Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Ce si de unde sa cumparam

Postby gratiann » 21 Oct 2008, 16:56

s-a umezit acolo la injectoare?
daca e sschimba-le, ca ti se poate duce si electromotorul
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Postby john_doe_cj » 02 Nov 2008, 18:39

2.2 tid este de fapt motorul ecotec de opel si la aceste motoare sunt probleme cu furtunele de retur si cu oringurile de la injectoare . In prima faza iti recomand sa schimbi numai furtunele de retur pt ca aceasta operatiune este mai simpla si mai ieftina . Pt oringuri trebuie desfacua axa cu came si aia dureaza destul de mult si nici pretul nu este chiar mic . Dar pt a verifica daca sunt duse oringurile exista o metoda foarte simpla :desfaci filtrul de motorina si daca este foarte negru inseamna ca sunt duse . Culoarea filtrului trebuie sa fie asemanatoare cu cea a uleiului uzat care de fapt este ceea ce il coloreaza .
john_doe_cj
Junior
 
Posts: 47
Joined: 14 Oct 2008, 01:31
Location: Cluj

Postby profir » 11 Nov 2008, 15:30

2.2 tid este de fapt motorul ecotec de opel si la aceste motoare sunt probleme cu furtunele de retur si cu oringurile de la injectoare . In prima faza iti recomand sa schimbi numai furtunele de retur pt ca aceasta operatiune este mai simpla si mai ieftina . Pt oringuri trebuie desfacua axa cu came si aia dureaza destul de mult si nici pretul nu este chiar mic . Dar pt a verifica daca sunt duse oringurile exista o metoda foarte simpla :desfaci filtrul de motorina si daca este foarte negru inseamna ca sunt duse . Culoarea filtrului trebuie sa fie asemanatoare cu cea a uleiului uzat care de fapt este ceea ce il coloreaza .


Exact! Bravo. Cu singurul amendament ca motorul e facut de ISUZU pentru tot grupul GM. E boala acestui motor exista si recall. Oringurile de la injectoare costa vre 25lei iar manopera e de 1,5H. Total pana in 2 mil si problema e rezolvata. Daca stai sa te gandesti ca poti omori electromotorul eu zic ca merita efortul.
Saab 93 1.9tid Sentronic 6 - Hirsch 175CP
profir
Junior
 
Posts: 26
Joined: 21 Oct 2008, 23:26
Location: Bucuresti

2.2 TiD

Postby george.mares » 15 Dec 2008, 10:37

Salut,
Majoritatea sustin sau au sustinut ideea ca acest motor de 2.2 diesel este fabricat de Isuzu...NIMIC MAI FALS !!!
Isuzu a dezvoltat pentru GM (1999) motorul de 1.7L 16 valve DOHC de pe Opel Astra/Corsa/Meriva si 3.0L V6 pt Saab 9-5, Renault Vel Satis/Espace.
Pt a sustine cele scrise, atasez link-ul direct catre dezvoltatorul Isuzu
Multumesc,
http://www.isuzu.co.jp/world/corporate/engine/lineup.html
http://www.isuzu.co.jp/world/product/automotive/index.html
http://www.isuzu.co.jp/world/investor/fact/cross_supply.html
User avatar
george.mares
Senior
 
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2008, 15:20
Location: Bucuresti/Snagov

Postby saab_boy » 14 Apr 2009, 22:02

costel_nd wrote:Pt George,

La ultima analiza de carburanti pe piata romaneasca, Rompetrol a iesit pe primul loc dpdv al corectitudinii compozitiei. Trebuie sa stii ca retetele carburantilor sunt stabilite de niste norme stricte, dar depind de legislatie.
Efix de la Rompetrol are un aditiv ( nu asa de special pt ca il au toti, dar intr-o proportie mai mica) ce curata, la propriu si la figurat, circuitele de motorina.Pana acum cativa ani putini fabricanti de masini se aruncau in a da intervale de service mari pt Romania(15-20k km). Din 2008 a trebuit sa se respecte normele UE, iar carburantii au crescut in calitate, astfel ca pana si constructori de mana a 2-a (Renault, Peugeot si alte eco-uri) isi permit sa suporte riscurile carburantilor si sa nu strambe din nas cand pica in garantie injectoare, pompe de combustibil, etc.
Iti recomand ca, avand in vedere remaparea pe care o vei face) sa utilizezi in continuare motorina euro 4 OMW - Petrom iar periodic, la 4-5 plinuri foloseste un plin de Efix.
Evita Lukoil, ei aprovizioneaza uneori cu standard Inter+, corespunzator euro3.
Nu uita ca la acest motor schimbul de ulei este sfant, si cu mapare iti dau o cifra de max 10k km la schimb. NU este nevoie de ulei superaditivat , in speta scump, atat timp cat il schimbi mai rapid.
Dac ai peste 130k km treci pe 10W40.


buna Costel,
sunt foarte interesat de ce spui tu aici despre ce fel de diesel sa folosesc - eu am folosit Sprint Diesel de la PetromV decand am adus masina in tara in noiembrie 2008. In doua luni mi s-a aprins indicatorul de CHECK ENGINE in repetate randuri iar fault reader-ul indica probleme cu valva EGR. Am curat-o impreuna cu canalele pe care s-a depus enorm de multa calamina iar acuma folosesc Efix Diesel de la Rompetrol si am impresia ca ruleaza mai bine. Am inteles gresit sau nu recomanzi sa merg doar pe Efix ci sa mai bag si de la OMW? Motorina de la OMW nu este totusi aceasi ca cea de la PetromV? In aceasi nota eu simt ca motorul meu este prin definitie destul de puturos si isi dezvolta adevarata fata doar de la 2000rpm in sus - cateodata mai ales in treapta a 2a si a 3a de viteza stau cateva secunde bune cu piciorul pe aceleratie pana reactioneaza. Este normal acest lucru sau da semne al meu de ceva neregularitati?
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Postby saab_boy » 14 Apr 2009, 22:08

john_doe_cj wrote:2.2 tid este de fapt motorul ecotec de opel si la aceste motoare sunt probleme cu furtunele de retur si cu oringurile de la injectoare . In prima faza iti recomand sa schimbi numai furtunele de retur pt ca aceasta operatiune este mai simpla si mai ieftina . Pt oringuri trebuie desfacua axa cu came si aia dureaza destul de mult si nici pretul nu este chiar mic . Dar pt a verifica daca sunt duse oringurile exista o metoda foarte simpla :desfaci filtrul de motorina si daca este foarte negru inseamna ca sunt duse . Culoarea filtrului trebuie sa fie asemanatoare cu cea a uleiului uzat care de fapt este ceea ce il coloreaza .


cei de la dealer mi-au comunicat ca o-ring-urile si furtunele ar fi problema, cica pierd si un pic de ulei - asa ca am sa le schimb pe toate. Sper sa se imbunatateasca treaba.
SAAB moved my mind
2.0t Vector 9-3
User avatar
saab_boy
Invatacel
 
Posts: 64
Joined: 17 Dec 2008, 22:56
Location: Trollhattan, SWE

Postby gratiann » 15 Apr 2009, 14:37

unde ai observat pierderea de ulei?


De ex. la joja nu simt scaderea cantitatii de ulei, dar la imbinarea baii de ulei cu blocul motor pe partea dreapta e tot timpul umed. stie cineva ce si cum?
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Postby gratiann » 01 Jun 2009, 18:14

cica se pare ca ar fi pompa de injectie.
dar nimeni nu poate sa imi spuna sigur. toti mecanicii stiu sa repare pe costul tau, adica schimba pompa si vezi daca e ea sa nu. astie e nebuni. pompa e 2000 de euro fara manopera, plus ca pompa e cu doua intrari de cablaje electronice, deci trebuie resoftat cand se schimba (incarcat soft nou in ECM).

am pus si supapa de sens, la fel nici o imbunatatire.

cine stie ceva de aceste pompe HELPPPPP

Doamne Ajuta
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Postby mtudorascu » 01 Jun 2009, 21:43

ca o posibila solutie cred ca la aprox 2000 eur pe care ii precizezi gasesti un motor la dezmembrari care mai mult ca sigur este si functional.
nu zic sa-l pui pe masina dar poti utiliza orice componente de la acesta.
asta este prima solutie care imi vine in minte.

multa bafta
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Postby tony » 02 Jun 2009, 12:18

gratiann wrote:cica se pare ca ar fi pompa de injectie.
dar nimeni nu poate sa imi spuna sigur. toti mecanicii stiu sa repare pe costul tau, adica schimba pompa si vezi daca e ea sa nu. astie e nebuni. pompa e 2000 de euro fara manopera, plus ca pompa e cu doua intrari de cablaje electronice, deci trebuie resoftat cand se schimba (incarcat soft nou in ECM).

am pus si supapa de sens, la fel nici o imbunatatire.

cine stie ceva de aceste pompe HELPPPPP

Doamne Ajuta

incearca la educational la brasov. stiu ca ar avea ceva motoare in stare de functionare. poate gasesti ce iti trebuie. si baietii de acolo te vor ajuta cu siguranta.
salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Postby ess1902 » 02 Jun 2009, 14:26

Ce anume ar fi la pompa de injectie? Daca nu ma insel motorul 2.2 tid este commonrail.. ..deci singura solutie ar fi pierderea presiunii in pompa de inalta presiune...Insa la orice masina cu commonrail presiunea din pompa poate fi masura printr-o simpla diagnoza! Trebuie sa vezi exact de ce spun ei ca ar putea fi pompa....si nu de ex injectoare sau orice altceva.
Cu siguranta ce ar trebui sa faci este sa te duci la dezmembrari...fiind si un motor pus pe opel,un " clasic" cu siguranta vei gasi toate piesele posibile la preturi ok. Insa..du-te inainte la un service cum trebuie si verfica cu atentie. Din ce zici mie mi se pare ca ar putea fi la fel de bine si un bug in electronica...
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby george.mares » 02 Jun 2009, 15:39

salut,
nu e common-rail, functioneaza cu pompe duze
User avatar
george.mares
Senior
 
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2008, 15:20
Location: Bucuresti/Snagov

Postby bullet » 02 Jun 2009, 15:44

Commonrail sunt numai motoarele din 2005 incoace, cele produse de Fiat cu 120 sau 150 si mai nou 180 de cai.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby george.mares » 02 Jun 2009, 15:51

gratiann, ai fost la cineva care a demontat pompa de injectie, a verificat-o pe banc de proba, apoi ti-a spus ca nu e in parametrii si trebuie schimbata?
daca nu ai facut asta, nu poti stii ca e pompa...
numai bine,
User avatar
george.mares
Senior
 
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2008, 15:20
Location: Bucuresti/Snagov

Postby george.mares » 02 Jun 2009, 16:04

in Bucuresti exista o firma care verifica, regleaza,repara pompe electronice de injectie.
daca te intereseaza, da un semn.
User avatar
george.mares
Senior
 
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2008, 15:20
Location: Bucuresti/Snagov

PreviousNext

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests