Iepurele pagubos

Ce si de unde sa cumparam

Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 22 Feb 2014, 18:24

Acum doua seri in jurul orei 23:10 ma intorceam pe autostrada de la Bucuresti spre Constanta la bordul Saab-ului meu si dupa ce am trecut de punctul de taxare de la Fetesti, la vreo 3-4 km, un iepure de camp, dorind sa traverseze mi-a sarit in fata si l-am lovit frontal. Era un iepure destul de mare ca dimensiuni, pe care pana la urma l-am luat sub masina, iar pagubele sunt urmatoarele:spoilerul fata(cel din kit-ul Aero) spart. Scutul din plastic al motorului spart si ramas pe autostrada, pe masina ramanand doar cateva bucati care erau mai aproape de suruburi. Radiatorul de aer conditionat deformat si spart pt ca a iesit tot agentul frigorigic din el. Radiator de racire al motorului, deformat, dar nu pierde antigel inca. Radiotorul de ulei, deformat si el, dar mai putin-nu pierde ulei. Toate cele trei radiatoare sunt deformate la baza lor, adica in partea de jos. Imi pare rau pentru ca masina nu mi-a facut nici o problema pana acum si o am din 2006. Functioneaza foarte bine dar mi-a facut un...iepure pe autostrada. Pentru ca asa-i la noi in Romania. Autostrazile nu sunt prevazute pe margine cu garduri pentru animalele salbatice ca sa n-o poata traversa. Intrebarea-i urmatoarea ce marca de radiator aftermarket, pentru aer conditionat sa cumpar, pentru ca pentru cel de racire al motorului o sa iau unul original? Iar cel pentru ulei nu o sa-l schimb pentru ca este foarte putin deformat si sper sa nu fie probleme in continuare.
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby danplux » 22 Feb 2014, 19:39

Ai fost "norocos" .... sau mai bine zis în locul nepotrivit, la momentul nepotrivit.
Însă nu te grăbi să dai vina pe România, că nu are ea nicio vină. Am un coleg german care tocmai ce-și cumpărase mașină nouă (BMW seria 3) și mergea către Berlin. Aceeași situație, însă cu o ... vulpe.
Culmea e că nu a rupt-o în bucăți ci a rămas "intactă", exact sub spoiler, în radiator.
OK, dacă era în România o păstra pentru blană ....
Succes cu reparațiile!
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Iepurele pagubos

Postby cipsu » 22 Feb 2014, 19:42

ce ghinion...banuiesc ca nu ai casco...
ca sfat, nu te grabi sa inlocuiesti radiatorul motor, daca nu s-a fisurat ar putea fi folosit in continuare. de banii aia iti repari/schimbi bara fata.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby cipsu » 22 Feb 2014, 19:44

danplux wrote:Ai fost "norocos" .... sau mai bine zis în locul nepotrivit, la momentul nepotrivit.
Însă nu te grăbi să dai vina pe România, că nu are ea nicio vină. Am un coleg german care tocmai ce-și cumpărase mașină nouă (BMW seria 3) și mergea către Berlin. Aceeași situație, însă cu o ... vulpe.
Culmea e că nu a rupt-o în bucăți ci a rămas "intactă", exact sub spoiler, în radiator.
OK, dacă era în România o păstra pentru blană ....
Succes cu reparațiile!


animalele nu ar trebui sa poata intrain zona de protectie a autostrazii...nici in Germania si nici in Romania...
altfel...clar ghinion!
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby MagicPenguin » 22 Feb 2014, 23:09

Radiator de ulei?! Te referi cumva la intercooler? Acolo nu prea ar trebui sa existe ulei...
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 23 Feb 2014, 11:03

MagicPenguin wrote:Radiator de ulei?! Te referi cumva la intercooler? Acolo nu prea ar trebui sa existe ulei...

La cel de-al 3-lea radiator ma refer. Cel de dupa radiatorul de antigel. Mai exact, care este pozitionat intre ventilator si radiatorul de antigel. Intercooler, sau cum s-o numi. Ce rol are?
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby MagicPenguin » 23 Feb 2014, 11:26

Circuitu aerului la 2.0T (si la motoarele turbo in general) este ADMISIE (filtru de aer) -> TURBO -> INTERCOOLER -> CLAPERA ACCELERATIE -> GALERIE ADMISIE.

turbo.jpg

Intercoolerul are rolul de a raci aerul inainte de a ajunge in galeria de admisie. Asta se traduce intr-o temperatura scazuta si randament mai bun al motorului. Exista cazuri in care intercoolerul are ulei in el, dar acesta este un semn de uzura pentru turbina si se va reflecta in consumul ridicat de ulei al motorului.

Daca in plina acceleratie, acul ceasului de turbo iti sta la limita dintre alb si rosu nemiscat, intercoolerul nu ar trebui sa fie afectat. Orice fisura provoaca pierderi de presiune.

Eu te sfatuiesc sa dai un telefon la Brasov (Nordic). Este posibil sa te poata ajuta cu ceva piese din dezmembrari. Nu este nevoie sa le iei noi.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 23 Feb 2014, 11:53

Da multumesc! Deci cel de-al 3-lea radiator despre care vorbeam este intercoolerul pana la urma. Ce capacitate are sistemul de racire al motorului. N-am gasit pe nicaieri.
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby MagicPenguin » 23 Feb 2014, 12:02

Imi amintesc ca eu am cumparat 4 litri de antigel atunci cand am facut schimbul. Se amesteca 1:1 cu apa, deci undeva la 8 litri.

Ai cutie manuala?

La cutia automata s-ar putea sa existe diferente. In plus, la masinile echipate cu automata, radiatorul de apa are in interiorul lui un alt radiator pentru uleiul cutiei de viteze. Se complica lucrurile...
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 23 Feb 2014, 12:18

Cutia de viteze este manuala in 5 trepte. Motorul este de 1998 cmc, 210 CP, Aero, fabricat in 2005. Vroiam sa te mai intreb daca sti cumva mai este valabil mail-ul acesta: calin@nordicmotors.ro, al lui Calin de la NordicMotors din Brasov. L-am gasit aici pe forum.
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby Mihai » 23 Feb 2014, 12:55

7.5 litri lichid de racire.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby MagicPenguin » 23 Feb 2014, 13:25

Multumesc Mihai pentru precizare. Stiam ca este undeva in zona aceea...

Manuala in 5 trepte pe B207R? Am mai auzit de una singura din 2004 pana acum... Cea care a fost a lui Mountin/Adi.

Cred ca cel mai bine ar fi sa iei legatura telefonic cu Calin.
Calin: 0744.529.467, calin@nordicmotors.ro
Andreea: 0756.285.147, andreea@nordicmotors.ro
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 23 Feb 2014, 15:48

Manuala in 5 trepte, cod motor B207R, fabricata in 2005, da. Eu am cumparato din Germania, din Neumunster, 80km la nord de Hamburg, in septembrie 2006 de atunci o am si bat drumurile prin tara si prin Europa cu ea. Uneori chiar si iarna(viscol doar sa nu fie, ca pe zapada se simte ca la ea acasa). Ca doar nu era singura cea a lui Mountin/Adi.Nici nu-l cunosc.
Nu mi-a facut probleme niciodata masina. Ii fac reviziile la timp.Totul functioneaza perfect. O singura data, s-a ars un bec de la proiectorul stanga fata, CD playerul imi scria mesajul "CD Error" o perioada de timp, apoi si-a revenit singur si de atunci functioneaza fara oprire si mai recent mi sa ars un bec de la scrumiera. Doar iepurele asta mi-a facut probleme.
Apropos, mai ma interesa ce marca de antigel sa folosesc, daca sti cumva?
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby LoveHunter » 23 Feb 2014, 15:53

Si-i multumesc si lui Mihai, am uitat sa precizez.
Saab 9-3 Aero Convertible 2.0T, 210 cp-2005
LoveHunter
Junior
 
Posts: 18
Joined: 26 Jun 2009, 13:17
Location: Constanta

Re: Iepurele pagubos

Postby Mihai » 23 Feb 2014, 17:29

Antigel rosu GM 93170402 (1940663). Se gaseste la toate magazinele de piese.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Next

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests