Page 1 of 1

Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 15:22
by AlexD
Inca de cand am cumparat masina m-am confruntat cu o problema, o mica scadere/fluctuatie a turatiei la ralanti. Treaba se intampla de obicei cand ma apropii cu masina de un semafor si apas ambreiajul + frana, pana spre oprirea completa. Cand se apropie de oprire (5-10 km/h), ambreiajul e apasat (deci ar trebui sa fie la turatia de ralanti ~ 850 rpm), turatia motorului scade ocazional in jur de 700 rpm, dupa care creste imediat pe la 900 si se stabilizeaza in intervalul 830-870 sa zicem. Pana acum, de doua ori a scazut atat de tare incat s-a oprit de tot motorul si a fost nevoie sa il repornesc. M-am gandit ca poate este de la alternator sau ceva, m-am uitat in meniul de test si am vazut ca ocazional mai scade tensiunea sub 13V, dar nu am observat o corelatie 100% cu momentele cand scade turatia. Uneori corespund, alteori turatia scade la 700, dar tensiunea e la ~ 13.6-13.7V.

Am facut astazi un log in mers in care am observat ca turatia a scazut de cateva ori sub 700 RPM, tensiunea a scazut de cateva ori sub 13V... dar, dupa cum am zis, momentele nu coincid. De exemplu, prima data cand a scazut turatia la 660, tensiunea era de 13.4V. Am crezut ca poate e o problema de la clapeta de acceleratie, dar din cate vad, in afara de niste momente cand are niste valori dubioase, pare destul de ok (vedeti logul, tab-ul Throttle Body Sum). Ce altceva as putea sa verific? Alternatorul? Cureaua de accesorii?

Log-ul de azi: http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4434471759

O comparatie intre RPM & tensiune... am incercuit cu albastru cam cum imi sta la ralanti, cu oscilatiile respective, si cu rosu momentele in care scade ori turatia, ori tensiunea foarte mult.

RPM & Voltage.png

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 16:23
by MagicPenguin
Ia un log de vacuum si vezi daca apar 'coincidente'.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 18:04
by Dansb
Tensiunea de incarcare e, totusi, prea mica. Timp de peste un an am avut-o si eu cam asa, am crezut ca e ok, pana m-a lasat alternatorul. Intr-o zi am ajuns acasa cu 8 V, noroc ca eram aproape. Am schimbat puntea de diode, releul de incarcare si periile si de atunci nu-mi scade sub 14 V cu toti consumatorii porniti.
Sunt sigur ca Antonio te-a directionat corect, dar parerea mea este c-ar trebui sa verifici si alternatorul.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 18:46
by AlexD
MagicPenguin wrote:Ia un log de vacuum si vezi daca apar 'coincidente'.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Log de vacuum... de unde? Mai exact, la ce ar trebui sa ma uit/in ce sectiune din OPCOM? Mersi!

@Dansb - da, ma gandesc ca e o problema si acolo, voi reconditiona si alternatorul, preventiv... dar problema principala ar fi asta cu scaderea turatiei, aia ma deranjeaza.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 20:28
by Dansb
Hai sa-ti dezvolt putin: cand am ramas fara incarcare, am condus-o ca pe o masina cu cutie automata, cu un picior pe frana si unul pe acceleratie, pentru ca daca o scoteam din viteza, cadea pana pe la 500 de ture. Inainte de asta, aveam si eu fluctuatii de turatie, electricianul mi-a spus ca era din cauza alternatorului, care opunea rezistenta mai mare, se forta. Eu suspectam injectoarele, rampa de presiune...

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 21:13
by MagicPenguin
Nu cunosc meniurile OPCOM deoarece nu l-am folosit, dar cred ca acolo unde vezi boost pressure vezi si vacuum. Ar fi relevant sa fie masurat din MAP, nu din MAF. Cu ELM si Torque aveai de ales. Am inteles ca masina lui Mircea a avut o problema similara dupa ce a vandut-o si a fost ceva in zona asta. Poate ne da noul proprietar mai multe detalii.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 14 Jul 2015, 21:45
by AlexD
Am inteles, multumesc pentru lamurire. O sa ma uit maine. Daca nu, incerc cu ELM, aveam la un moment dat ambele versiuni, si pe cablu, si prin bluetooth... numai sa vad daca le mai gasesc :)

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 27 Jul 2015, 12:19
by ess1902
Dansb wrote:Hai sa-ti dezvolt putin: cand am ramas fara incarcare, am condus-o ca pe o masina cu cutie automata, cu un picior pe frana si unul pe acceleratie, pentru ca daca o scoteam din viteza, cadea pana pe la 500 de ture. Inainte de asta, aveam si eu fluctuatii de turatie, electricianul mi-a spus ca era din cauza alternatorului, care opunea rezistenta mai mare, se forta. Eu suspectam injectoarele, rampa de presiune...


Vad ca am si eu " problema" asta adica o tensiune de incarcare undeva la 13,8 (fara consumatori) care pica sub 13 cu toti consumatorii. Intrebarea este tu ai avut pe masina denso sau bosch? In situatii de astea se recomanda reconditionarea sau schimbarea alternatorului cu totul ar fi mai sigura?
Un nene care se ocupa cu reconditionari de alternatoare mi=a zis, dupa ce a cautat prin cataloage etc ca la modelul meu de masina (2009 cu alteronator bosch 140 A) comanda si valoarea de incarcare sunt date de computerul masinii si nu de releu in sine. De aceea tensiunile astea mai joase de incarcare pot fi comandate de calculator si nu inseamna neaparat ca e defect alternatorul. Mi-a zis ca se pot schimba perii etc dar nu garanteaza ca incarcarea va fi mai mare dupa aceea.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 27 Jul 2015, 12:29
by andybumbu
Nu are rost sa inlocuiesti o consumabila de genul asta cu totul, decat cand situatia o impune, de ex accident si s-a rupt vreo ureche de prindere etc
Deci du-l la un nene electrician, schimba tot ceea ce trebuie, rulment, diode te costa cam 80-100e primesti garantie min 12 luni si ai liniste minim vreo 100Tkm :!:
Oricum la motorizarea ta e o problema clara legata de alternator& cablaraiele din zona :idea:

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 27 Jul 2015, 12:29
by Dansb
Habar n-am ce alternator e, dar principil e acelasi - punte diode + regulator de tensiune. Schimba-le, e greu de crezut ca ti-a picat rotorul. Oricum, te lamuresti dupa ce-l dai jos si masori.
Ar mai fi o chestie: trage doua cabluri sanatoase de la alternator la baterie (in paralel cu cele existente) si schimba papucul de la borna +, oxidarea cablului in borna e un defect cunoscut la 93/Vectra C. Si de aici poate aparea anomalia la incarcare.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 05 Aug 2015, 20:47
by ess1902
Update la ce am descris mai sus:astazi am schimbat alternatorul cu unul bosch nou si surpriza are fix aceleasi valori de incarcare: 13,8 -9 fAra consumari, scade in jur de 13 cu consumatori deschisi.asadar nu alternatorul e de vina.am hotarat oricum sa il pastrez pe masina pe cel nou ( cu paguba de rigoare) si il scot la vanzare pe cel scos de pe masina (daca este cineva interesat). Saptamana viitoare o sa mai fac un experiment la electrician, un experiment care trebuia facut inainte dar asta e...paguba ramane, si anume o sa incerc pe masina alta baterie sa vad poate din cauza ei am valorile astea (bateria este cea originala si merge perfect dar am citit ca poate avea o rezistenta mai mare la incarcare). Oricum ca lectie nu va aruncati sa schimbati aiurea alternatorul pana nu va documentati cum trebuie.valori de sub 14 v nu inseamna musai ca alternatorul&releul este defect.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 06 Aug 2015, 06:19
by Dansb
Dansb wrote:Ar mai fi o chestie: trage doua cabluri sanatoase de la alternator la baterie (in paralel cu cele existente) si schimba papucul de la borna +, oxidarea cablului in borna e un defect cunoscut la 93/Vectra C. Si de aici poate aparea anomalia la incarcare.

De ce nu incerci asta?! Eu am masurat curentul de iesire direct pe alternator, acolo era peste 14, dar la baterie era cu 0,4 - 0,5 V mai putin.

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 06 Aug 2015, 07:35
by andybumbu
Mai sus e explicat clar, 1.9TiD 16V are pe langa problema logica de uzura a unei consumabile, alte probleme...adica cablurile din zona :idea:
Nu trebuia sa-l inlocuiesti cu unul nou, trebuia doar sa-l reconditionezi pe cel original...te costa maxim 100e, asa ai dat probabil vreo 300... :lol:
Oricum un alternator la vreo > 100Tkm& 8ani si-a facut treaba...mai ales pe diesel, deci e bine ca ai eliminat o problema..dar ramane cealalta cu cablurile..Pe de alta parte la motorizarea mea, m-a tinut aproape 200Tkm
Bateria in general si mai ales pe diesel, daca e dusa, nu iti mai porneste masina...Din ceea ce spui, cum ca e cea originalla, adica e si ea obosita, dar combinata si cu problema ta, urmeaza sa o schimbi...

Re: Scadere turatie ralanti

PostPosted: 17 Sep 2015, 09:50
by AlexD
Revin cu cauza la problema mea (sau cel putin asa cred eu), din primul post: rola intinzatoare + cureaua de accesorii. Ieri le-am schimbat pe ambele, am mers putin cu masina si, din cate am observat eu, nu mai am acea oscilatie. O sa studiez mai pe indelete in zilele urmatoare, de ieri nu am mers decat vreo 30 km, dar oricum, din cate am vazut, mi se pare mult mai stabil.