Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Ce si de unde sa cumparam

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 10 Apr 2012, 07:55

Telenovela merge mai departe.
am dus masina la schimbat pompa apa, odata cu ea schimbat si curea (cea veche avea deja 225k km) si rola de intindere (cea hidraulica)
schimba mecanicul toate cele, seara cand sa o duca scoata din atelier sa o duca in garaj, bateria moarta. (probail usi deschise, etc etc) a pus-o la incarcat 3 ore seara a mutat masina
dimineata la 10 ma duc sa o iau. ii zic daca tot sunt la el sa masuram consumul la demaror, ca eu pe asta il banuiam ca e in scurt, fura curent si de aia nu reuseste sa invarta motorul cum trebuie, si de aceea porneste greu la peste 5 grade. inainte, zice el, sa masuram consumul cand e incuiata. surpiza 370-400mA consum. enorm. ceva manca curent. ii zic, o las altadata sa cauti ce, acum trebe sa plec, hai sa masuram consumul al demaror.
dau la cheie.... consumul e ok, en bucuram, dupa jumatate de minut realizam, afara 12 grade, motorul a luato la cheie. hmmm..... nu ma bucur, ca am mai vazut din astea. zic o las sa vedem si alte zile.
(alarma era setata la full teft alarm, setez alarma la door only, consumul scade la 40mA.)
joi dimineata 9 grade, motorul o ia la cheie, vineri la cheie, sambata asa si asa, duminica... nu mai vrea. (ma uit pe sid alarma iara pe full)
luni dimineata intra bujiile, nu se pune :)
luni ajung la birou, las masina 4 ore cu bateria la incarcat, notorul se raceste probabil pe la 10 grade, afara erau 9, porneste la cheie. opresc masina setez alarma pe door only. pornesc masina, ma uit pe sid: full teft alarm.
deci e clar oamenii negri papa curentul din baterie si de aici pronirea greoaie. dar la voi face la fel cu setatul alarmei? sau e bug de computer la mine?
ms
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 10 Apr 2012, 08:04

Nu va mai legati de consum, asa cum a pornit cand era noua masina, acum nu mai porneste din cauze clare: bujii incandescente gandite prost de la inceput, pompa de injectie obosita, injectoare obosite, uzura demaror, motorina proasta.
A mea porneste acum la sfert de cheie la orice ora! Singura problema este ca o sa incep sa schimb mai des bujiile :mrgreen:

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 12 Apr 2012, 15:25

am sapat despre alarma, si asa trebuie sa fie.
o sa mai sap sa vad de ce papa asa mult.
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby dragos_rfr » 25 Apr 2012, 19:30

Problema rezolvata.Porneste la sfert de cheie si la 20 grade si la -20.Am fost la un service si mi-a pus un releu se la senzorul de cadura la motor la un alt releu .Martorul de bujii se aprinde 5 secunde si pornste imediat.Cine e interesat pot sa-i dau nr de tel de la service.
dragos_rfr
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 18 Jul 2010, 23:35
Location: bucuresti

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby manolodsv » 26 Apr 2012, 06:08

dragos_rfr wrote:Problema rezolvata.Porneste la sfert de cheie si la 20 grade si la -20.Am fost la un service si mi-a pus un releu se la senzorul de cadura la motor la un alt releu .Martorul de bujii se aprinde 5 secunde si pornste imediat.Cine e interesat pot sa-i dau nr de tel de la service.


interesant, unde ai rezolvat problema ? eu am o pornire mai grea, la test nu apare nimic.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 26 Apr 2012, 07:53

Pai ti se aprinde becul la bujie cand pui contact? Daca nu, cauta pe net EDS Opel si te rezolva acolo.
Eu stiam ca problema asta este la motoarele de 2.2 TiD Saab/Opel, tu sa nu ai alta problema cu pornirea.

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby manolodsv » 26 Apr 2012, 07:59

danezu wrote:Pai ti se aprinde becul la bujie cand pui contact? Daca nu, cauta pe net EDS Opel si te rezolva acolo.
Eu stiam ca problema asta este la motoarele de 2.2 TiD Saab/Opel, tu sa nu ai alta problema cu pornirea.

Bafta!


am pus pe tester si nu apare nimic. mecanic nu are nimic, egr bun, injectoare bun, volanta nu are nimic, turbina buna, filtru de particule 30 % imbacsit, baterie buna si cam atat imi aduc aminte. am updatat softul de o zi. bujia se aprinde cand este rece afara.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 26 Apr 2012, 08:01

Pai atunci ai alte probleme, daca se aprinde becul la bujii, schimba motorina !
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby manolodsv » 26 Apr 2012, 08:04

danezu wrote:Pai atunci ai alte probleme, daca se aprinde becul la bujii, schimba motorina !


se aprinde cand este rece spirala aia. motorina EVO bag de la MOL
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 26 Apr 2012, 08:37

Baga de la rompetrol sau petrom, incercarea moarte n-are :mrgreen:
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 26 Apr 2012, 08:53

dragos ce releu?
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby dragos_rfr » 08 May 2012, 14:50

Am pus un releu la senzorul de la motor si dimineata cand e afara cald sau in cursul zilei indiferent de cat de mult mergi cu ea se aprind putin martorul de bujie si porneste la sfert.nu e nicio dezamorsare.eu asa am rezovat problema.
dragos_rfr
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 18 Jul 2010, 23:35
Location: bucuresti

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 11 May 2012, 13:09

nu am mai intrat de mult pe forum. s-au rezolvat problemele la masina, din iarna, si nu cu 1000, cu 5,600 cam asa , abs, jante, geamuri, folie...si restul, ms de sfat ! :lol:
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby crimona » 18 May 2012, 20:56

Pentru cei care desi au rezolvat problema dezamorsarii instalatiei de alimentare au totusi pornire greoaie: am o veste buna si una proasta pentru voi.

Vestea buna e ca m-am prins de ce sunt probleme cu pornirea la motoarele astea dupa ce imbatranesc nitel. Pompa de injectie are un sistem automat de corectare a calarii ( calare ce se transforma de fapt in avans la injectie). Aceasta corectare automata a avansului este necesara pentru a compensa uzura distributiei (lant si pinioane). Partea proasta este ca aceasta corectie se face cu motorul pornit deci... pornirea o faci cu corectia neeefectuata adica in loc de 4,1 grade avans avem -1,5 la un motor rece.

Vestea proasta este ca nu stiu alta metoda corecta pentru a rezolva asta in afara de schimbarea lantului de distributie si a pinioanelor cu care se angreneaza. Restul metodelor precum cea cu pacalirea senzorilor pentru a porni bujiile mereu sau update-ul de soft sunt menite a face pornirea mai usoara pentru conditiile date adica avansul negativ.
Asa ca cei ce vreti sa faceti RK motorului luati in calcul si schimbarea lantului. Pentru ceilalti ... fiecare cu metoda lui dar ca sa va inveselesc va reamintesc ca in manual zice ca avem voie sa dam la automat 30 sec continuu asa ca nu cred ca in fapt, dupa manual are vreunul dintre noi pornire greoaie ci poate mai lunga decat a competitorilor.
Saab 9-3 Aero 2000 220hp
Saab 9-5 2.0T Automatic 2007 230hp
BMW K100RS 1988 100 hp
User avatar
crimona
Senior
 
Posts: 119
Joined: 26 May 2009, 15:42
Location: Bucuresti

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 21 May 2012, 07:41

sa inteleg ca ai schimbat lantul si pinioanele si ai scos "instalatia" de pacalire a temeperaturii si a pornit la cheie?
ms
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron