Salut
Deci incet....... nu va suparati si enervati. Eu acum o luna jumatate mi-am luat inima in dinti sa las masina la mecanic sa desfaca motorul sa schimbam oringuri , furtune retur, T-uri, curatt galerie admiesie etc etc am verificat si injectoare (care dupa 200k km arata impecabil), dupa aceasta operatiune motorul pornea mai bine dar nu la sfert, dar mult mai bine. dupa 1 saptmana apoi am vazut ulei prelins pe motor, si am zis ca eu nu tin motorul asa ca arata urat si am spatalto cu apa si detergent. In ziua urmatoare seara am patit o chestie tare misto....... am fost cu masina in oras, am parcat-o si dupa 30 de min nu a mai pornit deloc, dar deloc, nici fum nici nimic, nu a pornit nici cu bujiile aprinse nimic nimic. toti au zis POMPA, POMPA. au zis ca daca e partea mecanica apare eroare pe TECH, daca e electornica nu apare. Deci m-am cam enervat sa dau 2000 de euro pe o pompa noua (nu 4000 cum zici tu, dar cel mai tare eram nervos ca am stricato eu cu spalatul meu) sau second costa 1100 Euro. Am luato pe platforma sa o duc la mecanic, Dupa ce a luato mecanicul la puricat (singurul in care am incerdere sa ii las masina si sa nu stau langfa el) a descoperit ca la amorsare manuala pornea, dupa 2 min nu mai pornea, si a descoperit un T-u de la furnuele de retur fisurat.
Deci nici acum nu proneste la sfert, dar cred ca stiu ce are, e vb de electormotor care cred ca e obosit si fura curent si are putin uzura in bcse si se misca putin rorotul de nu are putere, dar de asta nu mai am chef acu sa imi bat capul, desi un test simplu de consum la pronire la rece pe electromotor iti arata cat consuma si stii daca e defect sau nu.
Concluzionand, nu cred ca e pompa ci se dezamorseaza sistemul de alimentare.
Poti verifica destul de simplu, desfaci cuplele de la furtunele de tur si retur motorina (in stanga motorului) si faci alimentare dintr-un bidon suspendat. daca porneste atunci e de la dezamorsarea sistemului de alimentare, si te pui sa schimbi in special oringurile injectoarelor, care de la caldura si intaresc in timp si nu mai sigileaza ermetic, furtune retur etc etc.
Daca nu porneste atunci o pui pe scaner (sau poti pune scanerul inainte de orice altceva sa vezi daca ai eroare), si vezi daca da eroare sau nu. daca nu da, atunci recomand sa dai pompa jos sa o duci in ungaria la atelierul osch de care a povestit andy (sau masina pe platforma la Polar in Budapesta).
oricum ai lua-o, nu o sa afli ce are pana nu le iei pas cu pas, sa incepi cu lucrurile simple de facut si sa le verifici. totul e pas cu pas, din pacate la partea de pronire e singura solutie.
avcand in vedere ca a facut figuri mai demult cu pornirea eu cred ca nu e pompa, de obicei ori moare dintr-o data (partea electronica) sau porneste si dupa 5 sec se opreste (cand e parte mecanica in ea sau valva, avans pompa etc etc).
Deci spor la lucru, in funcite de buget vezi tu cu ce incepi.
Apropo, daca mai era cazu sa zic, NU O SA MAI SPAL MOTORUL NICIOADATA