nu sufiecient de mari ca sa explice socul din caroserie la decelerare.
Inca ceva...la decelerari la turatii mari nu se simte nici un soc.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Trepidatii la relanti

Postby Seb. D » 02 Jan 2015, 18:33

Salutari tuturor :)

Revin la topicu pe care l`am deschis acu un an pe vremea asta, si tin sa mentionez ca ma confrunt cu aceeasi problema: masina face ca toti dracii cand afara este rece, motorul rece si filtrul regenereaza.

Dupa mai multe discutii cu mecanicul am ajuns la aceeasi solutie ca si anul trecut - eliminarea filtrului de particule si reprogramarea softwareului. Avantajele, dupa parerea lui sunt:
- mai multa putere
- consum mai mic
- eliminarea tuturor vibrațiilor, trepidațiilor etc..

Pentru toata treaba ar avea nevoie de 1 zi si m`ar costa in jur de 250 de euro :cry:

Voi ce ziceți? :shock: Este cineva pe forum care a procedat la fel? :roll:
Menționez ca mașina nu da nici un fel de eroare, se comporta normal când motorul este cald, iar vara merge ca pe roate. :)
Seb. D, Saab 1.9 TTiD Aero 180cp
User avatar
Seb. D
Invatacel
 
Posts: 63
Joined: 05 May 2013, 22:54
Location: Italia

Re: Trepidatii la relanti

Postby Dansb » 02 Jan 2015, 20:10

Filtrul nu se poate regenera cand motorul e rece. Pentru regenerare trebuie sa ajunga la o temperatura destul de mare, sesizata de senzorul de temperatura care initiaza regenerarea. Banuiesc ca, datorita modului in care o exploatezi cat si faptului ca au esuat mai multe cicluri de regenerare, filtrul a ajuns la suprasaturatie. Ai incercat sa faci un drum mai lung si s-o tii pe la 3000 de ture permanent? Nu trebuie viteza mare, poti s-o tii intr-a 3-a sau a 4-a.
Si a mea trepida uneori si nu stiam de ce. Dupa ce am cumparat si montat eSID, m-am lamurit. Tin eSID-ul pe consum instant si vad cand incepe regenerarea - consumul instant creste dramatic, atat in sarcina cat si la ralenti si nu opresc motorul decat cand cosumul ajunge la normal.
Cred ca eliminarea DPF-ului va influenta ITP-ul in privinta opacitatii gazelor la ralenti. Din cauza asta nu l-am anulat, m-am rezumat la anularea EGR-ului, care nu influenteaza parametrii la ITP. Ai posibilitatea curatarii lui, e o firma prin secuime care se ocupa cu asa ceva.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Trepidatii la relanti

Postby Seb. D » 02 Jan 2015, 20:53

Dansb mersi de raspsuns..
faza e ca zilele astea am facut in jur de 500 de km aproape toti pe autostrada, deci filtru sigur a regenerat.. plus ca prin octombrie am fost la mecanic si mi`a facut regenerarea filtrului..acu nu stiu sigur ce imi face, in sensul ca el mi`a zis ca elimina filtru si reprogrameaza partea de computer; am intrebat daca mi se modifica ceva la ITP si a zis ca nu..
ideea e ca eu locuiesc in Italia si mecanicul la care tot merg a lucrat pentru Saab pana cand s`a inchis, deci cunoaste masina, pe langa faptu ca motoru meu diesel e din grupu Fiat..

Inca nu stiu ce sa zic..ce o sa fac.. de aia am lansat propunerea si pe forum ca sa aud si parerile voastra..
Seb. D, Saab 1.9 TTiD Aero 180cp
User avatar
Seb. D
Invatacel
 
Posts: 63
Joined: 05 May 2013, 22:54
Location: Italia

Re: Trepidatii la relanti

Postby manolodsv » 02 Jan 2015, 22:14

Dupa regenerare mecanicul a facut o testare sa vada ce procent de imbacsire indica ? Daca spui ca a facut mecanicul regenerarea cred ca a facut o regenerare "fortata", care dupa stiinta mea se face in cazuri extreme - filtru imbacsit > 100 % si nu mai mult de 3 ca dupa aceea filtrul de particule trebuie schimbat.

Sent from my P7_Xtreme using Tapatalk 2
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Trepidatii la relanti

Postby Seb. D » 02 Jan 2015, 23:30

De 2 ani de cand am masina am facut de 2 ori regenerarea asta la mecanic.. ultima data dupa ce s`a gaurit tubul de la turbina (http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4820)si mi l`a inlocuit, a facut el toata treaba..
nu stiu ce sa zic.. filtru posibil sa se fi umplut iar, dar nu sa fie full; ca de obicei fac cam 6 km pana la munca dimineata si cand ies sa mai fac vreo 10-15 prin oras si acas.. in rest nu rulez prea mult in timpul sapt.. cand sunt liber si mai am timp o scot pe autostrada si o tin un pic mai turata..
Ma gandeam ca e o chestie pe care o da filtru asta.. ca am mai vb si cu persoane care au alte marci de masini cu filtru si stiu cateva care l`au scos si au zis ca acu nu mai au probleme.. :roll:
Seb. D, Saab 1.9 TTiD Aero 180cp
User avatar
Seb. D
Invatacel
 
Posts: 63
Joined: 05 May 2013, 22:54
Location: Italia

Re: Trepidatii la relanti

Postby leeloo » 03 Jan 2015, 08:52

mai sunt niste chestii putin stiute, de exemplu ca regenerarea sa reuseasca trebuie ca absolut toate bujiile sa mearga si sa mearga bine.
ele pornesc in timpul regenerarii ca sa ridice temperatura gazelor.
Daca nu functioneaza toate regenerarea dureaza foarte mult sau nu se face, deci cei cu filtru dpf ar trebui sa va asigurati macar la revizii ca merg toate.. nu atunci cand nu mai pornesti cu ea ca e prea frig gen...
Eu la masina cu dpf le-as schimba la interval fix, ca la benzinare.
La ITP nu pot vedea decat dca il elimini fizic dpf-ul.. adica inclusiv carcasa lui, nu au echipament sa sa masoare particule. Daca iti lasa carcasa aia fie si ea goala, cam greu sa dovedeasca decat daca il desfac poate, dar ma indoiesc.
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Trepidatii la relanti

Postby Seb. D » 09 Feb 2015, 21:45

Salutare!

A trecut mai bine de o luna de cand am eliminat filtru de particule si m`am gandit sa revin cu un reply referitor la acest lucru. Ce sa zic.. masina a castigat sigur ceva caluti :mrgreen: (se simte la mersul prin oras, depasiri si plecat de la semafor) si chiar si consumul in oras a scazut :) , acu pe timp de iarna cel putin, de vreo 0,3-0,4 l/100 km. Pe langa asta, nu mai mi s`a intamplat sa o ia razna masina la relanti si parca si motorul merge altfel.

Ca parti "negative" am observat ca la pornire dimineata scoate ceva mai mult fum alb si in plus se simte mirosul intepator de la noxe chiar si in aer liber (ceea ce inainte nu observasem)..pe langa asta, si pe evacuari s`a depus un pic de negreala.

Sunt curios sa vad ce o sa iasa la ITP in vara, daca se schimba ceva la noxe..mecanicu mi`a zis ca nu. :roll:
Ca si cost total, asa ca fapt divers, aici m`a costat 330 euro :? sper sa fi fost de folos!

Numa bine
Seb
Seb. D, Saab 1.9 TTiD Aero 180cp
User avatar
Seb. D
Invatacel
 
Posts: 63
Joined: 05 May 2013, 22:54
Location: Italia

Re: Trepidatii la relanti

Postby scoro2000 » 12 Sep 2015, 11:00

Salut! In cautare de solutii la aceeasi problema, am dat peste acest topic al tau. Dupa atata timp, spune-mi cum se comporta masina, daca ai mai avut probleme cu ralanty-ul la pornirea la rece, cum a evoluat consumul, cum trage, cum ai trecut ITP-ul, etc. Multumesc. :)
Saab 9-3 SS 1.9 TID, Vector Sport, 150 HP, A6 din 2006
scoro2000
Nou venit
 
Posts: 3
Joined: 24 Apr 2015, 00:31
Location: Timisoara

Re: Trepidatii la relanti

Postby bogodan » 01 Oct 2015, 16:00

Salut! Si eu am problema cu scos fum alb la pornire si trepidat masina. Schimbat bujii, nu mai trepideaza asa tare, dar tot o face, fumul e acolo, in cantitate putin mai mica. Vreau sa verific zilele astea si mufele de pe injectoare, suspectez ca unul nu-si face treaba. Am o pb ca in mers intre 2500-300 trepideaza masina. Am citit ca laZ19DTH e o problema cu mufele injectoarelor, in special la nr. 3: https://afterhourscoding.wordpress.com/ ... njector-3/
una din problemele clasice ale motorului, pe langa pb cu tija swirl de la galerie si ce altceva o mai fi. pe forumul opel sunt intens dezbatute.
9-3 Sportcombi, 1,9 Tid, 150cp, 2008
bogodan
Junior
 
Posts: 24
Joined: 09 May 2012, 09:30
Location: Cluj Napoca

Previous

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron