Scadere turatie ralanti
Posted: 14 Jul 2015, 15:22
Inca de cand am cumparat masina m-am confruntat cu o problema, o mica scadere/fluctuatie a turatiei la ralanti. Treaba se intampla de obicei cand ma apropii cu masina de un semafor si apas ambreiajul + frana, pana spre oprirea completa. Cand se apropie de oprire (5-10 km/h), ambreiajul e apasat (deci ar trebui sa fie la turatia de ralanti ~ 850 rpm), turatia motorului scade ocazional in jur de 700 rpm, dupa care creste imediat pe la 900 si se stabilizeaza in intervalul 830-870 sa zicem. Pana acum, de doua ori a scazut atat de tare incat s-a oprit de tot motorul si a fost nevoie sa il repornesc. M-am gandit ca poate este de la alternator sau ceva, m-am uitat in meniul de test si am vazut ca ocazional mai scade tensiunea sub 13V, dar nu am observat o corelatie 100% cu momentele cand scade turatia. Uneori corespund, alteori turatia scade la 700, dar tensiunea e la ~ 13.6-13.7V.
Am facut astazi un log in mers in care am observat ca turatia a scazut de cateva ori sub 700 RPM, tensiunea a scazut de cateva ori sub 13V... dar, dupa cum am zis, momentele nu coincid. De exemplu, prima data cand a scazut turatia la 660, tensiunea era de 13.4V. Am crezut ca poate e o problema de la clapeta de acceleratie, dar din cate vad, in afara de niste momente cand are niste valori dubioase, pare destul de ok (vedeti logul, tab-ul Throttle Body Sum). Ce altceva as putea sa verific? Alternatorul? Cureaua de accesorii?
Log-ul de azi: http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4434471759
O comparatie intre RPM & tensiune... am incercuit cu albastru cam cum imi sta la ralanti, cu oscilatiile respective, si cu rosu momentele in care scade ori turatia, ori tensiunea foarte mult.
Am facut astazi un log in mers in care am observat ca turatia a scazut de cateva ori sub 700 RPM, tensiunea a scazut de cateva ori sub 13V... dar, dupa cum am zis, momentele nu coincid. De exemplu, prima data cand a scazut turatia la 660, tensiunea era de 13.4V. Am crezut ca poate e o problema de la clapeta de acceleratie, dar din cate vad, in afara de niste momente cand are niste valori dubioase, pare destul de ok (vedeti logul, tab-ul Throttle Body Sum). Ce altceva as putea sa verific? Alternatorul? Cureaua de accesorii?
Log-ul de azi: http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4434471759
O comparatie intre RPM & tensiune... am incercuit cu albastru cam cum imi sta la ralanti, cu oscilatiile respective, si cu rosu momentele in care scade ori turatia, ori tensiunea foarte mult.