Page 1 of 1

de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 04 Jan 2015, 01:38
by sebastian stan
salut,

azi am vrut să aflu dacă și când mă scoate esp-ul din mizerie și am încerct să derapez (controlat) în parcarea unui supermarket (parcarea era goală). spre surprinderea mea, esp-ul (care vara mă taxează prompt oricând dau talpă într-a doua pe asfalt uscat (cu gume conti sc5 235/45/17)) nu și-a făcut simțită prezența. de distrat m-am distrat, dar dacă în loc de joacă era o situație reală, nu ar mai fi fost așa distractiv.
întrebarea mea este legată de latența activării esp-ului. e setat din fabricație să permită un strop de joacă, a fost păcălit de zăpadă, sau e altceva la mijloc? până nu-i dau de cap nici că-mi vine să mă mai joc pe curbe cum o făceam înainte.

spor și berechet,
s.s.

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 04 Jan 2015, 08:08
by csb
Am facut si eu proba la prima zapada, la orice accelerare putin mai brusca imediat ma avertiza ca pierde aderenta.
Derapaje am incercat mai demult (alta iarna) dar tin minte ca nu puteam sa ma joc chiar in voie... Comparativ cu un Matiz chel cu care prin 2004 faceam drift la orice zapada mica, mergea ca sania :lol:

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 04 Jan 2015, 08:32
by danezu
Esp-ul intra de la 50 sau 60 la ora din cate stiu. Pe voi va atentioneaza Asr-ul, care ajuta sa nu dea rotile in gol pe ud sau zapada.

Bafta!

Trimis de pe al meu SM-N9005

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 05 Jan 2015, 07:39
by MagicPenguin
Nu stiu daca ESP are aceleasi setari pe toate modelele sau pe Aero este ceva mai permisiv, dar eu nu m-am bazat niciodata pe el.

Intra in actiune tarziu si nu facea mai nimic. Am dat masina de-a latul pe uscat si pe ud de nenumarate ori prin smucituri scurte care, de exemplu, la o Octavia RS nu au avut niciun efect in aceleasi conditii. Am coborat pe Paraul Rece aruncand-o de fund in majoritatea curbelor, iar ESP-ul a fost in mare parte spectator.

Nici la Reno nu e mai rasarit, dar macar la R26 se poate dezactiva permanent si nu mai incurca. La cele standard se reactiveaza automat la 50 kmph.

Cel mai intruziv ESP pe care l-am intalnit pana acum a fost la VAG-uri. Chiar iti taie orice exces.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 05 Jan 2015, 18:08
by n0iz3
Subscriu, la mine intra imediat in actiune.
Am iesit mai tare dintr-un giratoriu dupa ce am cumparat-o si mi-a taiat brusc placerea, am ramas masca atunci cand am vazut indicatorul in bord.
Saptamana trecuta am fost pana la Vidra si imi taia gazul foarte repede pe zapada, atat pe manual cat si pe automat.

Acelasi drum era mult mai fun cu Saab-ul.

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 15 Apr 2015, 19:01
by eugenmanea
Cand mai faci testul(acum nu mai e cazul) in momentul cand iei de volan accelereaza si vei vedea minune

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 16 Apr 2015, 17:57
by Dansb
Mie-mi intra aproape la orice accelerare mai brutala, in special in 1-2, dar si-n 3, uneori. Regula este ca-mi intra fara nicio exceptie la iesirile din giratorii, e drept, facute-n forta. O fi din cauza chip-ului / cuplului mare?

Re: de-a latul pe zăpadă cu esp on

PostPosted: 18 Apr 2015, 08:24
by menelaus
Aceeasi actiune lenta am observat si eu la ESP. Nu ma bazez pe el. Intra in functiune tarziu si fara efect in comparatie cu un ESP la Golf 4 de exemplu.