Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Ce si de unde sa cumparam

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 21 Jun 2011, 14:09

Vad ca multa lume are prbleme cu pornirea la acest motor 2.2 tid`03 :!:

Aceasi problema o am si eu cu pornirea :!:
- au fost zile cand a stat in parcare 3-4 zile , apoi a pornit la "Sfert"
- au fost zile cand am mers cu ea ziua ...apoi dupamiaza, am stat 2-3 ore in casa, apoi am iesit iar, nu mai pornea :?: :!:

Am fost la niste mecanici, sa aflu cateva pareri : "pompa" cam asa zic toti. Un mecanic mai batran , mia zis o treava : laso 2 zile cu mai multa motorina cu botul in jos, poate sunt uscate "..." nu mai stiu ce a zis el :D , asa am facut, si a pornit. Acum am lasat-o intro parcare putin de bot ridicata,sper sa porneasca :?
Iam schibat furtunasele de reutur, iam dat putin "cocs" 4,5 - 5,5 rpm.

Si cand nu pornea, foloseam spray de pornire in galerie (asa mia zis un mecanic),sau impinsa(1 data :D,si a pornit ) acum eu cum nu ma pricep, asa am facut, dar am inteles ca nu e bine, ca se strica pompa :?:

Ma poate ajuta cineva ?! Am de gand sa fac un drum la BV la reprezentanta, mie ca merg acolo si imi face vreun scor de plec cu "coada intre picioare" :?
Multumesc
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby andybumbu » 21 Jun 2011, 14:38

Pune si tu in semnatura, detaliile de contact, adica ce masina ai, model an, orasul de resedinta,si bine ai venit!
Problema la saab-ul tau probabil e foarte simpla, dar 99% nu e pompa, daca e pompa de injectie, e belea, de ce? Nu se poate repara decat in Germania at factory Bosch :twisted: , cost de noua cam 4000Euro, dar daca ai fi nevoit sa o schimbi, stiu cel mai tare, repet cel mai tare service de pompe din Ungaria, iar la ei gasesti, aproape orice pompa de injectie la un pret de sub 50% din cel de fabrica, pe de alta parte, citeste topicul legat de pornire, nu te du la nici un atelier fantoma sau de firma :twisted: , in Ro am stat cam o luna si am bagat 2000euro, iar la Budapesta la Polar Mobil in sub 2 ore au identificat problema, era o electrovalva, ceea ce cred ca e si la tine :roll:, iar din ianuarie, de la reparatie, am parcurs cam 8000Km, fara nici un defect!!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 21 Jun 2011, 14:54

Pai modelul e cel despre care se discuta aici, 9-3 2,2 2003 !
Si ms pt incurajare, inceput e frumos " nu e pompa 99%" apoi ca ...daca e pompa e 4000 E si numai in Germania" mm... nu suna prea bine !
Ideea e ca nu am cum sa ajung in Germania si sper sa nu fie nevoie !
Atunci ce e ? nici la Brasov sa nu ma duc in reprezentanta ?! cum aflu ce problema am !
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby andybumbu » 21 Jun 2011, 17:38

E bine sa inveti din greselile altora e kostenlos :wink: , deci du-te unde vrei, numai sa ne spui si rezolvarea, parca e un service in brasov, nordic motors, din ceea ce se spune ici, par a fi niste oameni cu suflet, fa un test :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 21 Jun 2011, 19:36

E reprezentanta Saab frate ! nu un service ...oricum ms pt sfat , mai mult mai descurajat ! oricum ...ms :|
Zic eu am fost cat se poate de clar, ce problema am, si destul de detailat...Poate imi rasp si altcineva :shock:
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 21 Jun 2011, 19:43

9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby andybumbu » 22 Jun 2011, 00:24

eu nu iti mai raspund, frate nu esti cu mine, poate cu Garcea :evil:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 22 Jun 2011, 07:43

Salut
Deci incet....... nu va suparati si enervati. Eu acum o luna jumatate mi-am luat inima in dinti sa las masina la mecanic sa desfaca motorul sa schimbam oringuri , furtune retur, T-uri, curatt galerie admiesie etc etc am verificat si injectoare (care dupa 200k km arata impecabil), dupa aceasta operatiune motorul pornea mai bine dar nu la sfert, dar mult mai bine. dupa 1 saptmana apoi am vazut ulei prelins pe motor, si am zis ca eu nu tin motorul asa ca arata urat si am spatalto cu apa si detergent. In ziua urmatoare seara am patit o chestie tare misto....... am fost cu masina in oras, am parcat-o si dupa 30 de min nu a mai pornit deloc, dar deloc, nici fum nici nimic, nu a pornit nici cu bujiile aprinse nimic nimic. toti au zis POMPA, POMPA. au zis ca daca e partea mecanica apare eroare pe TECH, daca e electornica nu apare. Deci m-am cam enervat sa dau 2000 de euro pe o pompa noua (nu 4000 cum zici tu, dar cel mai tare eram nervos ca am stricato eu cu spalatul meu) sau second costa 1100 Euro. Am luato pe platforma sa o duc la mecanic, Dupa ce a luato mecanicul la puricat (singurul in care am incerdere sa ii las masina si sa nu stau langfa el) a descoperit ca la amorsare manuala pornea, dupa 2 min nu mai pornea, si a descoperit un T-u de la furnuele de retur fisurat.
Deci nici acum nu proneste la sfert, dar cred ca stiu ce are, e vb de electormotor care cred ca e obosit si fura curent si are putin uzura in bcse si se misca putin rorotul de nu are putere, dar de asta nu mai am chef acu sa imi bat capul, desi un test simplu de consum la pronire la rece pe electromotor iti arata cat consuma si stii daca e defect sau nu.
Concluzionand, nu cred ca e pompa ci se dezamorseaza sistemul de alimentare.
Poti verifica destul de simplu, desfaci cuplele de la furtunele de tur si retur motorina (in stanga motorului) si faci alimentare dintr-un bidon suspendat. daca porneste atunci e de la dezamorsarea sistemului de alimentare, si te pui sa schimbi in special oringurile injectoarelor, care de la caldura si intaresc in timp si nu mai sigileaza ermetic, furtune retur etc etc.
Daca nu porneste atunci o pui pe scaner (sau poti pune scanerul inainte de orice altceva sa vezi daca ai eroare), si vezi daca da eroare sau nu. daca nu da, atunci recomand sa dai pompa jos sa o duci in ungaria la atelierul osch de care a povestit andy (sau masina pe platforma la Polar in Budapesta).
oricum ai lua-o, nu o sa afli ce are pana nu le iei pas cu pas, sa incepi cu lucrurile simple de facut si sa le verifici. totul e pas cu pas, din pacate la partea de pronire e singura solutie.
avcand in vedere ca a facut figuri mai demult cu pornirea eu cred ca nu e pompa, de obicei ori moare dintr-o data (partea electronica) sau porneste si dupa 5 sec se opreste (cand e parte mecanica in ea sau valva, avans pompa etc etc).
Deci spor la lucru, in funcite de buget vezi tu cu ce incepi.
Apropo, daca mai era cazu sa zic, NU O SA MAI SPAL MOTORUL NICIOADATA :lol: :lol: :lol:
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 22 Jun 2011, 07:50

Andy, nu te supara, poate chiar nu stie care e diferenta intre reprez SAAB din romania, si POLAR din budapesta.
Ca idee, va spun eu ca scolarizarea tehnicienilor saab din romania se face cred ca in proportie de 80-90% la Polar in Budapesta. din cate stiu sunt centru regional. Deci clar nu se compara cunostiintele tehnice si dotariile tehnice, si mai ales pasiunea pt SAAB.
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby gratiann » 22 Jun 2011, 07:53

si mai ceva, frate Ciutea, nu te astepta ca dupa descireirea problemei tale, oricat ar fi de amanuntita sa iti spuna cineva exact ce problema ai. asta o rezolva doar un mecanic dupa 1-2 zile de lcuru la masina. din pacate nu e totul logic si de dedus ca la matematica.
Uite un exemplu, am fost la munte (arieseni) acu 3 sapt. afara erau noatpea 10-12 grade, ziua 24-28 grade. zi-mi si mie de ce au intrat bujiile indiferent daca o porneam dimineata , sau o lasam nepornita pana la pranz si intrau bujiile. deci nu are logica. :lol: :lol:
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 22 Jun 2011, 09:32

Si la mine s-au aprins bujiile la munte desi nu au fost peste noapte sub 5 grade......
Avem masini destepte domne' :mrgreen:
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 22 Jun 2011, 10:01

Sincer...am zis ca nu ma pricep la masini, mai ales la saab ! si, eu stiam ca e reprezentata in bv...nu am fost,deci tot cineva mi-a spus ! Sze andy daca te-am jignit cu adjectivul meu "frate" :shock: , in fine , ms mult gratiann ! chiar am sa-i transimit unui prieten mecanic ce mi-ai spus, sper sa am noroc !
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 22 Jun 2011, 10:14

Si nu ma asteptam sa mi se dea sentinta acum online ! stiu ca e greu de gasit, dar nu vreau sa merg prin toti mecanicii care au auzit prieteni mei ca,sti cum e "ba stiu eu unu bun" , "mergi la ala, ca ala sigur te ajuta" , nu ! si de aia am spus faza cu "reprezentata" sau ce e in Bv, sa ii fac un test` am sunat am vb cu cineva mi-a zis ca ma costa 60Lei, dar mai pun si drumu inca 130Lei (Bacau-Brasov), si credema ca nu e cea mai buna varianta pe care o vreau , am sa incerc (ma repet) ce mi-ai zis tu sa fac, nush daca am specificat , un test i-am, binenteles la un mecanic cunoscut de un prieten, cica nu da nici o eroare. Deci ne era un tester "bun" sa zic asa.
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby Ciutea » 22 Jun 2011, 11:08

si ar mai fi o problema, cand pun contactul : las pe on sa faca checingul , apoi ST sa porneasca , nu porneste, pur si simplu nu se intampla nimic, patesc si de cate 2-3 ori cateodata.si daca ma grabesc ii dau la automat !? poate sa fie ceva electric ? sa aibe vreo legatura si cu pornirea, "pompa" ?
+ ca imi apare si ABS-ul in bord, si ESP-up, din cate am auzit, a cam fost umblat la masina asta ! acum cat si de cine, nu stiu !
Last edited by Ciutea on 22 Jun 2011, 14:30, edited 1 time in total.
9-3 2,2 TiD `03
Ciutea
Junior
 
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2011, 12:35

Re: Pornire 9-3 2.2 TiD '03

Postby danezu » 22 Jun 2011, 12:01

Pai daca dai start si nu porneste ai probleme cu electromotorul, sau poate firele de curent de la el. Cel mai bine verifici intr-un service. Poate sa fie si contactul, la fel cum pot fi multe cauze, unele chiar foarte simple dar iti dau batai de cap pana le descoperi.
Din ce am citit pe net, motoarele astea ale noastre par destul de fiabile, in afara de cateva maruntisuri(furtune,mufe,etc) nu prea sunt probleme. Daca zici ca a umblat un felcer prin ea, baga neaparat testerul pe ea.

Bafta!
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

PreviousNext

Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest