Page 1 of 2

Trepidatii la relanti

PostPosted: 10 Jan 2014, 22:04
by Seb. D
Salutari tuturor,
A trecut ceva timp de la ultimul post.. :)
De cand a venit frigu, am constatat ca Saabu face capricii .. sa ma explic.. de multe ori, dimineata, cand o pornesc pentru a merge la servicu, dupa prima cheie simt cum masina tremura, de parca ar fii inecata.. indicatoru` de la turbo se misca sus, jos :roll: de cateva ori, masina trepideaza dupa care se potoleste si pare sa se stabilizeze (afara sunt in jur de 0 grade, motor rece; pana la serviciu fac in jur de 6 km, motorul neapucand sa se incalzeasca)... de prin octombrie a inceput sa faca asa, in medie cam o data pe sapt..
ce masuri am luat intre timp:
- am schimbat toate filtrele, mai putin uleiul+filtru de ulei, pe care le schimbasem in mai
- am diagnosticato--> erori=0
-am schimbat mecanicul, de data asta adresandu`ma unui mecanic care a lucrat intr`o reprezentanta SAAB si care mia spus asta: motorul nu are nimic; tipul asta de motor diesel cu filtru antiparticule da astfel de simptome cand afara este mai frig (confirm faptul ca vara nu am avut astfel de probleme) pentru ca facand putini km/zi, raman depuneri in filtru care nu se ard, iar motorul "elibereaza" mai multa motorina ca sa ajunga o temperatura de nush cate grade in sistemu de evacuare (sigur nu m-am exprimat bine :lol: , in teorie am inteles ce mia spus, sper ca voi ați inteles ceva). Ca solutie mi`a zis ca s`ar putea elimina filtru si reseta centralina sau sa merg linistit asa ca motorul nu are nimic...si din cand in cand sa ies in autostrada sa fac 20-30 km cu motoru` mai turat (ceea ce fac oricum cel putin o data pe luna).
Acum am 112.000 km,inca nu am facut distributia, motoru` este un 1.9 biturbo diesel 180 cv.
Nu am vrut sa postez, dar pana la urma m`am gandit ca poate cineva imi poate da un sfat util :idea: (la noi pe forum nu am gasit topicuri asemanatoare, decat ceva pe un benziar 2.0).
Scuze pentru post care este mai lung decat o carte :? , ast ceva reply`uri de la voi :wink: .
Poate pana la urma e normal si aveti si voi probleme asemanatoare asa cum poate este ceva grav ce ar trebui sa rezolv imediat.
Mersi,
Numa bine :D

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 14:16
by danplux
Mă bătea gândul să deschid un topic referitor la pornirea motorului diesel, însă am fi dezbătut aceeași problemă. Adică și eu experimentez o pornire ceva mai leneșă, chiar dacă am schimbat de curând bateria, în sensul că după ce învârte de câteva ori, la pornire scoate și un nor dens de fum. Bănuiesc că este aceeași problemă "sensibilă" legată de filtrul de particule.
Nici eu nu fac mulți kilometri pe zi până la serviciu, așa că încerc să mențin motorul la o turație mai ridicată (2000-2500 rpm), iar în weekend o scot la o plimbare mai lungă să se poată curăța depunerile.

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 14:22
by danezu
In 2001 nu se faceau masini cu filtru de particule, sau nu te referi la masina din semnatura.
Una din problemele cu trepidatul cand este motorul rece poate sa fie de la bujiile incandescente, una sau mai multe nu functioneaza corect, trebuie sa verificati pe Tech2. (test de bujii)

Bafta!

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 14:58
by danplux
La mine a fost montat ulterior ...

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 15:09
by danplux

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 17:50
by danezu
Atunci, daca bujiile sunt ok, acolo este cauza. Filtrul in ce stare este, l-ai verificat?

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 11 Jan 2014, 22:04
by Seb. D
Sal.. :) ma "bucur" ca si altcineva mai intampina aceleasi probleme ca si mine.. oricum..in vara cand am fost in RO am facut RARu` intrucat am inmatriculat masina in tara.. si dupa toate testele alea de le fac la RAR printre care si noxele au iesit OK.. ma gandesc ca daca ar fii fost infundat filtru ar fii dat valori diferite, nush, ma gandeam eu 8) ..trebuie sa vb cu mecanicu eventual sa se uite la filtru`..
tare mi`s curios daca si la primavara mai face la fel :roll:
anyway..va tin la curent
ciao :lol:

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 12 Jan 2014, 01:05
by MagicPenguin
Din cate stiu, filtrul nu influenteaza noxele pe care le masoara RAR-ul. Noxele le treci si cu filtru si fara. Filtrul actioneaza impotriva fumului si a altor elemente 'neprietenoase' cu mediul.

Curiozitatea mea este de se s-a montat un filtru de particule? :shock: A ajutat la inscriere? Alt motiv nu vad...

Seb, la filtru nu prea ai cum sa te uiti fizic, fara sa-l distrugi. Poti sa-l verifici foarte simplu cu OPCOM. Cred ca te poate ajuta DanSB cu mai multe detalii.

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 12 Jan 2014, 11:16
by Dansb
MagicPenguin wrote: Cred ca te poate ajuta DanSB cu mai multe detalii.

Nu cred ca-l pot ajuta, cel putin cu versiunea pe care o am eu. In gama de motoare ce pot fi verificate nu intra si biturbo-ul, din pacate (cred ca-i Z19DTR). La diagnoza, trebuie selectat tipul de motor, iar cel mai "actual" e Z19DTH.

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 12 Jan 2014, 11:58
by Seb. D
OK.. oricum, primul meu gand a fost filtrul de carburant, pe care l`am schimbat in octombrie-intr`adevar era destul de plin, dar trepidatiile au rams si dupa asta.. e adevarat ca, cateodata, dimineata, cand pornesc simt un miros intepator de pe tevile de esapament, cu toate ca masina e in curte, in aer liber.. un usor fum alb am vazut iesind de pe tevi doar de 2 ori, si asta inainte sa schimb filtru de motorina. Cu motorul cald nu se simte nimic, nici macar un tremurat.
Totusi, eram curios, de ce se misca indicatorul de la turbo cand este la relanti, cu motorul rece, si trepideaza, de parca s`ar tura singura :roll: ?
In rest, masina se comporta bine, mai ales la drum lung (cand am ocazia :mrgreen: ) nu mi`a dat probleme pana acum.
:)

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 12 Jan 2014, 12:23
by andybumbu
Antonio, @danplux are montat un FAP ulterior, presupun in Germania...de ce, pentru ca impozitul e de 339e\an, iar accesul e limitat in anumite zone in marile orase. IN functie de culoarea sticker- ului montat obligatoriu la baza parbrizului, ma refer la cei ce intra in aceste orase mari care sunt impartite in inele de acces in functie de culoarea stickerului, diferenta majora e urmatoarea :lol: poti intra sau NU+impozitul se reduce, fiindca de la sticker galben treci la sticker verde, adica esti egal cu EURO5 sau 6 :shock: , doar cele electrcie sunt mai smechere..parcari gratis, impozit zero etc

Sebastian, e clar ca ceva nu e in regula, fara o diagnoza TECH2 vorbim numai pareri :idea:

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 12 Jan 2014, 12:34
by cipsu
Eu m-as gandi serios sa demontez DPFul aftermarket. Nu aduce decat probleme! Banuiesc ca, fiind AM, ECU nu stie de el, nu-l monitorizeaza asadar nici o interfata nu cred ca e de ajutor.

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 09 Apr 2014, 10:27
by ess1902
In linia asta va intreb si eu ceva: de prin iarna la prima pornire la rece sau daca a stat mai mult masina merge citeva secunde trepidat moment in care scoate si un fum albastru. Daca o accelerez fumul dispare si motorul functioneaza normal. Ce credeti ca ar putea fi? bujii incandescente? sau injector? Masina are 93.000 km, intretinuta " ca la carte" . Tind sa cred, desi e posibil sa fie doar o impresie ca parca nici nu mai " trage ' atit de bine cu motorul cald mai ales la viteze mici (ex intr-a 3-a) , desi repet e posibil sa fie doar o impresie.Dupa primele secunde de functionare nu mai emana fum anormal. In acceleratii brutale iese putin fum negru dar in limitele " normale". Masina nu are DPF

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 09 Apr 2014, 15:20
by andybumbu
Poate fi si turbina :roll: EGR-ul a fost curatat :idea:

Re: Trepidatii la relanti

PostPosted: 09 Apr 2014, 21:05
by ess1902
Egr nu s-a curatat insa la teste a iesit ca lucreaza ok. Turbina n-ar trebui sa scoata zgomote sau fum albastru in mers dc ar fi de vina?